Weergave gemiddeld brandstofverbruik in Maxidot

In mijn Maxidot (Fabia 2) kan ik (dat denk ik) gemiddeld brandstofverbruik laten weergeven. Dan staat er iets van l/h. Wie weet waar de h voor staat?
 

Nico

Nieuw lid
Dit geeft de computer aan als de motor stationair draait en het geeft het verbruik per uur aan. Dus 1.0l/h = 1 liter brandstof per uur. Ga je rijden dan schakeld de computer vanzelf over op liters per KM of KM per liter, afhankelijk van de instelling van de Maxidot.
 
Grappig! Misschien is dat alleen bij de Fabia zo? Bij het begin van een nieuwe rit en bij stationair draaiende motor geeft de MaxiDot bij mij namelijk alleen ---- km/l aan.
 

Gieliovd

Forumguru
F1 heeft dit ook al hoor. Op gas verbruik ik 0,9 l/h en op benzine 0,8 l/h stationiar.

Zo snel je gaat rijden springt dit naar l/100km.
 

Michel

Forumguru
Grappig! Misschien is dat alleen bij de Fabia zo? Bij het begin van een nieuwe rit en bij stationair draaiende motor geeft de MaxiDot bij mij namelijk alleen ---- km/l aan.

Misschien komt dit, omdat jouw MaxiDot op km/l is ingesteld i.p.v. l/100 km. Volgens mij is dit ook aan te passen.
 

Mark

Banned
De boordcomputer (geen maxi-dot) van de Roomster gaf bij stilstand ook het verbruik per uur aan, ging je rijden schakelde hij over op kilometers.
 

LenK

Forumguru
Misschien komt dit, omdat jouw MaxiDot op km/l is ingesteld i.p.v. l/100 km. Volgens mij is dit ook aan te passen.
Bij deze instelling zou er bij stilstand dus eigenlijk h/l moeten staan als ze consequent zijn :crazy:
 

Hetzer

Forumguru
ik weet niet hoe het werkt met de MAXI-DOT, je moet het zelf kunnen doen, bij mijn huidige MINI-DOT kan dit niet zelf kun deze alleen aanpassen via VAG-COM , zo ook mijn huidige "1liter op ....." instelling.
 

Bijlagen

  • DSC00401.JPG
    DSC00401.JPG
    23,8 KB · Weergaven: 50

Fabia

† In Memoriam
Die staat zeker standaard op liters per 100km? Dus dat kan je laten veranderen? Ga gelijk mijn dealer bellen omdat te laten doen bij aflevering. Ik vind die liters op 100km echt onhandig ben meer van 1 liter op......... Zeker bij mijn 1.2 wil ik het graag goed in de gaten houden.
 

lowietje

Nieuw lid
In mijn Maxidot (Fabia 2) kan ik (dat denk ik) gemiddeld brandstofverbruik laten weergeven. Dan staat er iets van l/h. Wie weet waar de h voor staat?


Op mijn vorige Octavia sprak men altijd van l/100 km.
Met mijn nieuwe Octavia spreekt men van l/h bij stilstand. Schakelt dan over op l/100km bij het rijden.
De tweede formule is de correcte. Hoe kan men spreken van l/100 km als men niet rijdt.
Als dit dan ook meegerekend wordt om uw gemiddelde te berekenen dan zou dat in het eerste geval een fout kunnen geven.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik was voorheen ook helemaal zo van 1:xx en toen kwam ik bij Skoda en was het opeens l/100km... even wennen.

Ik reken het ook altijd met de hand even na. 400 km gereden op de tank, dat was 32 liter dus dat is eeeuh... 1:xx.

Als dit anders kan worden ingesteld, graag!
 

Kirsten

Senior Member
Ok, ik ga nu maar even de vraag stellen die al heel lang rondspookt in mijn hoofd... wat is in vredesnaam Maxidot? Dat displaytje in mijn dashboard?
 

Kirsten

Senior Member
Weer wat geleerd! Maar je kan je verbruik anders weergeven zoals ik het begrijp? Hoef ik niet meer te rekenen namelijk. :winkie:
 
Weer wat geleerd! Maar je kan je verbruik anders weergeven zoals ik het begrijp? Hoef ik niet meer te rekenen namelijk. :winkie:

Je verbuik kan alleen anders weergegeven worden als de dealer hem aansluit op de Vagcom(correct me if I'm wrong) en dan de instellingen verandert.
 
Bovenaan Onderaan