superpetur
Lid
Hallo,
Na bijna 4 jaar in O1 combi gereden te hebben, was het weer eens tijd voor wat anders. eerste keus eigenlijk weer Skoda, Fabia 2 station, eventueel 1.2 TDI (maar viel na eerste offerte al gelijk af), O1 of O2 en de Roomster. Afijn, de Fabia Green line is nog niet als okkassie te koop, een nieuwe was toch te duur, Roomster te kleine bagageruimte en te hoog als je iets op dak wilt vervoeren (en ja, die surfplanken moet je in de vakantie wel ergens kwijt).
Dus werd het een O1 na het afspeuren van het www, het bezoeken van wat bedrijven, zat er een kanshebber tussen. Maar wel bij een autohandel, dus ter plekke eens wezen kijken, en rijden. Met name op het tweede gezicht niet moeders mooiste, veel "kleine" dingetjes die niet fraai met een lakstift zijn bijgewerkt. Van binnen super netjes, maar wel een aandachtspuntje. Controle onderhoudsboekje was duidelijk, tijd voor een 90 dkm beurt. Met deze informatie de proefrit gemaakt.
Vergeleken met de huidige O1 (van okt 2002) een vooruitgang, verschil tussen 150 dkm en 90 dkm toch merkbaar. Omdat ik van te voren op de ANWB site de waarde van de eigen O1 al een beetje had kunnen inschatten, was ik wel benieuwd naar het prijsverschil. "Dat kon minder" dacht ik, dus de verkoper niet gelijk blij gemaakt, maar wel rond de tafel. Want uiteindelijk hadden we wel wat dingen op het lijstje, zoals een trekhaak, de 90 dkm beurt (met name het vervangen van de distributieriem met rollen), radio. Daar had ik een schatting van in mijn hoofd, die met de verkoper besproken, en uiteindelijk de koop gesloten.
Waarom weer een O1, en geen O2? Voornamelijk de prijs, en het vertrouwde van de O1, een auto die ons goed bevalt qua ruimte, prestaties en kosten. Daar komt bij dat alle losse delen als winterbanden, dakdragers en de kofferbakvloer zo over te zetten zijn.
Hoef ik nu nog maar 1 ding te doen, namelijk de opties eens bekijken die standaard bij de O1 Demarage geleverd werden in 2006. De extra die de vorige eigenaar zich mocht permiteren (het is een voormalige leasebak, van Athlon Car Lease) was zo te zien een klein leer pakket.....
Maar was de Demarage nou het instapmodelletje?
Ach ja, voor ik het vergeet, de andere merken? Ford Focus, Mondeo, Kia Cee'd.... Naar mijn bescheiden mening de enige echte concurrenten voor de O1/O2... Tuurlijk, er is meer keus, maar die keus is toch minder goed qua kosten en betrouwbaarheid.
MVG, Peter
Na bijna 4 jaar in O1 combi gereden te hebben, was het weer eens tijd voor wat anders. eerste keus eigenlijk weer Skoda, Fabia 2 station, eventueel 1.2 TDI (maar viel na eerste offerte al gelijk af), O1 of O2 en de Roomster. Afijn, de Fabia Green line is nog niet als okkassie te koop, een nieuwe was toch te duur, Roomster te kleine bagageruimte en te hoog als je iets op dak wilt vervoeren (en ja, die surfplanken moet je in de vakantie wel ergens kwijt).
Dus werd het een O1 na het afspeuren van het www, het bezoeken van wat bedrijven, zat er een kanshebber tussen. Maar wel bij een autohandel, dus ter plekke eens wezen kijken, en rijden. Met name op het tweede gezicht niet moeders mooiste, veel "kleine" dingetjes die niet fraai met een lakstift zijn bijgewerkt. Van binnen super netjes, maar wel een aandachtspuntje. Controle onderhoudsboekje was duidelijk, tijd voor een 90 dkm beurt. Met deze informatie de proefrit gemaakt.
Vergeleken met de huidige O1 (van okt 2002) een vooruitgang, verschil tussen 150 dkm en 90 dkm toch merkbaar. Omdat ik van te voren op de ANWB site de waarde van de eigen O1 al een beetje had kunnen inschatten, was ik wel benieuwd naar het prijsverschil. "Dat kon minder" dacht ik, dus de verkoper niet gelijk blij gemaakt, maar wel rond de tafel. Want uiteindelijk hadden we wel wat dingen op het lijstje, zoals een trekhaak, de 90 dkm beurt (met name het vervangen van de distributieriem met rollen), radio. Daar had ik een schatting van in mijn hoofd, die met de verkoper besproken, en uiteindelijk de koop gesloten.
Waarom weer een O1, en geen O2? Voornamelijk de prijs, en het vertrouwde van de O1, een auto die ons goed bevalt qua ruimte, prestaties en kosten. Daar komt bij dat alle losse delen als winterbanden, dakdragers en de kofferbakvloer zo over te zetten zijn.
Hoef ik nu nog maar 1 ding te doen, namelijk de opties eens bekijken die standaard bij de O1 Demarage geleverd werden in 2006. De extra die de vorige eigenaar zich mocht permiteren (het is een voormalige leasebak, van Athlon Car Lease) was zo te zien een klein leer pakket.....
Maar was de Demarage nou het instapmodelletje?
Ach ja, voor ik het vergeet, de andere merken? Ford Focus, Mondeo, Kia Cee'd.... Naar mijn bescheiden mening de enige echte concurrenten voor de O1/O2... Tuurlijk, er is meer keus, maar die keus is toch minder goed qua kosten en betrouwbaarheid.
MVG, Peter