Wel of geen PHEV i.c.m. caravan?

ESL

Donateur
Mijn auto heeft geen hulpveren en die zakt ook wel veel door. Maar dat is vooral optisch; in het rijgedrag merk ik er niet veel bijzonders aan. Ik wil liever geen hulpveren want dan rij ik 45000 km per jaar met een oncomfortabele auto zodat hij 5000km per jaar niet zo ver doorzakt. Ik geloof het wel

Heb je DCC en zet je het onderstel stug, dan zakt hij ook iets minder ver in tijdens het rijden trouwens.

BigCheese

Donateur
Interessant draadje. Op dit moment heb ik nog een camper (die staat overigens te koop) maar die wil ik gaan omruilen voor een caravan. Met dat in het achterhoofd heb ik een S3 op benzine gekocht, met een maximaal trekgewicht van 1600 kg moet dat wel goed lukken lijkt me. Hybride vond ik geen optie omdat ik weinig meerwaarde zie bij het trekken van een sleurhut, en ik heb geen oprit waar ik kan opladen. Ik vermoed ook dat hulpveren geen overbodige luxe zullen zijn, maar eerst maar eens kijken hoe het trekken van een caravan uiteindelijk bevalt. Overigens is de Superb wel een perfecte auto om lange stukken te rijden, ben net terug van een weekje Noord Frankrijk en de rit was heerlijk comfortabel.

Laatst bewerkt door een moderator:

ESL

Donateur
Ik zou die hulpveren persoonlijk alleen maar doen als je het echt onoverkomelijk vindt dat je auto wat doorzakt. Mijn Superb zakt ook in aan de achterzijde, en puur esthetisch gezien zou die wel wat meer ondersteuning mogen hebben. Echter; tijdens het rijden met caravan merk ik verder niks bijzonders. De overige kilometers per jaar kan ik dan rijden met een comfortabele reisauto. Ik heb 1x in een superb met stuggere veren gereden en daarna besloten dat ik dat niet wil omdat ik niet 45k km per jaar ga rijden met een superb met een verpest weggedrag.

Bakkertje

Forumguru
@BigCheese onderschat een phev niet. Met 218 pk en 400 Nm koppel is het echt een heerlijke trekauto. Oh ja en het eigen gewicht van de auto maakt het ook lekker stabiel allemaal.

Bovenaan Onderaan