Welke dakdrager?

prosier

Forumguru
[QUOTE="iwanbruin, post: 899323, [/QUOTE]

Heb je wel het koffer erop? Zonder koffer heb ik ook gezoem en gepiep. Met koffer nagenoeg niets van geluid...
 
QUOTE
Juist met de koffer er op heb ik veel geluid, veel meer dan andere jaren met de Octavia
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alle gleuven dicht?
de dakdragers zijn aerodynamisch en ik zie geen naden die open staan, aan dragers kan het niet liggen zou ik zeggen. Ik hoop dat er meer mensen reageren die ook hetzelfde hebben en met name in combinatie met de Karoq en de dakkoffer. En wat de oplossing is? Ik overweeg andere dragers te kopen zodat er meer ruimte tussen het dak en de koffer zit.
 

Atomic

Nieuw lid
Ik maak gebruik van de Hapro Cronos 3.0 aluminium dragers. 100KG max en ook geschikt voor T-profielen.
Weliswaar 3e hands dus voor schappelijke prijs (€50) aangeschaft, maar toch fijn dat ze op m'n vorige VW Touran pasten en nu op de Karoq ook weer.
Je krijgt er diverse adapters bij voor de dakdragervoeten. Wel zo handig als je ooit switcht.

https://www.haprodakkoffers.nl/nl/hapro-cronos-dakdragers-aluminium-125-cm.html

Voor 2 tientjes meer kun je ook voor de Aero's gaan (wingbar).

Qua geluid, tsja, ik vervoerd wel eens spul op de dakdragers anders dan een Hapro dakkoffer en dan hangt het er maar net vanaf wat je erop hebt liggen wat veel herrie maakt.

Zonder iets erop merk ik de dragers pas echt "irriteerbaar" zodra je boven de 110-130KM/u gaat rijden. Met dakkoffer erop eigenlijk hetzelfde. Hangt er bij dit soort type dragers ook af dat je de rubberen windgeleiderstrip goed om hebt zitten zodat je een vleugeleffectje maakt tijdens het rijden.
 
Bovenaan Onderaan