welke navigatie nemen

mgo

Nieuw lid
Hallo,

Ik wil een goede draagbare navigatiesysteem kopen, liefst met een scherm van 4,3". Welk merk zou men aanraden en wie heeft goede ervaringen met dit merk?

mgo

Maarten

Forumguru
[MODERATORBREAK]Topic verplaatst naar Car audio, video, navigatie en andere gadgets.[/MODERATORBREAK]

Ik gebruik nu nog de Tom Tom One. Daar ben ik altijd erg tevreden over. Op de website van de iGO gekeken en ik moet zeggen dat de schermvoorbeelden er erg mooi uitzien.

floris

Lid
(een beetje :ot:)ik raad de columbus aan! fijn apparaat om mee te werken en een hoop functies, en hij is draagbaar. (vraag maar aan diverse mensen hier ) Hij zit met slecht 4 schroefjes vast om te zorgen dat hij tijdens rijden er niet uit valt......

EdK

Forumguru
Als je je echt goed wil laten adviseren dan zou ik naar één van de zaken van deze winkel gaan.
Die dames en heren weten waar ze over spreken en nemen echt de tijd voor het geven van een advies.
http://www.gps-garmin.nl/

Lordje

Actief lid
iGo is een zeer geode navigatie software en er zijn paar fabrikanten die werken met deze soft. Maar ik wil je ten zekerste TomTom afraden, de uitval van die dingen da's niet te doen. Mio is wel iets wat ik je kan aanraden. In de mobiele GPS heb ik een HP Ipaq 314 en das ook super.

higgy

Forumguru
Waar baseer je die uitval op? Is mij niets van bekend.

Voor op de mobiele telefoons is ook Sygic McGuider erg goed. Loopt al weer een jaar op mijn Nokia E75.

Gieliovd

Forumguru
Ik heb zowel zakelijk als privé goede ervaringen met TomTom. Uitval is nog wel eens aan de orde. Vastlopen bijvoorbeeld, moeten resetten, geen ontvangst etc. Ik heb 2 GO's en één ONE XL in beheer en dan nog mijn eigen Rider (motor) en Windows Mobile variant.

Ik heb matige ervaringen met Mio, niet echt gebruiksvriendelijk en onlogische menustructuur.

iGO ziet er erg mooi uit maar was voor mij te veel "resource consuming" voor mijn telefoon. In een dedicated apparaat geloof ik wel in. Maar je ziet het niet veel in de markt.

Verder is mijn mening dat je met alle navigatiesystemen kunt leren werken. Je moet er duidelijk mee leren rijden, wanneer geeft het ding iets aan? 100 meter voor de afslag? 1 km? Op het moment van afslaan? Hoe weet je welke baan je moet hebben?

Dan zijn het verder gewoon "perks" die je moet afwegen. Fileinformatie via TMC opvangen of via een betaald abonnement? Breedbeeld? Gewoon beeld? Wat voor montage? Design. Batterijduur. Waterdichtheid enzovoorts.....

Ik weet wel dat ik bijvoorbeeld die nieuwe Lane Assist erg zou waarderen.

Dus ja, ga eens naar Mediamarkt en hou die dingen eens in je handen. Kijk wat je aanspreekt. Laat je informeren aan de hand van de praktijk.

higgy

Forumguru
Ik heb dat Lane Assist sinds gisteren op mijn TT One XL, en dat is verrassend èn leuk. Heb er wel wat aan denk ik.

TL@

Forumguru
Ik heb ook slechte ervaringen met TomTom. Vooral het uitvallen is lastig, dat de batterij meestal niet langer dan 5 minuten mee gaat, vond ik niet zo erg. Het gebrek aan eyecandy is ook spijtig.

Ik heb een Mio gehad. Rommel. Is op 2 jaar tijd 2 maal stuk geweest en op 2 jaar en een maand is ie weer stuk.
Vroeger toen er nog iGO op stond, waren deze niet kapot te krijgen. Nu ze in zee zijn gegaan met Navman is het een stuk slechter geworden.

Nu heb ik een Becker, standaard staat daar iGO op met een Becker sausje. Heb die eraf gedaan en gewone iGO8 erop, werkt perfect. Super tevreden van en koste maar 129€ bij Saturn in Oberhausen.

Heb hem op een Brodit houder, voeding van achter de radio genomen en TMC antenne ingebouwd, ziet er goed uit (maar niet zo goed als een Columbus of Zenec, wat er in mijn volgende komt)

EdK

Forumguru
Tja ik zou zeggen kies voor een Garmin Nuvi. Je hebt meteen heel europa aan kaart materiaal en inderdaad zijn ze iets duurder maar kwalitatief zijn ze zeker het geld waard.
En ze hebben al heel wat jaren meer bouwervaring mbt GPS dan TT, want ze komen oorspronkelijk uit de maritime sector vandaan.

En je laten adviseren bij Media markt ?? mwahh is mijn inziens nou niet de winkel waar je voor advies heen moet. Echt zo'n winkel die veel heeft en wil verkopen maar personeel heeft die het verschil tussen een magnetron en een GPS niet weten.
Uiteraard een uitzondering daargelaten !
Als je echt persoonlijk advies wil hebben kan ik je echt adviseren om bij één van http://www.gps-garmin.nl/ winkels langs te gaan en je te laten adviseren.

Gieliovd

Forumguru
Bij Mediamarkt kan je niet terecht voor advies.

Wel kan je om advies vragen en dan hard lachen. Heb ik wel vaker gedaan. Even alsof doen dat je niet weet en dan gewoon moeilijke vragen gaan stellen. Eeeeeuh....

En dan nog glashard liegen ook tegen je...

Lordje

Actief lid
mja Mediamarkt is goed om een groot overzicht in 't echt te zien. Het personeel kent zijn ding niet, da's een feit, maar wat verwacht je van zo'n megeketen. Kopen kan je bij Mediamarkt als het een folder artikel is en anders kijk je toch beter even rond :).

Hefo

Nieuw lid
Ik ben erg tevreden over mijn Becker. De cradle is door de dealer ingebouwd, kwestie van inklikken en geen gedoe meer met zuignappen en opladers.

Bovenaan Onderaan