Welke kabel

In een andere thread lees ik dat er twee soorten kabels zijn, de 3.11 en de 4.09. Op internet kan ik alleen de 4.09 vinden. Kan ik hier überhaupt iets mee met mijn auto, een O1 uit 2001?

Ik kom er niet uit welke kabel ik moet hebben.

Snowflake

Ikzelf heb een kabel van Autel. Het is wel een Obd II kabel. Het is nog een kabel met een seriele aansluiting. Met het programma Vag-Com kun je diverse instellingen veranderen in je auto. Maar er zijn ook functies die gewoon niet werken. Het ligt er een beetje aan waarvoor je het wilt gebruiken.

Het gaat mij voornamelijk om uitlezen, voor de rest gewoon eens kijken wat er allemaal kan. Ben nou eenmaal nieuwsgierig van aard. O nee, ben niet nieuwsgierig maar wil gewoon alles weten.

Bedankt voor je antwoord

Ok. Nou dingen uitlezen kun je inderdaad met Vag-Com. Zoals temperatuur van het koelvloeistof,temperatuur motor, stand gaspedaal,oliedruk en nog veel meer. Er zijn wel meer dingen maar dat moet ik zelf ook nog allemaal uit vinden. Ook kun je instellingen doen om het comfortpakket te veranderen. Ikzelf heb nu ingesteld dat de deuren bij 20 Km op slot springen en als de sleutel uit het contact word genomen weer open gaan.(Carjacking) Ikzelf heb mijn kabel gekocht bij Scantools. Helaas zie ik die kabel niet meer staan.

Wat mij betreft topic closed

Toch niet, als ik de kabel aansluit dan krijg ik de melding dat het geen ODBII compatible auto is en dat als het toch een VAG auto is dat ik dan een individuele controlers moet proberen.

Asl ik deze doe dan geeft VAG COM aan dat de interfce niet reageerd. Dit is met versie 4.09

Met de versie 3.11 denkt het programma dat er een modem aan hangt en leest hij helemaal niets, alle poorten geprobeerd en niets werkt.

Kan het zijn dat ik perse de seriele versie van de kabel hebben of is er wat anders aan de hand.

Snowflake

P.S. had van een kennis de volledige versie van 3.11 gekregen, toen dat niet werkte he ik van de site van rosstech de trials gedownload van beide versies en ook allebei geprobeert.

nomad

Senior Member
Ik vraag me altijd af waarom iemand kan beslissen dat een kabel van 15 euro het net zo goed gaat doen als het origineel 20 keer zo duur is...
Het verschil zal toch ergens in zitten toch ?

Ik vraag me altijd af waarom iemand kan beslissen dat een kabel van 15 euro het net zo goed gaat doen als het origineel 20 keer zo duur is...
Het verschil zal toch ergens in zitten toch ?

Tuurlijk zit er een verschil in, het is alleen zo jammer dat ik het niet heb over de huidige kabel die $ 300,00 kost maar over de oude waar iedereen het af kan met een kabel van € 15,00. Ook jammer dat je zo'n spottend antwoord geeft, het enige wat ik met de kabel wil is de foutcodes uitlezen. Voor de rest niets, heb geen zin om telkens bij de dealer € 60,00 uit te geven. Heb je volgens mij geen kabel van een honderdje of drie voor nodig

Gieliovd

Forumguru
What's the difference? Als er geen elektronica in het snoertje zit maar in de apparatuur dan voldoet ieder eenvoudig goedkoop ding.

Een bezoekje aan de dealer om een fout uit te lezen, daar was ik 25 euro armer door. Afzetterij!

Kabel Vag com.

Misschien een hele domme vraag,maar had je het contact wel aan toen je de computer erop ging aansluiten. In het begin begreep ik er ook niets van waarom hij het niet deed. Na het contact aan te zetten(lampjes op dashboard aan) werd de computer gevonden.

Misschien een hele domme vraag,maar had je het contact wel aan toen je de computer erop ging aansluiten. In het begin begreep ik er ook niets van waarom hij het niet deed. Na het contact aan te zetten(lampjes op dashboard aan) werd de computer gevonden.

Zo'n domme vraag vind ik het niet. Maar ik had het contact aan,. heb het zelfs geprobeert met draaiende motor (just in case). Heb nu via de mail contact met de verkoper die via de foutmeldingen probeert te achterhalen waar het fout gaat. De melding dat de auto niet ODBII compatible is schijnt er niet toe te doen. Hoop morgen meer te weten.

Snowflake

Off topic
P.S. is jou probleem met de temperatuur al opgelost?

P.S. is jou probleem met de temperatuur al opgelost?

Nee,helaas. Ik zie de temperatuur nog weleens oplopen,alleen nooit als ik helemaal stil sta. Ik ga er nu maar gewoon mee op vakantie,ik zie wel wat er van komt. Ik probeerde nog een afspraak te maken voor een nieuwe waterpomp en distributiesnaar,maar ze hadden deze week geen tijd meer. Ben er een beetje laat mee.

Nee,helaas. Ik zie de temperatuur nog weleens oplopen,alleen nooit als ik helemaal stil sta. Ik ga er nu maar gewoon mee op vakantie,ik zie wel wat er van komt. Ik probeerde nog een afspraak te maken voor een nieuwe waterpomp en distributiesnaar,maar ze hadden deze week geen tijd meer. Ben er een beetje laat mee.

Ik heb het een week geleden zelf gedaan, 4 uurtjes werk en alles zat er weer op incl. nieuwe distributie gebeuren. Het is zelf te doen. Moet je wel tijd hebben.............

Ja,dat is het probleem nu. Werk gewoon tot vrijdag en ga zaterdag met vakantie naar Duitsland met de auto. Tijd heb ik er niet meer voor. Misschien bij een Skodadealer in Duitsland laten doen. Denk dat het zelfs goedkoper is dan hier te laten doen.

25 en 60 euro voor het uitlezen van foutcodes???? Die keren dat er aanleiding was om mijn computer uit te lezen (luchtmassameter defect, klep airco defect en nog een keer toen een relaisje stuk was) deed mijn dealer dat gewoon gratis, hoor.

OT: Vinden jullie dat trouwens niet een beetje link? Dat gepruts met VAG-COM?

Ja,dat is het probleem nu. Werk gewoon tot vrijdag en ga zaterdag met vakantie naar Duitsland met de auto. Tijd heb ik er niet meer voor. Misschien bij een Skodadealer in Duitsland laten doen. Denk dat het zelfs goedkoper is dan hier te laten doen.

Heb een aantal jaar geleden ook eens iets in duitsland laten doen, hoefde toen alleen maar de materialen te betalen. Arbeidsloon was service van de zaak voor toeristen werd me verteld.
Klasse van die dealer

Gieliovd

Forumguru
25 en 60 euro voor het uitlezen van foutcodes???? Die keren dat er aanleiding was om mijn computer uit te lezen (luchtmassameter defect, klep airco defect en nog een keer toen een relaisje stuk was) deed mijn dealer dat gewoon gratis, hoor.

OT: Vinden jullie dat trouwens niet een beetje link? Dat gepruts met VAG-COM?
Tja, mijn "vaste dealer" deed dat ook gratis voor mij. Ik moest een keer in Alkmaar zijn voor een gratis wasbeurt en wilde hem even laten uitlezen vanwege een lampje dat aan was geweest.

Hatsee, een rekening op de mat. Ik was furieus. Mocht echter niet baten, mail werd genegeerd, ben er verder niet op ingegaan.

Bovenaan Onderaan