Weer een SC2 besteld :-)

Ericw

Forumguru
Na 3 jaar en 200.000Km(!) moet mijn huidige SC2 eruit..............
Heb als opvolger een proefrit met zowel een Octavia Combi 2.0TDI als (weer) een Superb Combi 1.6TDI gemaakt en kwam uiteindelijk tot de slotsom dat ik de SC2 toch een fijnere auto vind dan de Octavia.
De bestelling is dus een SC2 1.6TDI Sprint Pro geworden in de kleur Magnetic Brown!
Aflevering zal begin september worden, dus duurt niet zo heel lang meer. :D

Ik hoop hier ook weer net zoveel probleemloze Km's mee te maken als m'n huidige SC.

full

full

Groeten,

Eric.

Bijlagen

• superb foto voorkant.jpg
    superb foto voorkant.jpg
    969,7 KB · Weergaven: 122
  • interieur .pdf.jpg
    interieur .pdf.jpg
    999,9 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met de aankoop! Geniet van de voorpret! Bedankt voor het met ons te delen!!

skodaboy

Forumguru
proficiat met je nieuwe S2c..:jaja:

ook hier zie ik dat er "weer" voor de 1.6 tdi werd gekozen..
persoonlijk vind ik een 1.6 tdi voor een superb net wat te min maar das mijn mening he..;)

tist

Actief lid
...... persoonlijk vind ik een 1.6 tdi voor een superb net wat te min maar das mijn mening he..;)
Ik kom van een octavia 1.9tdi en heb toch ook voor de 1.6 Superb combi gekozen, en heb er geen spijt van hoor.
Ik vind dat hij wel goed presteerd, enkel in 6e versnelling effe doorduwen dat is heel wat minder maar je kan terug naar 5 en dan is het wel terug ok.
Mijn octavia had er maar 5 dus kan ik dat niet als minder aanzien die extra langere 6e, en ben akkoord met het daaraan verbonden gedrag.
Natuurlijk dat een 2.0 heel wat anders zal zijn, maar hoeft dat ? Voor mij helemaal niet, ik was blij met mijn 1.9 en nu ook met mijn 1.6 hoor.
Verbruik is ook prima geeft zo rond de 4.7/100km aan, en is vergelijkbaar met mijn octavia, en dat voor en heel wat zwaardere en grotere wagen, mooi vind ik in elk geval. (verbruik zal waarschijnlijk nog wel iets dalen daar ik nog maar een goede 6000 Km heb)

Ericw

Forumguru
@skodaboy : ik vind een SC2 met deze 1,6 TDI helemaal niet ondergemotoriseerd. Tuurlijk kan het altijd meer, maar dat kost ook meteen meer, zowel in aanschaf als bijtelling (van 20 naar 25%)......
Ben nog steeds positief verrast over deze motor, ook met m'n 1400Kg caravan aan de haak. :D
Zoals ik al schreef ook proef gereden met 2L TDI O3, maar vond die 150pk niet voldoende opwegen tegen de ruimte, stilte en comfort van de SC2, dus vandaar mijn (wel overwogen) keuze. :jaja:

Cordoba

Forumguru
....

Ik hoop hier ook weer net zoveel probleemloze Km's mee te maken als m'n huidige SC.
superb-foto-voorkant-jpg.28239

Ik weet het niet hoor Eric: ik hoop toch dat die foto erachter toch geen teken aan de wand is (dat je dus regelmatig de fiets moet pakken):D

Maar gefeliciteerd met de bestelling en veel plezier straks met de nieuwe S2.

Connexie

Forumguru
Gefeliciteerd. De uitvoering bevalt mij prima, ook de motor is best mee te leven. Belangrijkste is de uitvoering. Mooi compleet. zal wel een van de laatste Sprint Pro's zijn, naar ik aanneem.

Jee13

Forumguru
Mooie opvolger Eric

Rij jij regelmatig mrt Quincy op MTB?
Montferland ligt bij jou in de achtertuin toch?

Ericw

Forumguru
@Jee13 : Ik rij inderdaad regelmatig in "m'n achtertuin" (Monterferlandroute) met de MTB, maar niet met Quincy..........Wel een idee, hij woont tenslotte om de hoek. :D

Bovenaan Onderaan