Wegligging sportline

Middag

Forumguru
goede zomeravond,

Goddank is mijn superb combi binnenkort einde lease. Het deinen van de auto bij nemen van drempels of oneffenheden ben ik wel klaar mee. Omdat ik op dat punt na wel tevreden ben van de auto, nu de vraag.

Is een hatchback Sportline veel beter? Ik had aanvankelijk mijn zinnen gezet op een Arteon, maar wordt door werkgever helaas niet toegestaan. Nu heb ik wel akkoord voor een Bmw 320ede of een New Volvo V60. Echter, het zijn wel prijzige bakken. En buiten het weggedrag ben ik de superb wel gaan waarderen. Wie heeft goede ervaringen hiermee? Of uiteraard minder goede.
 

MaxN

Donateur
Geen ervaring met de S3C, maar miss is een ander setje dempers nog een optie om beter rijgedrag te krijgen.
Een eibach pro street of miss een Kw street comfort setje.
 

Middag

Forumguru
Ik heb dus de aangepaste eibach set. Zeker een verbetering, maar nog niet wat t moet zijn. Eens kijken of dcc dan idd mogelijkheid is.
 

brepus13

Forumguru
Ik denk trouwens dat de superb simpelweg niet kan tippen aan de bmw of Volvo. Is toch een klasse anders.... je kunt er nog zoveel aan veranderen maar geloof niet dat de superb echt een rijders auto zal worden.

No offence....
 

dvdlely

Forumguru
goede zomeravond,
Ik had aanvankelijk mijn zinnen gezet op een Arteon, maar wordt door werkgever helaas niet toegestaan. Nu heb ik wel akkoord voor een Bmw 320ede of een New Volvo V60. Echter, het zijn wel prijzige bakken. En buiten het weggedrag ben ik de superb wel gaan waarderen. Wie heeft goede ervaringen hiermee? Of uiteraard minder goede.

Wat is de reden dat de Arteon niet is toegestaan? Prachtige wagen is dat!
 

TDI_DSG

Senior Member
Ik heb een sportline met dcc. Als je dcc bijbesteld en in de sport stand zet deint hij niet. In de normale modus wel...
 

Antera

Donateur
DCC is een oplossing voor dit zweverige gedrag. Plaatsen van bilstein dempers rondom maar het ook al een compleet betere auto zonder de verlagings veren.
 

BBO

Senior Member
Smaken verschillen duidelijk. Ik heb DCC en rij vooral in de comfort stand omdat ik het deinen zo aangenaam vind. Mijn vorige auto was een Volvo V70 en ik vind de ophanging van de Superb aangenamer. Ik heb nooit met een SIII gereden met gewone ophanging.
 

dvdlely

Forumguru
Tja.. persoonlijke voorkeur wagenparkbeheerder.. Hij vindt t een sjonnybak. ook al past ie in lease.. ben je uitgeluld
Sjonnybak hahaha. Ja dan heb je pech . En een C klasse? Of een Audi A4. Zitten allemaal in dezelfde categorie volgens mij. Of zijn dat ook sjonnybakken? Haha
 

CharlesTucker

Forumguru
Beetje merkwaardig wel om een Arteon een Sjonnybak te noemen, vraag me inderdaad af wat voor diepere motieven er bij de betreffende wagenbeheerder aan ten grondslag liggen, persoonlijk vind ik het gewoon een hele nette representatieve auto. Als de kinderen het huis uit zijn zou hij zelfs nog wel eens op m'n shortlist kunnen eindigen (tenzij m'n vrouw en/of ik tegen die tijd rugproblemen hebben, dan gaan we eerder aan iets hogers denken, Karoq, Tiguan), en ik ben toch eerder een saaie vijftiger dan een Sjonnie, geloof ik.
 

Rallye

Forumguru
Inderdaad wel vreemd dat een wagenparkbeheerder naar dit soort maatstaven oordeelt. Ik kan mij voorstellen dat een Arteon namelijk minder afschrijft dan een gewone Passat. Dan zou hij je keus juist toe moeten juichen. Qua uitstraling voor het bedrijf is het natuurlijk ook geen Dodge Ram waarin je komt voorrijden..... Ook een mooie auto, maar daarvan kan ik mij voorstellen dat je als gewoon bedrijf die uitstraling niet wilt.
 

El Fuego

Senior Member
Ik kan mij voorstellen dat een Arteon namelijk minder afschrijft dan een gewone Passat.

Ik heb lease offertes opgevraagd van een min of meer gelijk geprijsde Arteon en Passat. Beiden 2.0TDI DSG. Passat is dan wat voordeliger in de lease, is toch meer vraag naar dan naar een Arteon die een niche-markt bedient. Vind persoonlijk de Arteon wel veel mooier, ook dan de Superb. Zeker geen Sjonnie-bak, of je moet ‘m in geel oker met dikke 20” porno-jetsers eronder bestellen.
Maar om ‘m op het uitrustingsniveau van een Sportline te krijgen dien ik wel een dikke € 150 per maand meer aan eigen bijdrage bij te betalen. Los van bijtelling.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar om ‘m op het uitrustingsniveau van een Sportline te krijgen dien ik wel een dikke € 150 per maand meer aan eigen bijdrage bij te betalen. Los van bijtelling.
Maar die eigen bijdrage aan je werkgever mag je toch weer in mindering brengen op je bijtelling?
Kost het je netto maar de helft of zo... :pardon: Zo was het althans in mijn dienstautotijd, ik weet niet of dit nog steeds opgaat.
 

dvdlely

Forumguru
Maar die eigen bijdrage aan je werkgever mag je toch weer in mindering brengen op je bijtelling?
Kost het je netto maar de helft of zo... :pardon: Zo was het althans in mijn dienstautotijd, ik weet niet of dit nog steeds opgaat.

Dat klopt, maar een eigen bijdrage wordt wel netto verrekend en niet bruto, dat is wel nadelig.
 
Bovenaan Onderaan