Weer een Skoda Yeti

Hallo allemaal,

Ik ben Julian en nieuw op het forum. Ik heb sinds een jaar een Skoda Yeti van 2016 met een DQ200. Origineel Nederlandse auto. Gekocht van de eerste eigenaar met slechts 13.000km op de teller. Hij had wat liefde en aandacht nodig na 5 jaar stil staan onder een boom.
Naast dat het een volledige uitvoering is, heb ik zelf wat leuke aanpassingen gedaan waaronder de Superb velgen, Stuurwiel met flippers (werkend), Android auto upgrade van de Amundsen Navi en meteen wireless gemaakt zonder zichtbaar kastje en met de usb nog werkend. Afneembare trekhaak gemonteerd. En als laatst nog een mini spoiler op de achterklep.

Ik hoop hier op dit forum kennis op te doen en te kunnen delen.

Groeten uit Velsen-Noord!

Bijlagen

• IMG-20250713-WA0008.jpeg
    IMG-20250713-WA0008.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 15
  • IMG-20251231-WA0006.jpeg
    IMG-20251231-WA0006.jpeg
    1 MB · Weergaven: 15

Tees

Donateur
Leuk hoor! Normaliter ben ik niet zo'n fan van spoilers en zo, maar deze staat 'm goed!

Ben wel benieuwd hoe je de navigatie geupdate hebt. Heb je een Skoda-originele (MIB2) geïnstalleerd (net als ik in m'n O2 had gedaan) of ben je aftermarket gegaan?

Leuk hoor! Normaliter ben ik niet zo'n fan van spoilers en zo, maar deze staat 'm goed!

Ben wel benieuwd hoe je de navigatie geupdate hebt. Heb je een Skoda-originele (MIB2) geïnstalleerd (net als ik in m'n O2 had gedaan) of ben je aftermarket gegaan?
De Amundsen zat er al in. Ik heb een update gedraaid naar de laatste fabriek versie, android auto/carplay veijgeschakeld met de info van mib-helper en YouTube. Alles wat nieuw voor je is kost wel extra tijd, maar des te zoeter is de overwinning. Carlinkit 5.0 kastje gekocht en een usb dummy gemaakt door een usb aansluiting origineel vag te kopen, de printplaat te verwijderen en de contactjes door te solderen. Die weer terug op de plek waar de usb zat geplaatst. Het wirelesskastje zit er dus achter en kan mijn telefoon dus ook bedraad aan AA doen en opladen via usb op de originele plek. Werkt perfect!

Ik moest trouwens de touchscreen ook vervangen want die werkte niet meer.

Bijlagen

• 17813694617538500373761262651986.jpg
    17813694617538500373761262651986.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 9

Okki

Donateur
Welkom @motormuis1984 . Mooie aanpassingen al snap ik geen jota van wat je nou precies gedaan hebt. Wat was de reden van de weinige km's en laatste jaren stilstaan?

Ik begrijp dat je hem rechtstreeks van de eerste eigenaar hebt gekocht?

En je forumnaam.....rij je ook nog motor?

EdK

Forumguru
Welkom hier en die spoiler is er één van Kopacek neem ik aan ?
Had zo,n spoiler ook op mijn Yeti toendertijd gezet, wel veel problemen gehad met het laten spuiten in kleur.
Na montage toen die al gespoten was en bij verwijderen van tape die ik had geplaatst trok ik de verf met onderlaag er in vellen vanaf.
Is uiteindelijk netjes opgelost hoor en ben altijd blij geweest met die spoiler, hield de achterzijde toch schoner dan zonder..

En als we zo brutaal mogen zijn wat voor hobby motor rij je ? foto's altijd welkom

Nee, een echte Aliexpress. De passing is perfect. Ik had het er wel veel uitschuurwerk aan om hem helemaal strak te krijgen.

Een FZR400RR met thundercatblok en een XJR1300

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan