Weer eens wat anders...noodloop

haassie

Forumguru
Vandaag op het meest ongemakkelijke moment... tijdens inhalen....plotsklaps schokken en niet versnellen...ja tot 3000 rpm....geen lampje niets. Thuis aangekomen even opnieuw starten en daar kwam het motorlampje. Volgens de handleiding iets met uitlaatgassysteem(?)

Even bij de garage aan de overkant uit laten lezen met als resultaat 4 storingen....high pressure fuel rail...overslag in cilinder 3 en 4 en iets met eobd(geen idee). Daarna toch maar even langs de vw dealer om de hoek. Alle eerdere uitlezingen geen motorische problemen.

Waarschijnlijk is het brandstofpomp of de brandstof druksensor. Moest hem achterlaten. Hoop niet dat het teveel gaat kosten.

Dat krijg je wanneer je bij de dealer naar iets anders gaat kijken/orienteren....dat vind je auto niet leuk haha...en dan gaat hij dit doen.
 

CDK

Forumguru
Hopelijk valt het mee, maar het klinkt als een gevalletje hoge druk brandstofpomp en die zijn niet goedkoop, wel eenvoudig te wisselen.
 

haassie

Forumguru
Klopt die zit redelijk in het zicht en hebben ze vanmiddag al even los gehad. Maar ze wilden ook uitsluiten dat het niet de sensor is omdat die een stuk goedkoper is. Hoop alleen dat ze niet eerst 5 uur (a x euro) gaan lopen prutsen alvorens een sensor te vervangen als die maar een deel van het uurloon bedraagt....we wachten weer af
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Schmart

Forumguru
Klopt die zit redelijk in het zicht en hebben ze vanmiddag al even los gehad. Maar ze wilden ook uitsluiten dat het niet de sensor is omdat die een stuk goedkoper is. Hoop alleen dat ze niet eerst 5 uur (a x euro) gaan lopen prutsen alvorens een sensor te vervangen als die maar een deel van het uurloon bedraagt....we wachten weer af

Het lijkt me dat het aansluiten van een pressure transducer, de automotive scope, en de waardes vergelijken met de referentiesignalen toch eerder een klusje is van één uur dan vijf uur. Dit soort zaken is best 'handig' (lees: bijna essentieel) in de probleemanalyse bij auto's. Moet je eens naar vragen bij je dealer...
;)
 

haassie

Forumguru
Auto is een 550 euro verder weer terug...HD benzinepomp vervangen. 319 eu voor de pomp 137 eu analyse/montage en nog wat belasting voor mn ellende richting de staatskas.

Auto rijdt weer als voorheen. Bijkomstigheid is dat ik tijdens de eerste 40km ook geen rare schokken heb gevoeld in de dsg. Ik ga niet te vroeg juichen, gezien er wel vaker een normale dag tussen zit, maar zou zo maar kunnen dat dit rare gedrag door een afstervende pomp kwam(?)
 
Laatst bewerkt:

haassie

Forumguru
Heb vandaag weer een tijdje gereden. Het lijkt er toch echt op alsof het hakkelen van de dsg waar ik al een hele lange tijd mee tobde verholpen is met de vervanging van de benzinepomp. Ik heb nog steeds geen slipmomenten zwaar brommen bij lage toeren of haperingen gezien in het toerenverloop.
Op zich ook logisch, wanneer die pomp soms wel en soms niet de gewenste druk kan leveren...vraag me alleen nog steeds af waarom dit zich alleen bij bepaalde weersomstandigheden meer of minder liet zien. We juichen nog steeds niet te vroeg, maar het begint er toch echt (eindelijk) op te lijken!!
 
Bovenaan Onderaan