Welke caravan spiegels?

Michaelskoda

Nieuw lid
Hi mensen. Ik heb sinds kort een skoda octavia. Had hiervoor een opel astra station. Nu vakantie geboekt etc.. effe snel spiegels voor de caravan gepast... past dus niet... zijn er nog andere merken ofzo die wel passen op de skoda? Ik zie ze alleen van emuk voor €115,- ...
Mischien passen andere moddellen ook als iemand dat toevallig heeft geprobeerd?
Alvast bedankt
 

barretje

Senior Member
Ik kan je echt emuk aanraden hoor! Zijn echt super. Ze zijn inderdaad aan de prijs. Ik heb ze gewoon van marktplaats, even zoeken dus.
 

Frup

Forumguru
Eerst Milenco gehad en sinds een jaar ook Emuk. Die zijn echt aan te raden.
Simpel en stevig te bevestigen. Ze trillen nauwelijks en ik hoef ze niet meer steeds bij te stellen.
 

Canon-Eye

Forumguru
De Milenco's voldoen voor mij ook prima. Maar ik hoef dan ook niet met 130 door Frankrijk te razen, 90-95 is voor mij wel de max op een enkele keer inhalen na (om die vrachtwagen een beetje vlot vóór te komen).
 

coppe218

Senior Member
Ik heb hiervoor op 2 verschillende types gebruikte emuk gehad. Nu voor de octavia zodra ze beschikbaar waren nieuwe besteld. Zijn idd prijzig, maar eenvoudig weer voor een goede prijs door te verkopen als je de auto verkoopt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het hangt ervan af of het voetje dungenoeg is om tussen de rand en het spiegelglas te passen. Bij mijn Leon (en ook bij de voorgaande F2c) gaat dat probleemloos.
 

Frup

Forumguru
Ik ken de spiegels van de O niet. Maar op mijn Yeti drukte de klemmen toch wat tegen de spiegelvlakken. Er is zelfs een keer een spiegelvlak losgegaan. Die ik daarna weer heb vastgelijmd. Tijdens het rijden trillen de spiegels zo, dat de klemmen bij mij soms wat verschoven. De spiegelrand (bij mij) is niet helemaal recht, maar loopt wat taps. Dus logisch dat de klemmen dan eraf kunnen schuiven. Om ze niet te verliezen een extra rubber bandje achter de spiegelkap om gemaakt. Ook moest ik elke keer de spiegels na montage afstellen. Misschien heb je daar met de O geen last van. Voor mijn Yeti (zelfde spiegels als Tiguan) ben ik nu blij met de Emuk. Zit steeds goed vast.
 

Michaelskoda

Nieuw lid
Bij de octavia lopen idd de randen taps toe en zit het glas van de spiegel dusdanig straks langs het plastic dat tussen het glas en de rand geen klemmetje kan lijkt het
 

Michaelskoda

Nieuw lid
Begreep wel dat de emuk spiegels geklemd worden. Plastic tegen plastic en je dan kleine krasjes op de spiegelskap krijgt...en vindt ze behoorlijk aan de prijs voor iets wat je max 3x per jaar gebuikt hahaha
 

Domu

Lid
Al jaren zeer tevreden met oppi spiegels. Trillingvrij en met een schroefklem te bevestigen.
 

EdK

Forumguru
Er is zelfs een keer een spiegelvlak losgegaan.
He leuk te lezen, dit ook éénmaal gehad met de Yeti !
Bestuurderskant, zag hem rijdend loskomen en kon hem nog net opvangen.
En naar eerste beste bouwwinkel gereden en daar 3M dubbelzijdige tape met schaar gehaald en hem weer vastgeplakt.
Daarna nooit meer losgekomen.

En geen caravan en dus nooit deze caravanspiegels gehad of gemonteerd gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup
Bovenaan Onderaan