TL@
Forumguru
Het contract van mijn huidige O2 zit er weeral bijna op, hoog tijd dus om iets nieuws te gaan kiezen.
Mijn oorspronkelijk 'long' list was (allen diesel, verplicht in België):
-Renault Laguna 150pk 4Control
-Peugeot 308 SW 150pk
-BMW 3-reeks touring
-VW Golf Variant 150pk
-Volvo V60
-Citroen DS5 160pk
Zoals je leest, was ik helemaal niet van plan om terug een Skoda te nemen, ik had het zowat gehad na 3 Octavia's en wilde eens iets anders.
Na wat testritten en berekeningen zijn er wat auto's af gevallen:
-Renault: Niet vooruit te branden, rammelen van de testauto (om zot van te worden), verschrikkelijke verplichte dealer in Brussel (werkgever verplicht een keydealer)
-BMW: enkel kaal te rijden binnen budget, een kale BMW is echt wel heel kaal
-VW: uiteindelijk toch veel te duur met alle opties (niet eens gereden)
-Volvo V60: Ze zijn de koffer vergeten, daar kan mijn fiets nooit in
-DS5: kan mijn fiets ook nooit in
Bleef er dus eigenlijk enkel de 308 over, welke heel goed reed (150pk was nergens te testen, gewoon triest dat je de motor die je wilt niet kan testen)
Dat klein stuurtje is heel leuk, tellers boven het stuur zijn ook aangenaam. Koffer van de SW (die ik niet heb gereden, enkel de gewone met 1.6) is echt de moeite (even groot dan de Octavia)
Het tablet-schermpje vond ik ook heel erg leuk maar de bediening heeft wel te lijden onder het resistieve scherm, capacitief kost toch niet zoveel meer en zou het gebruiksgemak ten goede komen.
Het enige enorme minpunt (naast geen testrit met de gewenste motor) was de plaats op de achterbank. Achter mij (1m87 en lange benen) kan echt geen volwassen persoon meer zitten.
Uiteindelijk dan toch maar eens bij Skoda gaan zien en eens wat gerekend, wat blijkt: een RS past met wat wringen toch in het budget. Meteen maar eens gaan rijden. Afspraak in Kortenberg gemaakt om te gaan rijden met de 2.0TDI 150pk en de RS. De RS met DSG (jammer, maar schijnbaar nodig omdat de koppeling zo misbruikt zou worden dat ze geen 10.000km mee gaat) en de gewone TDI met handbak.
Ik heb heel de rit (1u) met een smile van oor tot oor gereden in de RS, de gewone TDI heb ik na een half uur terug gedaan, die was ook goed maar de RS is gewoon veel beter, zowel de motor (echt iets heel hevig) als het onderstel (communicatief maar niet oncomfortabel) en de stoelen (sportstoelen zijn zoveel beter dan de gewone, elektrisch, verstelbare stoelen.
Toen ik de snelweg op reed, zat ik zonder te kijken op 190, oei oei, veel te snel :-)
Zwarte hemel in de auto vond ik ook geweldig.
Maandag (na het lange weekend) gaat de bestelling de deur uit:
Skoda Octavia Combi RS TDI in het race blue met volgende opties:
[PLI] "Adaptive Cruise Assistant" - Adaptive Cruise Control
[PKH] "Driver Activity Assistant" - Vermoeidheidsherkenning
[8G1] "Intelligent Light Assistant" - grootlichtassistent
[7X2] "Intelligent Park Distance Assitant" / Parking Distance Control voor- en achteraan
[PFD] "Performance Mode Selection": Driving Mode Selection & Performance Sound Generator
[PWI] "Traveller Assistant"
[9Z3] 230 V stopcontact (max 150W)
[PK1] Afneembare trekhaak met adaptor 13/7
[PLH] Black Design Package, incl. "Black Design" dakrails
[BONFL] BONUS 'SALON' (geldig tot 09/12/2014)
[PNE/QV3/PT1] Infotainment Navigatiesysteem COLUMBUS
[PDE] Keyless Access (KESSY)
[LH] Leder/stof Satin Black - Red Stitching
[9S6] Maxi DOT scherm in kleur
[METP - Fleet] Metaallak (fleet)
[PW2] Mistlampen vooraan met bochtverlichting
[WB5/RWB5] PACK RS CONFORT
[WB4/RWB4] PACK RS GPS TRAVELLER
[8X8X] Race Blue metallic
[PJC] Tijdelijk reservewiel
[MF95/2TRF] Verduisterende folie (ruiten achteraan) "Midnight Superdark" 95%
[6T2] Verlichte voetenruimte voor- en achteraan
[PH5] Verwarmde voorruit
[9T1] Verwarmde voorruitsproeiers
[PW0] Verwarmde voorzetels
Ben blij dat voor MY2015 de usb gewoon met de iPOD overweg kan. Dan koop ik een kabel met 90° connector naar beneden en steek dat dan weg achter het dashboard en laat het uitkomen in het handschoenkastje, dan ligt de iPOD uit de weg en kan de Coyote in de asbak/phonebox. De voeding trek ik dan vanuit de zekeringenkast naar de Coyote (heb ik ook gedaan op mijn huidige Octavia)
Dus toch een 4de Octi, ik sta er zelf van te kijken :-)
Mijn oorspronkelijk 'long' list was (allen diesel, verplicht in België):
-Renault Laguna 150pk 4Control
-Peugeot 308 SW 150pk
-BMW 3-reeks touring
-VW Golf Variant 150pk
-Volvo V60
-Citroen DS5 160pk
Zoals je leest, was ik helemaal niet van plan om terug een Skoda te nemen, ik had het zowat gehad na 3 Octavia's en wilde eens iets anders.
Na wat testritten en berekeningen zijn er wat auto's af gevallen:
-Renault: Niet vooruit te branden, rammelen van de testauto (om zot van te worden), verschrikkelijke verplichte dealer in Brussel (werkgever verplicht een keydealer)
-BMW: enkel kaal te rijden binnen budget, een kale BMW is echt wel heel kaal
-VW: uiteindelijk toch veel te duur met alle opties (niet eens gereden)
-Volvo V60: Ze zijn de koffer vergeten, daar kan mijn fiets nooit in
-DS5: kan mijn fiets ook nooit in
Bleef er dus eigenlijk enkel de 308 over, welke heel goed reed (150pk was nergens te testen, gewoon triest dat je de motor die je wilt niet kan testen)
Dat klein stuurtje is heel leuk, tellers boven het stuur zijn ook aangenaam. Koffer van de SW (die ik niet heb gereden, enkel de gewone met 1.6) is echt de moeite (even groot dan de Octavia)
Het tablet-schermpje vond ik ook heel erg leuk maar de bediening heeft wel te lijden onder het resistieve scherm, capacitief kost toch niet zoveel meer en zou het gebruiksgemak ten goede komen.
Het enige enorme minpunt (naast geen testrit met de gewenste motor) was de plaats op de achterbank. Achter mij (1m87 en lange benen) kan echt geen volwassen persoon meer zitten.
Uiteindelijk dan toch maar eens bij Skoda gaan zien en eens wat gerekend, wat blijkt: een RS past met wat wringen toch in het budget. Meteen maar eens gaan rijden. Afspraak in Kortenberg gemaakt om te gaan rijden met de 2.0TDI 150pk en de RS. De RS met DSG (jammer, maar schijnbaar nodig omdat de koppeling zo misbruikt zou worden dat ze geen 10.000km mee gaat) en de gewone TDI met handbak.
Ik heb heel de rit (1u) met een smile van oor tot oor gereden in de RS, de gewone TDI heb ik na een half uur terug gedaan, die was ook goed maar de RS is gewoon veel beter, zowel de motor (echt iets heel hevig) als het onderstel (communicatief maar niet oncomfortabel) en de stoelen (sportstoelen zijn zoveel beter dan de gewone, elektrisch, verstelbare stoelen.
Toen ik de snelweg op reed, zat ik zonder te kijken op 190, oei oei, veel te snel :-)
Zwarte hemel in de auto vond ik ook geweldig.
Maandag (na het lange weekend) gaat de bestelling de deur uit:
Skoda Octavia Combi RS TDI in het race blue met volgende opties:
[PLI] "Adaptive Cruise Assistant" - Adaptive Cruise Control
[PKH] "Driver Activity Assistant" - Vermoeidheidsherkenning
[8G1] "Intelligent Light Assistant" - grootlichtassistent
[7X2] "Intelligent Park Distance Assitant" / Parking Distance Control voor- en achteraan
[PFD] "Performance Mode Selection": Driving Mode Selection & Performance Sound Generator
[PWI] "Traveller Assistant"
[9Z3] 230 V stopcontact (max 150W)
[PK1] Afneembare trekhaak met adaptor 13/7
[PLH] Black Design Package, incl. "Black Design" dakrails
[BONFL] BONUS 'SALON' (geldig tot 09/12/2014)
[PNE/QV3/PT1] Infotainment Navigatiesysteem COLUMBUS
[PDE] Keyless Access (KESSY)
[LH] Leder/stof Satin Black - Red Stitching
[9S6] Maxi DOT scherm in kleur
[METP - Fleet] Metaallak (fleet)
[PW2] Mistlampen vooraan met bochtverlichting
[WB5/RWB5] PACK RS CONFORT
[WB4/RWB4] PACK RS GPS TRAVELLER
[8X8X] Race Blue metallic
[PJC] Tijdelijk reservewiel
[MF95/2TRF] Verduisterende folie (ruiten achteraan) "Midnight Superdark" 95%
[6T2] Verlichte voetenruimte voor- en achteraan
[PH5] Verwarmde voorruit
[9T1] Verwarmde voorruitsproeiers
[PW0] Verwarmde voorzetels
Ben blij dat voor MY2015 de usb gewoon met de iPOD overweg kan. Dan koop ik een kabel met 90° connector naar beneden en steek dat dan weg achter het dashboard en laat het uitkomen in het handschoenkastje, dan ligt de iPOD uit de weg en kan de Coyote in de asbak/phonebox. De voeding trek ik dan vanuit de zekeringenkast naar de Coyote (heb ik ook gedaan op mijn huidige Octavia)
Dus toch een 4de Octi, ik sta er zelf van te kijken :-)