Welk interieurfilter / pollenfilter kopen?

Joske

Forumguru
zal hopelijk inbouw uitbouw hier kunnen posten voor de O3?

Ik ga er gewoonweg van uit dat dit op dezelfde plek zit als bij een Fabia of bij een O2 FL /PFL.

Auto staat net binnen, dus dan kan ik nogal moeilijk gaan kijken onder het dashboard.. maar ik verwacht hetzelfde. :)

Alleen de tekening in ETKA ziet er wat "mysterieuzer" uit ;)

Naamloos.png
 

kansberg

Forumguru
Een koolstof interieurfilter is inderdaad effectiever dan een standaard filter. De vervelende geurtjes worden beter gefilterd, maar mensen die snel last hebben van hooikoorts hebben er ook baat bij. De pollen worden beter buiten gehouden met een dergelijk filter.
Te voorkomen is het nooit, maar voor een hooikoorts patiënt is iedere vorm van verbetering welkom. Dat is dan ook de voornaamste redenen dat de filters naast elkaar verkocht worden.
Zelf monteer ik altijd het standaard filter.
 

andrehj

Forumguru
Mijn ervaringen met de S2:
  1. Filter kan het prima uithouden van long-life naar long-life beurt, dus max 30.000 km. De vorige heb ik op 20.000 (en iets minder dan 2 jaar) vervangen, en die was niet bijzonder zwaar vervuild, die had best nog wel wat langer kunnen zitten.
  2. In mijn S2 zat af-fabriek een koolstoffilter van Mann (de CUK 2939). En precies die heb ik ook weer teruggeplaatst.
  3. Ik wil nooit meer zonder een koolstoffilter. Als ik eens in onze tweede auto (een Twingo met standaard filter) rij, dan valt me altijd op hoezeer de auto's voor me stinken, als je bijvoorbeeld voor een stoplicht staat. In de S2 ruik ik dat niet. Zoveel comfort voor slechts twee euro per filter meer!
  4. Vervangen stelt inderdaad niet zoveel voor. Het filter is goed bereikbaar onder het dashboardkastje.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
volgens mij is het het 1 of het ander @kansberg

dus oftwel standaard filter (daar staat ook pollenfilter bij vermeld) oftewel een actieve koolfilter.. :pieker:
 

kansberg

Forumguru
@Joske : De filters die wij verkopen (Mann) zijn leverbaar als CU.... en als CUK.... Bij de laatste staat de 'K' voor Kohlenstoff. Ze worden in de volksmond 'carbonfilters' genoemd. Ze zijn beide niet actief, maar het standaard filter is uit te wisselen met een carbonfilter met het zelfde nummer.
 

ertromp

Forumguru
Een koolfilter zal niets beter pollen filteren als een standaard filter.

Vraag aan alle personen hier die koolstoffilters monteren: Rijden jullie altijd met de ramen gesloten??
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
Ik heb mijn ramen hooguit even open als de zon op de auto heeft geschenen en het binnen zeer warm is. Anders zijn ze altijd dicht.
 

Berry1912

Forumguru
Ik heb er nog geen koolstoffilter in maar ik rij nooit met open ramen. Alleen bij de tol en parkeerplaatsen (automaat) wil ik wel een keertje mn raampje laten zakken.
 

turboturbo

Forumguru
Vraag aan alle personen hier die koolstoffilters monteren: Rijden jullie altijd met de ramen gesloten??
Vrijwel altijd. Teveel herrie van de wind etc. Plus m'n haar gaat ervan in de war :D

Actief koolfilter wordt geadviseerd als je auto airco heeft. Het helpt kwalijke bacteriën (schimmels?) en muffe geurtjes tegenhouden die uit de verdamper komen. Dus die zit er bij mijn auto dan altijd in.
 
Laatst bewerkt:

H@RM

Senior Member
Tijdens hooikoorts seizoen zoveel mogelijk het raam dicht en vervang 2x per jaar het koolfiler tegenwoordig.
IK heb er heel veel baat bij. Een ander misschien minder. Maar ieder zijn eigen keus
 
Bovenaan Onderaan