Welke banden voor mijn auto?

EdK

Forumguru
Tsja zonder twijfel de Vredestein
En slijtage ligt ook groot deel aan hoe je je kunt beheersen met optrekken.....

Tees

Donateur
Je ziet ze wel met enige regelmaat, maar in mijn boekje staan ze wel een duidelijk stuk onder de andere genoemde merken, laat staan Michelin of Continental.
Als ik even snel google op testresultaten van Viking banden, dan schieten die wel echt tekort tov de wat betere merken. En laten we wel wezen...is €35-50 het je waard om het belangrijkste onderdeel van je auto middelmatig te laten zijn?

hemi24

Donateur
Al op Oponeo gekeken, dan krijg je een redelijk beeld wat banden mogen kosten; Bruto prijzen van fastfitters als Profile en dergelijke zijn doorgaans minstens 30-40% té duur…

Merk als Viking vind ik het geld nog niet eens waard als reservewiel; maar iedereen zo z’n eigen mening…

pkrijgsman

Forumguru
215/55/17

Er zit misschien nog een reden achter, ik wil de superb op termijn wellicht inruilen voir een 7zitter. Dan hoef ik er nú geen Amerk onder...
En op termijn n grote beurt met bougies en filters, airco onderhoud (bijvullen en...)remblokken en miss voorste schijven. En ja, allemaal 'tientjeswerk bij wijze van spreken, maar al die tientjes bij elkaar...

Arjan1985

Forumguru
Ik redeneer geheel anders. Maar dat komt vanwege een gezinssituatie.

Ikzelf vind mij de beste chauffeur en voel elk steentje onder m’n wiel en kan elke glij partij voorzien, voorkomen en ook overleven (neem deze zin dus niet te serieus he) mocht dit gebeuren (door b merk banden of door (in mijn geval A merk banden met veeeel te weinig profiel). Ik rijd dan ook alleen in mijn eigen auto en niemand anders mag dat.

Maar m’n vrouw met kids in de andere auto kan dat niet en houd geen rekening met B, C of A merk banden en laat staan welk profiel eronder zit. Als die maar start hè. (Aanname!!).

Dus zij heeft de beste banden onder haar auto om al die aannames te ondervangen én in geval van een slippertje :ROFLMAO: niet de oorzaak bij de bandjes te kunnen plaatsen. Michelin pilot sport overigens. Heb ze zelf nog niet in de slip gekregen.

Dus de vraag is. Rijd je alleen of rijden er nog meer mensen met je auto.

Bij verkoop. Als ik een auto moet kopen en er zitten van die B of C banden onder wordt dat m’n eerste onderhandeling. Grote beurt vind ik minder interessant. Als koper voer ik dat daarna toch sowieso weer opnieuw uit.

Tees

Donateur
Even gecheckt op de prijzen, en toen kwam bij mij wel de vraag op: van wie komt dit aanbod? Want ik zie op Oponeo bijv Michelin Primacy 5 voor €284 per 2. Reken daar nog €60-70 montage bij, en dan zit je op dezelfde prijs als wat jij noemt, maar heb je wel Michelin (Conti kan ook voor 2 tientjes minder).

Laatst bewerkt:

pkrijgsman

Forumguru
Ik heb ook ns gekeken, maar dan moet ik voor montage weer n half uur rijden, half uur wachten-wellicht meer, 5 bakken slappe koffie verder en dan weer naar huis...dat is steeds dilemma. Voor minder geld beter banden en pak em beet je halve middag kwijt zijn, of 'in het dorp', paar tientjes meer en dan weet je wasr je moet zijn als er toch gedoe is....
De offerte/prijzen kwam bij een bescheiden dorpsgarage vandaan, universele garage.

Tees

Donateur
Er zijn best wat garages die er helemaal geen moeite mee hebben als je zelf de banden bij hen aanlevert en zij die monteren. Mijn Vakgarage raadde het me zelfs een keer aan, 'want tegen internetprijzen kunnen wij toch niet op'. Ik kon de banden zelfs rechtstreeks naar hen laten sturen.

Tees

Donateur
Dat idd ook. Ik heb een paar keer zelf banden gewisseld in de autohobbyclub, en zelfs een ongeoefend iemand als ik kan binnen een half uur 2 banden verwisselen inclusief balanceren. En daar heb ik de eerste 10 min nadenken hoe t ook alweer moest bij meegerekend ;)

Bovenaan Onderaan