Welke gereedschappen/hulpmiddelen gebruik je bij het detailen/poetsen?

Cordoba

Forumguru
Dit topic is bedoeld om te laten zien welke materialen je gebruikt (dus niet welke glaze/wax/polijstmiddel). Dus doeken, pads machines enz.

Voor de middelen als welke wax/sealant/polijstmiddel/glaze enz. wil ik nog een apart topic openen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Enne doet je dat wel met foto's der bij ?
Want al die afkortingen en termen er bij zeggen een boel mensen helemaal niets.
enne een foto doet dan vaak wonderen.
 

Cordoba

Forumguru
Vast de eerste zaken: polijstkegel op accuboor, DAP 900V2 (poets/polijstmachine). DAP met standaardmaat backing plate, en met de kleine 3,5" backing plate. De backing plate is dat deel waar je de pad op 'plakt' met klittenband.

Pads en doeken voeg ik later toe (of in aparte post), kan ik gelijk de aanvullingen die Steve voor me meeneemt erbij zetten.

Even een aanvulling: de polijstkegel is bedoeld om te polijsten op lastig bereikbare plaatsen, zoals bijvoorbeeld de lak onder de deurgrepen (zeg maar de 'deuken' ) en bijvoorbeeld de lastige hoeken bij de buitenspiegels. Vandaag voor het eerst gebruikt, en aan één zijde de lak onder de deurgrepen gepolijst. Resultaat nog niet perfect (ik had te weinig tijd), maar wel een forse verbetering.
 

Bijlagen

  • SAM_1310.jpg
    SAM_1310.jpg
    825,3 KB · Weergaven: 40
  • SAM_1311.jpg
    SAM_1311.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 39
  • SAM_1309.jpg
    SAM_1309.jpg
    2 MB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Cordoba

Forumguru
Hier bij vast de materialen die ik bij de laatste forummeeting heb aangeschaft bij Steve:

SAM_1597.jpg

Links boven een W-Apps, een handapplicator/handpad die verrassend stevig is.
Daarnaast een stapeltje van 3 gele high tech applicator pads, veel zachter dan de witte Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator die ik tot-nu-toe voor interieur, trims enz. gebruikte. (ook zijn deze gele pads bijna de helft goedkoper)
Daaronder 3 verschillende 5.5" pads van Chemical Guys voor m'n DAP machine in verschillende hardheden, als aanvulling op de Monello pads die ik al heb.
Links onder de mf wheel wedge & rim detailer en daarnaast 2 miracle sponges, vooral bedoeld voor reinigen van het interieur, en te lijf gaan van vlekken.
 

smutzkanone

Forumguru
Dit is alles wat ik gebruik.
Foto550-CSVW7ALQ-1.jpg

en
Foto550-XPO4YADU-1.jpg
 
Bovenaan Onderaan