martin_krijgsman
Lid
Helaas, helaas. Na een golf III, twee O1's en een S1 is het na 9 jaar en 350.000 km voorbij met mijn trouw aan VAG-diesels. Met kind nr. 2 op komst was de Superb niet praktisch meer, en wilde ik weer een station. Op zoek naar iets redelijk exclusiefs en betaalbaars in de superb-klasse ben ik op een 2004 Honda Accord Tourer 2.2 i-CTDI gestuit.
Hoewel de portieren niet met de doffe plof van VAG dichtvallen (maar een japans 'plik'), hoewel de auto wat anoniem oogt en niet moeders mooiste is, hoewel de lak wat krasgevoelig is en de stuurbekrachtiging erg licht moet ik toch zeggen dat ik geen dag spijt heb van mijn aankoop.
Heerlijk stille auto, halfleer, soepele stille diesel met 140 pk/340 nm en een heel breed toerenbereik. Nauwelijks een turbogat, waanzinnig grote kofferbak, en de auto ademt betrouwbaarheid en degelijkheid (en dat is toch anders dan mijn S1 van 2006, waar ik voor zo'n jonge auto net teveel dingetjes mee gehad heb...).
Dusss... tot ziens. Wellicht als de S2 combi ooit zal bestaan kom ik weer terug.
Hoewel de portieren niet met de doffe plof van VAG dichtvallen (maar een japans 'plik'), hoewel de auto wat anoniem oogt en niet moeders mooiste is, hoewel de lak wat krasgevoelig is en de stuurbekrachtiging erg licht moet ik toch zeggen dat ik geen dag spijt heb van mijn aankoop.
Heerlijk stille auto, halfleer, soepele stille diesel met 140 pk/340 nm en een heel breed toerenbereik. Nauwelijks een turbogat, waanzinnig grote kofferbak, en de auto ademt betrouwbaarheid en degelijkheid (en dat is toch anders dan mijn S1 van 2006, waar ik voor zo'n jonge auto net teveel dingetjes mee gehad heb...).
Dusss... tot ziens. Wellicht als de S2 combi ooit zal bestaan kom ik weer terug.