Welke alternatieve 16” zou je voor de Citigo kiezen?

Horkje

Forumguru
Omdat er in 16” helaas erg weinig keuze is uit originele Skoda velgen (Up! en Mii vallen even af) voor de Citigo had ik zelf een selectie gemaakt uit iets van 12 alternatieven.

Persoonlijk hebben volledig zwarte velgen mijn voorkeur maar thuis aan vrouwlief gevraagd een top drie te maken (zij gaat er uiteindelijk in rijden). Erg knap dat ze (zonder dat ze de prijzen wist) de twee duurste in de top drie plaatste..... Het is een gave waar we helaas vaker mee geconfronteerd worden in huize Horkje.

Ik heb nu wat provisorisch de top drie op een zwarte Citigo geshopt. Wat vinden jullie van deze velgen en wat zou jullie voorkeur hebben?

2C6C5952-510B-4531-9EC8-C782B6903E09.jpeg

Het gaat in dit geval om de merken MAK, MSW, Rial. Zegt me allemaal niet heel veel maar aangezien er voor neppe en imitatie velgen wordt gewaarschuwd vroeg ik me af of deze merken nu nep zijn of niet.

Ik weet dat er hier aardig wat kenners rond hangen en zou graag van jullie horen...
 

CDK

Forumguru
Lastig @Horkje, ik heb last van keuzestress vrees ik ;)
Waarschijnlijk komt dat omdat het (zoals het er nu met de shop uit ziet) niet mijn persoonlijke top 3 zou zijn :pieker:
1 is een mooi wiel, maar niet voor onder de Citigo denk ik??
2 vind ik sowieso niets :bloos:
3 ziet er denk ik het vlotst en vrolijkst uit :jaja:
 

Maartenvds

Forumguru
ik zal persoonlijk voor 3 gaan. ik houd wel van 'ruime' velgen. Maar dan zeg ik ook persoonlijk ieder zijn ding en smaak natuurlijk! Nummer 3 vind ik ook wel op velgen van skoda zelf lijken
 

Horkje

Forumguru
Geweldig dit!

Iedereen de duurste er uit gepikt :deuk:

Maar inderdaad, de derde velg heeft hier ook de voorkeur. Het is de Rial Lugano (heeft een TÜV dus wellicht geen “rommel”).

De eerste twee velgen zouden de originele Skoda Serpens het meest benaderen maar ik moet zeggen dat de derde meer “Skoda achtig” lijkt.

Bedankt iedereen!
 

MaxN

Donateur
De derde is idd wel degene die het beste past.
Al ben ik inmiddels niet meer zo'n fan van directional-velgen (maarja je ziet maar 1 kant tegelijk, ik weet het).
 
Ik ga ook voor de derde als ik zou moeten kiezen al moet ik zeggen dat mijn Citigo met 14 Inch al aardig stuiterig is.....kan ook deels komen door de inmiddels 179k ervaring achter zijn kiezen...
 

Horkje

Forumguru
Bedankt allemaal.

Nu ik verschillende aanbieders zie, kom ik ook een paar goede configurators tegen waarbij je helemaal niks zelf hoeft te Photoshoppen.... Had ik eerder moeten weten.

wielengids.nl (geen aandelen) bijvoorbeeld ook een goede maar ook de bovenstaande en nog een aantal. Edit: bandenprijzen24.nl ook leuke configurator (ook geen aandelen).

En shoppen loont weer eens de moeite zie ik al....
 
Laatst bewerkt:

JPs_OC2

Donateur
@Horkje
vroeg ik me af of deze merken nu nep zijn of niet.

Om op deze vraag nog even terug te komen. Geen van de merken MAK, MSW of Rial zijn slecht gefabriceerde meuk van vage herkomst.
MAK is nog een nog betrekkelijk jong Italiaanse fabrikant. MSW is ook Italiaans en 'n volwaardige dochteronderneming van het alom bekende OZ. Rial is 'n Duits merk en onderdeel van Uniwheels. Deze Uniwheels group maakt naast Rial ook ATS, Alutec en Anzio.
Zo, tot zover de nodige info.... ;)

Enne....wat mij betreft, nr 3 aub :D
 

hemi24

Forumguru
Nr. 3 + de chromen spiegelkappen en de chromen sierstrip onder op de deuren en de chromen ringen om de mistlampen...
 

Dennis78

Forumguru
Heb in het verledezowel OZ velgen als MAK gehad. Beide waren kwalitatief gewoon goed. (OZ waren aanzienlijk duurder dan de MAK, denk aan 2,5X zo duur maar die vond ik wel vreselijk gaaf.)



OZ welke ik had onder mijn Citroën Saxo VTS (zouden ook niet misstaan on je Citigo :jaja: )

oz-ultraleggera-hlt-anthracite-8-inch-et-29-breedte-85-steek-5-120.jpg



MAK velg die ik gehad heb onder mijn Hyundai Getz.

B97-MAK-Web-S.jpg


Wat betreft je vraag welke van de 3 ik zou kiezen? Ik zou persoonlijk nog ff verder kijken.

1e te veel spaken
2e Vind ik persoonlijk niet mooi passen.
3e Ik hou totaal niet van zulke naar 1 kant gebogen velgen.
 

Horkje

Forumguru
Nr. 3 + de chromen spiegelkappen en de chromen sierstrip onder op de deuren en de chromen ringen om de mistlampen...

Nou ben ik zelf meer van alles wat chroom is lekker zwart maken. Heb het zwarte grill randje bij Superskoda al op het lijstje staan en de embleempjes zullen waarschijnlijk ook zwart/zwart worden als het van mevrouw mag. Maar croom en zwart zal vast niet misstaan. Ga wel even op zoek naar wat afbeeldingen, ben daar wel benieuwd naar.

Wat betreft je vraag welke van de 3 ik zou kiezen? Ik zou persoonlijk nog ff verder kijken.

Jij bent ook een mooie! Ik heb twee dagen lang gezocht naar velgen en er twaalf uitgepikt waar mijn vrouw vervolgens haar top drie uit heeft gehaald :laugh:

Het is voor ons wel het vrouwen autootje voor erbij dus het moet ook weer niet te wild en te stoer. Mijn vrouw wil niet dat het te veel een “jonge gasten” auto wordt.
 
Bovenaan Onderaan