Welke diameter schijfremmen - voor en achter - superb 2.0 tfsi 4x4

haassie

Forumguru
De auto is nu twee jaar in bezit en zit er aan te denken de remschijven te gaan vervangen, omdat ik bij iets steviger remmen het stuur voel trillen. Huidige km stand 111 dkm. Uit onderhoud komt niet naar voren dat er ooit iets vervangen is qua schijven, wel blokken voor. Op zich hebben de schijven nog niet eens heel veel slijtage diepte, wellicht iets krom….

Op autodoc het kenteken ingevoerd, voor een prijs indicatie van onderdelen, waarbij er verschillende maten naar voren komen…voor de vooras…312mm en 340mm….de achteras 310mm en 300mm…. Ik weet het meten is (z)weten…iemand Een idee waar deze verschillende maten vandaan komen en wat voor een skoda superb 2.0 tsi de juiste maat is? gevoel zegt de grootste voor en achter (zwaandere motorisering).

zit naast Bosch/Brembo ook te kijken naar ATE Aan bevolen door lokale garage…wellicht heeft iemand (minder) goede ervaringen met merken…

Tees

Donateur
Voor: PR-code 1LA is 340 mm, 1ZA of 1ZK is 312 mm
Achter: 1KU, 2EM: 300 mm; 1KZ of 2ER: 310 mm. De 310mm is geventileerd, de 300mm niet (let op: geventileerd betekent interne ventilatie (tussen de binnen en buitenschijf), dat is wat anders dan geperforeerd (gaten erdoorheen)).

Maar zoals je al zei: meten is weten. Zo moeilijk is t verschil tussen 340 en 312 mm niet te meten, hoeft de velg meestal niet eens voor los.

Tees

Donateur
Ja. Er zit een sticker met PR-codes in de auto (meestal onder het reservewiel) en voorin het serviceboekje. Volgens mij heeft jouw auto die sticker nog net, op een gegeven moment hebben ze die digitaal gemaakt.

Bovenaan Onderaan