Weerstand in stuur/ lane departure probleem?

Poldermens

Nieuw lid
Skoda Kamiq 1.0 automaat 2023.

steeds als wij langere rit maken gaat na ongeveer 45 minuten het sturen naar rechts gepaard met een gevoel alsof je het stuur door kleine weerstand/knik moet drukken. Heb dit afgelopen mei ook gehad en toen is het stuurhuis onder garantie vervangen. Heb nu weer hetzelfde probleem en aangezien het zich alleen na langere rit en ook niet altijd voordoet is het erg lastig om het aan de garage te laten “zien” . Daarom mijn vraag; hebben meer mensen dit gehad, kennen mensen dit, en vooral ook wat was de oplossing?

hemi24

Forumguru
Ik zou zeggen nogmaals stuurhuis vervangen…

Maar dat dit voor de tweede keer voorkomt geeft te denken of er niet iets anders aan de hand is.

Volgens mij heb je 2 jaar garantie op de vervangen delen/uitgevoerde reparaties, dus ik zou als eerst terug gaan naar de dealer en je probleem melden.

ESL

Forumguru
Ik herken je probleem niet, maar ik kan je wel aanraden om het sowieso en zo snel mogelijk te melden bij de dealer. Ondanks het feit dat de dealer er wellicht niet zomaar wat aan kan doen is het waarschijnlijk wel gewoon garantie. En de doorslaggevende datum daarvoor is de datum dat je het probleem meldt.

Bovenaan Onderaan