Dutch_Ish

DIY Weerstanden monteren (H8 en BA15s / P21w) 1.0

Geen toestemming om te downloaden

Dutch_Ish

Senior Member
Dutch_Ish heeft het volgende item in de kennisbank geplaatst:

Weerstanden monteren (H8 en BA15s / P21w) - Monteren weerstanden voor de mistverlichting/dagrijverlichting

Heb je voor je dagrijverlichting/mistverlichting led verlichting geplaatst en krijg je een foutmelding? Zo haal je de foutmelding weg.

In deze handleiding lees je hoe een weerstand geplaatst moet worden bij (led) mistverlichting en/of (led) dagrijverlichting van een Skoda Octavia 2FL.

Gebruik voor de dagrijverlichting een weerstand van 50w en voor de mistverlichting een weerstand van 100w.

Lees verder over dit item in de kennisbank......
 
  • Leuk
Waarderingen: tist

tist

Actief lid
Weerstanden plaatsen ?!? zal nodig zijn maar heeft geen enkel nut ten aanzien van verbruik.
Ik weet niet van buiten wat een mistlamp normaal verbruikt maar de dagverlichting zal zeker niet meer dan 50 W zijn.
Dus verbruik geen nut, enkel cosmetisch.
Ergens is de handleiding ook niet duidelijk of je het aan beide zijden dient te plaatsen, ik vermoed van wel, zo ja is je verbruik dat dient omgezet te worden in warmte al 100 W voor die dagverlichting, en 200W voor de mistlampen.

Of zie ik dat nu helemaal verkeerd ?
 

Dutch_Ish

Senior Member
Hallo @tist , Zoals aangegeven bij de beschrijving is deze handleiding voor als men een foutmelding krijgt. Zelf kreeg ik een foutmelding bij het plaatsen van canbus Led. Dmv het plaatsen van een weerstand haal je de foutmelding weg.

Het is de eerste "handleiding" die ik heb gemaakt dus misschien dat het toch onduidelijk is.
De weerstand is inderdaad per lamp. Voor het aantal watt heb ik mij laten adviseren.
De ledlampen die ik heb geplaatst zijn 50w en 80w.
 
Laatst bewerkt:

newwolf84

Forumguru
Voor wat betreft het los halen van de unit DRL/mistlamp kun je ook gebruik maken van een (oud) bankpasje, ANWB kaart of wat dan ook, steek deze naast de unit in de opening en als je dan drukt komt de unit ook al los, werkt perfect.

Voor de rest ook mijn complimenten dat je er in elk geval werk van hebt gemaakt.
 

Dutch_Ish

Senior Member
Voor wat betreft het los halen van de unit DRL/mistlamp kun je ook gebruik maken van een (oud) bankpasje, ANWB kaart of wat dan ook, steek deze naast de unit in de opening en als je dan drukt komt de unit ook al los, werkt perfect.

Voor de rest ook mijn complimenten dat je er in elk geval werk van hebt gemaakt.

Tknx voor de tip!
 

tist

Actief lid
Hallo @tist , Zoals aangegeven bij de beschrijving is deze handleiding voor als men een foutmelding krijgt. Zelf kreeg ik een foutmelding bij het plaatsen van canbus Led. Dmv het plaatsen van een weerstand haal je de foutmelding weg.

Het is de eerste "handleiding" die ik heb gemaakt dus misschien dat het toch onduidelijk is.
De weerstand is inderdaad per lamp. Voor het aantal watt heb ik mij laten adviseren.
De ledlampen die ik heb geplaatst zijn 50w en 80w.

De handleiding op zich is zeker prima, is ook niet zo 1-2-3 gemaakt.
Ik kan je daarvoor ook alleen maar bedanken.:bloemen:
Ik had enkel een paar opmerkingen en vraagtekens naar het nut ervan buiten cosmetica :)
 
Bovenaan Onderaan