Welke bandenmaat op Octavia Combi III

Miez1

Forumguru
Die had ik ook al eens gepost @ertromp, prachtig wiel ! Anyways, de beleving is persoonlijk, ga ik niets over zeggen. Ik heb 225/35/19 banden en ET47 (uit mijn hoofd) met een spacer van 10mm achter aan elke kant (dus +20mm op de as). En dat rolt prima (ook met volle lading).

Alles gute!

Miez

bartvw

Forumguru
Ik heb bovenstaande gelezen begrijp ik hier uit dat een 8j x 19 ET 44 zonder problemen onder een octavia kan?
En wat voor banden zou daar het beste onder kunnen 225 of 235.

Nielsos mooie velgen ziet er goed uit :thumbsup:

Grt Bart

Der Einser

Forumguru
Gaat absoluut lukken.
8j is niet zo bijzonder breed.
225-35 past daar heel mooi op.
En zelfs met verlagen gaat dat goedkomen.
Mocht je toch nog ergens onzeker over zijn raadpleeg dan @Miez1 eens.
Die heeft een meesterlijke set up.
Weet zeker dat hij je kan vertellen wat hij heeft en dat het niet aanloopt op enige wijze dan ook.

bartvw

Forumguru
Dat zal ik zeker is gaan doen dacht gelezen te hebben dat hij een ET waarde heeft van 47.
Alvast bedankt voor je moeite.

Grt Bart

Der Einser

Forumguru
ET47 of ET44 gaat met jouw auto echt niet het verschil maken.
Denk namelijk niet dat jij ook zoveel gaat zakken als hij!

Of wel:D

Dan hebben we er weer een dikke O3 bij

Miez1

Forumguru
Voor heb ik nog 1 slag, achter de stelring welke er nog af kan. Ik heb Bart op de achtergrond al even bijgepraat. Ik kan nog wel even opmeten wat de afstand tussen het hart van de velg en de spatbordrand is.

Alles gute!
Miez

• Leuk
Waarderingen: CDK

bartvw

Forumguru
Ik heb ook even gemeten ACHTER van grond tot rand spatbord 67 cm en hart velg rand spatbord 36.5 cm.
En VOOR grond tot rand spatbord 68.5 cm en hart velg rand spatbord 38 cm.
Wat ik al een tijdje dacht te zien voor staat hoger dan achter ook raar :(

Grt Bart

Joske

Forumguru
Wat ik al een tijdje dacht te zien voor staat hoger dan achter ook raar
dat is toch zo bij elke auto? de wielkassen zijn "hoger" uitgesneden vooraan dan achteraan, je wielen moeten tenslotte kunnen draaien é :) (ook bij inveren/uitveren)

tenzij je iets anders bedoelt?

bartvw

Forumguru
@Joske dat is me nog nooit opgevallen bij een auto maar omdat een Skoda vrij hoog op zijn poten staat ben ik gaan meten en kwam tot die conclusie.
En als is wat jij zegt hoort dat zo.

Grt Bart

Skodatek1

Forumguru
Sorry hoor, maar een O3 en met name de O2 staat standaard voor duidelijk hoger dan achter (met uitzondering van de greenlines) hier is verlagen al bijna een must!

dat is toch zo bij elke auto? de wielkassen zijn "hoger" uitgesneden vooraan dan achteraan, je wielen moeten tenslotte kunnen draaien é :) (ook bij inveren/uitveren)

tenzij je iets anders bedoelt?

Maar als je hem verlaagd heb je nog genoeg ruimte hoor?! Zeker bij de octis.

peterrapid

Forumguru
@bartvw verlagen die handel en als ik je een tip kan geven ga voor de schroefset want met het sportchassis van de RS en eibach ga je gewoon niet laag genoeg (naar mijn mening hé) dus ipv geld te geven voor de veren die je achteraf er toch weer gaat afgooien (ik dus :banghead:) gewoon voor de schroefset gaan.

bartvw

Forumguru
@peterrapid het varken wil nog niet echt groeien maar zou ook echt niet weten wat voor velgen onder een zwarte auto nou echt mooi staan.
Zit wel te denken aan 19 inch met een leuke ET waarde maar wil geen risico lopen op aanlopen.
Een schroefset is denk ik niet aan mij besteed wil niet superlaag (Sorry Der Einser ) dus denk dat het veren van Antera worden met een paar mooie velgen.

Grt Bart

Bovenaan Onderaan