welke navigatie nemen

E

Ex-lid 2926

Ik heb een VDO Dayton PN1000. Heel eenvoudig apparaatje, wel met TMC. TMC gebruik ik eigenlijk nooit. Moet een apart antennetje aansluiten en in het deel van het land waar ik meestal rij zijn files een zeldzaamheid. Ik heb af en toe wel eens moeite met de gekozen routes. Bij de instelling kortste route stuurt de VDO mij dwars door de steden en bij de optie snelste route vind ik de omwegen (over autowegen en autosnelwegen) wel eens te groot en heb ik mijn twijfels of de gekozen route wel zo snel is. Ik heb destijds voor VDO gekozen omdat in de auto's van mijn werkgever ook VDO dayton systemen zijn gemonteerd. (goede ervaringen)
Op een HTC touch staat nog TomTom. De schermindeling van TomTom vind ik iets overzichtelijker en duidelijker. De HTC gebruik ik wel eens om met de motor routes te rijden. Met zelfgemaakte routes in het programma Tyre en vervolgens ingeladen in TomTom.
De raamplakker gebruik ik niet meer. Op het asbakdeksel in mijn 02 heb ik een goedkoop gel/kleefmatje ( nog geen Euro bij de Action) liggen en daar parkeer ik mijn navi op. Heb ik in het donker ook niet steeds een verlicht navigatiescherm in m'n blikveld.
 
Bovenaan Onderaan