Welke converter voor antenne

Vanenkelen

Forumguru
Je vaste leverancier denk ik.... :shamefullyembarrased:

Nee hoor, zonder flauw te willen doen. Ik heb mijn aftermarket radio (Zenec ipv Swing) ook bij deze winkel besteld en daarbij gelijk de vraag gesteld welke aansluitmiddelen ik eventueel nog nodig zou hebben. Dat werd direct via de mail teruggekoppeld en vervolgens gratis bij de bestelling meegeleverd. Bij mij ging het om een antenneadapter van Zenec zelf. Dus niet eentje uit het lijstje dat jij laat zien.

Havana

Forumguru
Vervolgvraag. Ik dacht dat ik om de boel aan te sluiten genoeg had aan deze adapter. Echter, er wordt nu gezegd dat ik deze (veel duurdere) nodig heb. Ik heb GEEN stuurwielbediening in mijn O2.

Wie helpt?

Cordoba

Forumguru
Heb je wel parkeersensoren? (dat zie ik ook in de beschrijving staan, en zou de verklaring kunnen zijn)

Havana

Forumguru
Ja, wel parkeersensoren. Maar die info wordt op de nieuwe radio toch niet weergeven dus op zich boeit dat niks. Ik zal het met de audiosignalen moeten doen.

Cordoba

Forumguru
En de audio signalen worden weergegeven door...? (ik weet het niet, is maar een idee/suggestie)

Cyrus

Actief lid
Je hebt een adapter nodig van Fakra naar standaard antenne, met fantoom-voeding. Bijvoorbeeld deze. Die fantoomvoeding sluit je aan op de 12V remote-aansluiting van je radio (blauwe of blauw-witte draad). Dan ben je qua antenne klaar.

Voor geschakelde 12V kun je een CANBUS interface nemen, dat is plug & play. Alternatief is de geschakelde 12V achter het instrumentenpaneel vandaan halen. CANBUS-interface is wel zo handig, dan dimt meteen netjes het display zodra je verlichting aan gaat. En schakelt je NAVI naar nachtstand (bij de meeste radio's dan). Daarnaast kan die interface nog een speedpulse doorgeven (voor je NAVI).

Sluit de handremdraad van je radio aan op massa, anders kun je bij de meeste radio's een aantal zaken zoals menu's en navi alleen bedienen met aangetrokken handrem. De schroef die je ziet in de ruimte waar de Swing zat, is prima want die zit in het chassis. Kabeltje met oogje achter die schroef en klaar :)

Oh en je CAN dient gecodeerd te worden (gateway 19, installation list - analoge radio aanvinken), anders gaat deze binnen een minuut weer uit.

Mocht je meer willen weten: laat maar horen ;)

• Leuk
Waarderingen: EdK

Havana

Forumguru
De meeste spullen zijn nu onderweg.

Het inbouwen gaat denk ik wel lukken, ik heb de boel al 2x eerder open gehad. Een geschakelde plus ligt er nog van een oude Parrot.

Het enige waar ik geen ervaring mee heb is de A-stijl loshalen (voor het installeren van de microfoon). Kan iemand mij hier een beschrijving van geven?

Michelv.

Forumguru
Het plastic dopje waar airbag op staat moet je eruit wippen, voorzichtig ivm beschadigen dopje. Daaronder zit een schroef, verder zit ie geklikt dus met beleid lostrekken allemaal.

Bovenaan Onderaan