Weeral tijd om een nieuwe te kiezen (RS TDI)

TL@

Forumguru
Vandaag wat aan het spelen geweest met de opties op de auto.

De actieve cruise met front assist werkt wel erg leuk. Ik reed op de A12 (Brussel-Antwerpen), voor de Nederlanders: dat is een autostrade met kruispunten en verkeerslichten, en had de cruise op 120 gezet. Aan het licht vertraagde de auto, even later met remmen. Tijdens het terugschakelen (geen DSG) bleef hij remmen en pas helemaal op het laatste gaf hij aan dat ik zelf moest bijremmen. Heel speciaal.

Muziek vanop de SD-kaart werkt perfect met afbeeldingen. De iPod gaat dus niet in deze komen; Ik heb juist een 64GB sd-kaartje gekocht en daar komt de muziek op, werkt toch een stuk handiger en sneller dan iTunes.

Gps start veel sneller op dan de vorige, starten, gordel aan en je kan al een adres ingeven en vertrekken.

Eigen POI's staan er ook al op, fluitje van een cent.

Jammer dat hij de Lukoil niet kent als tankstation. Heb ze erbij als custum POI maar dan kan je ze niet selecteren als voorkeur tankstation. Komt misschien nog (wishfull thinking)

Automatische dimmende buitenspiegels aan beide kanten, in de O2 was enkel de chauffeurskant automatisch dimmend.

Achteras is veel beschaafder dan in de O2. Bij het afkomen van een drempel houdt hij de auto veel beter onder controle, zonder lawaai klappen.

De mistlampen en cornerlampen zijn te geel. Misschien toch maar vervangen door LED's, eens naar kijken.

Voeding van Coyote moet nog ingebouwd worden, wacht nog op de piggy back zekering.

Stop-Start is irritant en moet eraf.

Geen opbergvak meer in de centrale armsteun achteraan, jammer.

Wat rijdt ie heerlijk. Veel stiller dan de O2. Kwaliteitsindruk is ook veel beter dan in de O2 (of de kwaliteit echt beter is,kan ik pas binnen 3 jaar zeggen)

Momenteel heel tevreden dus (van de aandacht op het werk iets minder, er viel al iemand bijna over zijn voeten omdat hij te lang bleef kijken :deuk:)

TL@

Forumguru
Ik wil de voeding van mijn Coyote van de zekeringenkast naar de "asbak" brengen. Ik weet waar ik hem moet aansluiten en de kabel zal wel tot aan de achterkant van het vakje (asbak) geraken. Wat ik niet weet, is hoe ik de kabel in het bakje krijg, er zit namelijk geen gaatje in en ik kan niet vinden hoe ik het bakje eruit krijg zodat ik een gaatje kan maken.

Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen?

Joske

Forumguru
Daar moet je volgens mij de "plastic" rondom de pook voor verwijderen. (althans bij een handbak gaat dit toch makkelijk)
En dan kan je hopelijk het bakje er "langs onderen" uitklikken. Maar ben niet helemaal zeker want volgens mij heeft iemand dit eens geprobeerd en was dit vakje niet zomaar los te krijgen. Er zit namelijk ook een "spoel" onderen, want dit is geen asbak maar een telefoonbak :D die (althans volgens Skoda toch) het signaal versterkt van je gsm via de antenne op het dak van de wagen.

Wil wel eens kijken of ik er tekeningen van vind :)

• Leuk
Waarderingen: TL@

TL@

Forumguru
Zo was het bij de O2, maar dat lijkt niet zo te werken in de O3 (ik heb er aan getrokken en er kwam geen beweging in)

Als je zou willen kijken :bloemen::bloemen:

Joske

Forumguru
Het "vermoeden" adhv deze tekening is dat de mogelijkheid er is dat het vakje mbhv 2 schroefjes geborgd wordt. En dat deze schroefjes ook de zijpanelen van de middenconsole borgen. Dus misschien (heel misschien ;) ) met deze los te maken komt het vakje ook los. :)

• Leuk

TL@

Forumguru
Het is gelukt:
Eindresultaat:
Foto-YCNDXSN6-D.jpg

Foto-7ESHPMOU-D.jpg

Foto-ABWCPKF8-D.jpg

Foto-86PJIUZA-D.jpg

De how-to staat in het O3 topic.

Ik heb ook wat met plasti-dip gespeeld om het logo achteraan te kleuren.
Ik heb eerst met blaze-green geprobeerd en dan met gewoon mat. Ik vond het toch niet echt geslaagd.
Dus terug eraf.

Misschien dat ik gewoon zwarte (blinkend, monte carlo) of carbon-look bestel online. Logo's vervangen kan toch niet zo moeilijk zijn.

• Leuk
Waarderingen: CDK

TL@

Forumguru
Hij is bijna ingereden, ik heb nu 1300km op de teller, nog 200km tot "full gass" :jaja:

Het tempo wordt al zachtjesaan op gedreven, iets meer dan half gas en 3000tr/m geeft dus al 190km/u, lekker :D

Ik merk wel dat ik wat vlugger uitgedaagd word. Momenteel heb ik mij altijd afzijdig gehouden (met tegenzin)

Hij wordt wel enorm snel vuil, ik heb hem al 2 keer gewassen en hij is al terug vuil :facepalm:

Het valt meer en meer op dat hij toch echt veel stiller is dan de O2.

Verbruik zit nu op een dikke 6l/100km, valt best mee. Bij de eerste keer tanken heb ik 20km gereden met 0km op de boordcomputer en dan kon er 46liter in.

De vering is echt spot-on, ik heb genoeg comfort maar kan ook keihard de bocht om (stuk sneller dan de O2)
Ook de achteras is veel beter dan die van de O2. Wanneer ik een vluchtheuvel af kom met wat veel snelheid, bonkte de O2 echt hard, de RS blijft dan heel erg beschaafd.

De stembediening van de multimedia werkt ook erg prettig. Die van de O2 was niet bruikbaar maar die in de O3 werkt echt goed. Het is wel nog een beetje zoeken naar de juiste commando's.

Ik heb op het forum al verschillende keren gelezen dat de RS soms wat zoekerig was. Daar heb ik helemaal geen last van, hij is erg koersvast, ook met zijwind. Ik heb wel de lane-assist uit. Toen die aanstond was het soms wel lastig want hij wil ten alle tijden in het midden van het vak blijven, waardoor je de indruk hebt dat je moet corrigeren maar eigenlijk is de auto dan al aan het corrigeren. Leuk voor even maar uiteindelijk gaat de lane-assist toch altijd uitblijven.

De ACC is wel leuk ook al gebruik ik hem nu nog niet veel (inrijden op CC is niet zo goed)

TL@

Forumguru
Hij is ingereden :yeah:, de eerste 1500km zitten erop. Daarstraks op weg naar huis rustig laten opwarmen en dan bij 90° stilaan het tempo opgedreven, wat is ie heerlijk vlot met de motor in sport-stand. Ben maar niet tot het einde gegaan, ik heb mijn rijbewijs nog nodig :D
Binnenkort maar eens naar Duitsland :jaja:

Vooral invoegen gaat vreselijk snel, ik kwam de oprit op achter een slak, tegen 60km/u. Alles open, direct naar links, voor ik het wist flirtte ik met het einde van mijn rijbewijs, geweldig.

Dan maar wat rustiger (het werd een beetje drukker en het moet toch verantwoord blijven). Dan begon de ergernis over de luidspreker onder de motorkap, wat een vreselijk ding. Dat moet zo snel mogelijk uit (@Antera ik heb je een app'je gestuurd)

Voor de rest ben ik nog ontzettend blij met de RS, beste auto die ik al heb gehad (en dat wil wat zeggen want over de Golf IV was ik al ontzettend tevreden)

De jaloezie van de collega's neem ik er maar bij :deuk:

TL@

Forumguru
En de afspraak staat al bij @Antera , zo snel kan iets geregeld zijn :jaja:

Nu nog wachten tot de 20ste en ik ben an Stop/start en het vervelende geluid van de sound-generator af :thumbsup:

vw125

Forumguru
En de afspraak staat al bij @Antera , zo snel kan iets geregeld zijn :jaja:

Nu nog wachten tot de 20ste en ik ben an Stop/start en het vervelende geluid van de sound-generator af :thumbsup:

Het geluid van de sound generator schakel je toch uit als je de sport stand uitschakeld is het niet?

TL@

Forumguru
Ja, maar dan is de motor niet meer zo sportief, hangt dan wat minder aan het gas en dat is juist zo leuk :-)

edit: Hij met echt in eco staan om het geluid weg te krijgen :thumbsdown:

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Aangezien ik weet dat jij ook naar Mnmhits luistert, even dit logo "gemaakt" ;)

(moet het wel nog testen in de auto maar ik heb er alle vertrouwen in)

mnm hits.png

• Leuk

fiestaman

Forumguru
Mooie wagen, alleen de velgen! Dit zijn winterbanden hoop ik en tegen de zomer iets ander?

Veilige km's man!

TL@

Forumguru
@Joske: Bedankt voor het logo, ik zal het straks proberen

@fiestaman Nee, dit zijn de zomerbanden, de winterbanden komen binnenkort op dezelfde velgen. Groter dan 17-duim is niet toegelaten op het werk (de RS eigenlijk ook niet maar sssssttttt....;))

Bovenaan Onderaan