Weet iemand wat een vlakontgrendelingsvlakontang is ?

Level42

Forumguru
Owhaha ! Nouja hier dan toch nog mar de mijne....

Ik moet zeggen: @Monteurtje heeft gelijk. Wat een kl*te systeem !!! Je voelt echt niet dat ze ontgrendelen of zo, het is op puur geluk.....het lukte me gewoon niet en al heel snel zaten er maar liefst twee monteurs (na officiële werktijd !) te sleutelen in mijn S3. Ze waren bepaald ook geen fan van het systeem en op een gegeven moment vroegen ze of ik de originele zonnekleppen nog moest gebruiken.....ik wist wat dat betekende en gaf het teken: Go boys..... En met succes. Enig prutsen en afbrekende plastic stukjes later waren ze er uit !

De nieuwe erin zetten was een eitje en alles past en werkt perfect ! Goed het heeft wat moeite en geduld gekost, maar ik heb nu de enige S3 met uitschuifbare zonnekleppen in de wereld. De monteurs grapten nog dat ze ze op de optielijst gingen zetten.

Dikke pluim voor Hoogenboom Barendrecht, keurig geholpen bij mijn toch ietwat vreemde verzoek. Hoop dit weekend even foto's te maken van het eindresultaat :)

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    697,8 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:

Blackokkie2

Forumguru
Oh, je bedoelde een slangentongtang, had dat dan gezegd.:deuk::maakmegek:

Mooi dat ze je zo geholpen hebben, is waarschijnlijk voor hun ook een uitdaging geweest om het voor elkaar te krijgen.

andrehj

Forumguru
@Level42 : Voor de mensen die dit wellicht ook willen:
  1. Wat is er nu precies uitschuifbaar aan die zonnekleppen? Kun je daar ook een foto van posten? Want op jouw foto's zie ik twee gewone zonnekleppen. :sterretjes:
  2. Heb je toevallig ook onderdeelnummers van die kleppen van een Passat?

Level42

Forumguru
Nee de kleur was meer wit helaas. Ik heb ze moeten spuiten met een speciale verf die flexibel blijft.

Voordeel is dat ik dus meteen die lelijke en overdreven airbag stickers mee overgespoten heb. Ik heb niet geprobeerd ze eerst weg te halen omdat ik gelezen had dat ze er min of meer opgestreken/gelijmd zijn en dat verwijderen zonder beschadigen erg lastig danwel onmogelijk is.
Je ziet dus wel de plek waar ze zitten maar het is idd stukken beter.

Deze info staat ook al in de thread over mijn S3 en ook foto's hoe het uitschuiven werkt:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/level-42s-s3.29742/page-4#post-622848

Onderdeelnummers kan ik denk ik wel terug vinden maar ik heb ze op eBay.de gekocht. 25 euro voor een set, dat gaat je bij de VW dealer niet lukken voor dat geld....

Level42

Forumguru
Vandaag eindelijk wat zon om van alle moeite te genieten :) Was het dubbel en dwars waard voor mij.

Zelfs met deze oplossing haalt de zonneklep niet helemaal de middenstijl. Dit stukje wat overblijft is overigens ook aanwezig bij de Passat, maar het is bij de Superb wel een stukje groter want tja.......die is tenslotte ook een stukje groter :D

Bijlagen

• IMG_0260.jpg
    IMG_0260.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 28
  • IMG_0264.jpg
    IMG_0264.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 29

Level42

Forumguru
@Level42 : Voor de mensen die dit wellicht ook willen:

Heb je toevallig ook onderdeelnummers van die kleppen van een Passat?

Dit is de info van de eBay listing op eBay.de die ik gekocht heb:
VW Passat 3G B8 Sonnenblenden links rechts 3G0857552J 3G0857551D

Waar je op moet letten is dat er twee tegenovergestelde pijltjes op het staafje staan, dan zijn het de goede. Als die er niet op staan zijn ze niet uitschuifbaar.

Bijlagen

• $_57.JPG
    $_57.JPG
    71,3 KB · Weergaven: 24

Level42

Forumguru
Er is nog wel wat te doen. Zoals je kunt zien is de verf al afgesleten van de houders die aan de andere kant in de steun klikken. Dit had ik al verwacht en ik pulk gewoon het restantje verf er nog af en laat dat dan zo.
Deze verf blijft flexibel en hecht niet zo goed op hard plastic als op het vinyl waar het voor bedoeld is.

Bovenaan Onderaan