...wel 'nieuw', geen Skoda...

Helaas, helaas. Na een golf III, twee O1's en een S1 is het na 9 jaar en 350.000 km voorbij met mijn trouw aan VAG-diesels. Met kind nr. 2 op komst was de Superb niet praktisch meer, en wilde ik weer een station. Op zoek naar iets redelijk exclusiefs en betaalbaars in de superb-klasse ben ik op een 2004 Honda Accord Tourer 2.2 i-CTDI gestuit.

Hoewel de portieren niet met de doffe plof van VAG dichtvallen (maar een japans 'plik'), hoewel de auto wat anoniem oogt en niet moeders mooiste is, hoewel de lak wat krasgevoelig is en de stuurbekrachtiging erg licht moet ik toch zeggen dat ik geen dag spijt heb van mijn aankoop.

Heerlijk stille auto, halfleer, soepele stille diesel met 140 pk/340 nm en een heel breed toerenbereik. Nauwelijks een turbogat, waanzinnig grote kofferbak, en de auto ademt betrouwbaarheid en degelijkheid (en dat is toch anders dan mijn S1 van 2006, waar ik voor zo'n jonge auto net teveel dingetjes mee gehad heb...).

Dusss... tot ziens. Wellicht als de S2 combi ooit zal bestaan kom ik weer terug.
 

cvegreen

Forumguru
Ik hoop dat je heel tevreden blijft over je honda . Nu als ik geen skoda zou kopen zou ik bij degelijkheid ook echt naar honda kijken , ik vind enkel honda hier in belgie echt veel te duur .
 

Neptukker

Forumguru
Nou, ik vind een Accord wel een mooie auto en een goede keus. Veel plezier toegewenst met je aankoop. Bij de Autoweek tevredenheids trofee staat hij ook altijd hoog. Wij hebben dit jaar een nieuwe O2 Combi 1.4 TSI gekocht maar hadden ook belangstelling voor een jong gebruikte Accord (station) benzine met niet teveel kilometers. Ols Ocassie worden deze bijna niet aangeboden en we hadden geen behoefte aan een zoektocht. Dit maakte de keus (nog) makkelijker voor een Octi. De rest is geschiedenis.
 

higgy

Forumguru
Goede, betrouwbare, wellicht niet de meest opwindende keus, zo'n Honda.
Maar dat geldt eigenlijk ook voor een Skoda :)
Veel rijplezier!
 

EdK

Forumguru
Goede, betrouwbare, wellicht niet de meest opwindende keus, zo'n Honda.
Maar dat geldt eigenlijk ook voor een Skoda :)
Veel rijplezier!

Nou Honda is op zich wel een betrouwbaar product volgens mij !
Ik heb zelf een Honda motorfiets ( Pan European ST 1100 ) gehad, en deze was in aanschaf redelijk duur tov vergelijkende merken.Maar kwa techniek heb ik minimale onderhoudskosten aan die fiets gehad !
Na 80K was er nog geen enkele klepspeling en dat was met andere merken wel anders om de 30K
 

LenK

Forumguru
Honda wil de Audi uit Japan zijn. Lijkt op sommige vlakken te lukken maar schrijft wel flink wat harder af.
 
Honda

Heel veel succes met de Honda!!! Natuurlijk hoop ik dat je weer terug zult komen op het Skoda forum.
Tot ziens!!:bye:
Harry
 

LenK

Forumguru
Tja al die aziatische wagens en motorfietsen schrijven gauw af !
Staat weer probleemloze gebruiksperiode tegenover.
Tegenwoordig ook al de Koreanen. Niet voor niks dat Kia 5 en 7 jaar garantie durft te geven.
 
Bedankt allemaal. Qua betrouwbaarheid: De Honda Accord/Acura TSX komt overall het best uit alle duurzaamheidstests; doet daarmee dus niet onder voor de O1. Vandaar dat ik mijn 2006 Superb 1.9 TDI met 118.000 km wel durfde in te ruilen voor een 2004 Honda Accord met 149.000 km op de teller.

Ik kom sowieso af en toe even checken; ik zag dat 91-SF-XL inmiddels weer op naam staat, dus misschien meldt z'n nieuwe baasje zich binnenkort ook hier...

[edit] Waar ik wel aan moet wennen is dat allerlei petjes in getunede Civics ineens wedstrijdjes willen doen en zitten te seinen... ik dacht dat alleen voorbehouden was aan Golf- en BMW-rijders. :-)[/edit]
 
Bovenaan Onderaan