Weer een Yeti aanschaffen

larodefender

Nieuw lid
Na 5 jaar geen Yeti gehad te hebben (door omstandigheden) wil ik weer een Yeti kopen. Denk zo over jaartal 2014-2015. Welke kan ik het beste aanschaffen? Het oude type of het nieuwe type? Heeft het nieuwe type een ketting of een distributie riem?
 

EdK

Forumguru
Tsja wil je een Yeti met karakter dan moet je die nemen met de ronde lampen voor..
Daarna is het volledige karakter eruit gehaald bij de Yeti naar mijn mening
 

Tees

Donateur
Het model van voor de facelift had een ketting, die van erna een riem. Ik ben t wel met Ed eens het PFL model mooier oogt dan het FL model, maar over smaak valt niet te twisten.

Ik zou me trouwens niet al te druk over die ketting maken, als die niet al te lang geleden een keer vervangen is, kan je nog jaren ermee vooruit. Je kan met een goede ketting makkelijk 100k+ km rijden (de mijne is de originele en zit er 135k in nu, gaat binnenkort wel vervangen worden).
 

hemi24

Forumguru
@Eduardo : Theoretisch zou een distributieketting vrijwel onderhoudsvrij zijn en een autoleven lang mee moeten gaan.
In de praktijk werkt het vaak wat anders, en niet alleen bij VAG motoren…
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tecumceh

Nieuw lid
Ketting of riem...het is ook afhankelijk van rijstijl. Iemand met een rustige rijstijl hoeft zich minder zorgen te maken over slijtage/oprekken van een ketting of riem dan een ruige chauffeur. Ik ben een rustige rijder en na een ton haal ik een riem er bijna nieuw uit. Een ketting mag eigenlijk geen probleem geven. Een autofabrikant zou daar levenslange garantie op moeten geven.
 
Bovenaan Onderaan