Welke veranderingen zijn er mogelijk met VCDS?

cortrans

Forumguru
Wie kan mij vertellen welke aanpassingen er bij een Fabia II mogelijk zijn???
Ik lees wel dat er voor de Octavia en Suburp er veel meer mogelijk is, dan bij een F2.
Wie heeft er al "iets" aangepast, en wat???
 

cortrans

Forumguru
@hemi24,
Helaas daar niet veel wijzer geworden dan alleen de "anti carjacking" functie........
Niets over 4x knipperen van de richtingaanwijzers en stadslichten aan in combinatie met drl
 

EdK

Forumguru
4x knipperen moet gewoon mogelijk zijn
Maar waarschijnlijk heeft @Antera hier wel een lijstje van wat voor jou duidelijker is wat er wel kan en dus niet
 

Stinger

Actief lid
@hemi24,Niets over 4x knipperen van de richtingaanwijzers en stadslichten aan in combinatie met drl

Comfort Turn Signals / Highway Blinking / Komfortblinken / Autobahnblinken is mogelijk bij een Fabia II (4x knipperen) met VCDS. Ik weet niet of VCDS het "ondersteunt" stadslichten aan in combinatie met drl. Misschien wel mogelijk met VAG-CAN Pro.
 

Spierings

Forumguru
-Gordel lampje uitzetten
-comfort functie veranderen, bijvoorbeeld dat deze het niet meer via de afstandsbediening doet
-comfort knipperen naar 4 of 5 zetten in aanpassingskanalen..
-stadslichten continu ingeschakeld hebben.

Dit heb ik zelf allemaal gedaan met vcds.

Daarnaast kun je:
-carjackfunctie aanzetten
-boordcomputer naar een andere taal zetten zodat deze het aantal km per liter aangeeft ipv hoeveelheid per 100 km. (Klok gaat dan wel naar am/om)
-nog extra instellingen mbt centrale vergrendeling. Bv selectieve ontgrendeling dat deze alleen de bestuurders portier ontgrendeld.
-tearwipe (niet geprobeerd)
-geluid bij afsluiten (alleen icm alarm)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
urn Signals / Highway Blinking / Komfortblinken / Autobahnblinken is mogelijk bij een Fabia II (4x knipperen) met VCDS. Ik weet niet of VCDS het "ondersteunt" stadslichten aan in combinatie met drl. Misschien wel mogelijk met VAG-CAN Pro.
Beide is bij mijn F2GL destijds (mei 2011) door de dealer met de VAS-kast ingesteld - met dien verstande dat ik het comfort-knipperen op 1x heb laten zetten.
Het zou dus ook heden ten dage nog gewoon door de dealer geregeld moeten kunnen worden...
 

EdK

Forumguru
En ter info: Ga je de knippers aanpassen dan komt het vaak voor dat ondanks je het in VCDS hebt aangepast het uiteindelijk niet werkt
Wat te doen : in je maxidot de verlichting even terug naar fabrieksinstellingen zetten
Dan doet je instelling van bv 4x knipperen het namelijk wel en de instellingen verder zijn nog zoals je ze had ingesteld voor de reset.
 

Stinger

Actief lid
Het zou dus ook heden ten dage nog gewoon door de dealer geregeld moeten kunnen worden...
Mits de dealer "zin" en genoeg "kennis" heeft over hun diagnose systeem (VAS 5051B/5052/5053). Ik weet dat sommige dealers VCDS en of VAG-CAN Pro gebruiken puur voor het coderen ivm "gebruiksvriendelijkheid".

@Spierings VCDS versie 15.7.3 is nu te downloaden van de website Ross-Tech :jaja:.
 

Spierings

Forumguru
@Stinger

Met een originele tester is dat nauwelijks te doen, zit geen codeerhulp hulp op en dan heb je zeker bij een lange codering heel veel bits. Je moet dan precies weten van welke je moet veranderen, anders is het geen beginnen aan... Misschien weten ze simpele dingen, maar de moeilijke aanpassingen zullen ze niet gevonden krijgen..


Testkast is niet van mij maar van een bevriende oud collega welke zijn eigen autobedrijf heeft. Volgens mij had hij hem al geupdate. Vorige week nog een toureq Hybrid eraan gehad en gaf geen updates weer.
 
Bovenaan Onderaan