Weer €€€'s melken bij Volkswagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LenK

Forumguru
De Golf GTI en GTD kunnen nu met LED achterlichten worden geleverd.

Meerprijs: € 395 :1439: Waarom kan dat niet gewoon standaard zonder meerprijs? Is een VW al niet overpriced genoeg?

volkswagen-golf-gtd-led-1.jpg
 

MarcoO2

Forumguru
Kan nou niet bepaald zeggen dat ik dat het geld waard vind... lijkt ontzettend op een after-market-pauper-lampie!
 

Constant

Erelid
Ik heb een Golf III GTD gehad, zo'n auto is pas compleet met een pauperlampje en wat overbodige spoilers.
 

Vacaro

Senior Member
Lijken wel smilies, vind ik iets te kinderachtig overkomen. doe dan maar de gewone lichten.
Of de achterlichten van Skoda, ook herkenbaar van ver maar niet zo afzichtelijk als deze ledjes.
Achterlichten van Volvo C30 vind ik ook mooi.
 

___JC___

Forumguru
Niet iedereen zal dit op zn Golf willen lijkt mij dus is het een optie. En de standaard prijzen zijn tegenwoordig best netjes bij VW. Een Golf GTI haal je al voor EUR 31.650 en dan heb je al een aardige lijst standaard opties.
 

joergarms

Senior Member
Eigenaardige lampjes. Weet niet of ik ze mooi moet vinden. Maar t stukje levensduur, (lampen gaan vaak kapot bij VW) en snellere oplichting (veiligheid) en minder energieverbruik = zuiniger, zijn toch wel goede redenen mijn vrouw over te halen, haha.
 
Ik zou VW c.q. Pon willen adviseren de prijs inclusief LED te maken, maar korting te geven op exemplaren met 'gewone' verlichting. Dan weet ik zeker dat de aanblik van dit soort ongein me nog lang bespaard zal blijven. En dat zou mij in het geheel niet spijten!
 

sitechris

Donateur
De Golf GTI en GTD kunnen nu met LED achterlichten worden geleverd.

Meerprijs: € 395 :1439: Waarom kan dat niet gewoon standaard zonder meerprijs? Is een VW al niet overpriced genoeg?

volkswagen-golf-gtd-led-1.jpg

Valt wel mee, de Golf GTI is niet zo scherp aan de prijs als de Megane RS, maar echt slecht is de prijs nu ook niet. Wil je toch een voorbeeld van euro's melken noemen, kijk dan eens naar de Mazda 3 MPS. Bijna 40.000 euro voor een auto die zijn vermogen niet op de weg kwijt kan. Leuk dat de auto goed is uitgerust, maar het blijft teveel geld voor een Mazda. En de afschrijving van de MPS is ook nog eens een stukkie slechter dan die van VW.
 

VEEJAY

Forumguru
een vriendje van mij heeft een Golf 6 GTI in de bestelling met alles erop en eraan, hij heeft een korting gehad ik meen 5K en ook hoge inruil voor zijn bmw. Dus er valt zeker wel te onderhandelen over de prijzen en opties.
 

LenK

Forumguru
Kom er maar in LenK !
Ik ben geen fan van een Mazda 3 hoor. Vind hem niet mooi.

Toch even mijn kanttekeningen bij de vergelijking 3 MPS tegenover Golf GTI.

Begint met 50 pk en 100 nm meer voor de Mazda, niet onbelangrijk voor iemand die sportief wil rijden. Vermogen niet op de weg krijgen is bij het nieuwe model niet meer aan de orde.

Het prijsverschil met de GTI heb je zo overbrugd met de opties bijkopen die de Mazda standaard heeft.

Je kunt natuurlijk ook een 130i kopen maar dan ben je 45k kwijt voor een kaal sardineblikje.

En de echte hot hatch is denk ik toch de Focus RS. Maar die kost 50k.
 

sitechris

Donateur
Gooi een chip a 1250 euro in je VW GTI en je hebt ook 245 pk. Meer dan voldoende power.

Mbt de 1 serie, 45k voor de 130i is wat mager, tel er nog maar wat bij op als je wat opties bijbesteld. Toch vind ik de 130i wel toegevoegde waarde hebben (zeker als occassion), met name dankzij de geweldige zescilinder lijnmotor (één van de beste motoren op dit moment), het toponderstel, geweldige besturing en natuurlijk RWD. Het is echt een Freude am Fahren auto, een hele echte hot-hatch, zij het prijzig.

De Mazda 3 mist echt 4WD, je leest dat de nieuwe auto ook nog steeds veel last heeft van torque steer. Overigens schrijft een 1 serie wel weer gunstiger af dan de Mazda 3. Het prijsverschil is dus in praktijk stukken minder spannend.

Je vergeet overigens een echte hot hatch te noemen. De Megane RS met cup-chassis. Met wat zinvolle opties ongeveer 35/36k. Vanafprijs 32k. Koopje!

Andere hot-hatch die lekker stuurt en te doen is qua prijs is de Leon FR/Cupra. Alleen jammer van interieur, dat is echt no-go area.
Ook noemenswaardig maar te duur, de Audi S3. Wel interessant als occassion.

Als we toch met lijstjes bezig zijn, over 1,5 jaar ga ik mijn 130i vervangen (vlak voor de 100k op teller). Ik kom tot volgend lijstje (op volgorde van wenselijkheid):

- Gebruikte BMW Z4 Coupe 3.0si (zelfde motor als 130iauto's van 3 jaar oud met 20k op teller staan nu al voor 35k te koop, maar wel met 2 jaar garantie. Zie bv http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b1wt4tcmyza2). Het is een love or hate it auto, ik vind hem ongekend mooi!
- Gebruikte 130/135i (minder mooi dan de Z4, maar net iets praktischer en het rijdt even lekker. M-pakket wel een must)
- Nieuwe Megane coupe RS (nieuw kopen is ook leuk, de Megane RS vind ik ook een mooie auto)
- Gebruikte VW Golf GTI/GTI R (goede allrounder)
- Gebruikte BMW 3 serie (vanaf 325i)
- Gebruikte Mazda 6 MPS (lekkere auto dankzij 4WD en prijzen op de occassionmarkt zijn zeer aantrekkelijk)
- Gebruikte Laguna GT (stuurt geweldig lekker dankzij 4WS en de 2 liter turbo is een fijne motor)
- Gebruikte Octavia RS (geen hot-hatch, maar met chippie wel snelle en ruime cruiser. Wel gebruikt, nieuwprijs te hoog)
- Gebruikte Audi S3 (dikke motor, maar ben niet echt een Audi fan)

Heel stiekem heb ik mijn hoop al gevestigd op een mooie Z4 coupe. Nadeel, aanbod is extreem laag en ik ben bang dat de verzekeringskosten echt hoog gaan worden. Voor onderhoud ben ik niet zo bang, zelfde techniek als de 1/3 serie.
 

Wasmachineman

Forumguru
Gooi een chip a 1250 euro in je VW GTI en je hebt ook 245 pk. Meer dan voldoende power.

Mbt de 1 serie, 45k voor de 130i is wat mager, tel er nog maar wat bij op als je wat opties bijbesteld. Toch vind ik de 130i wel toegevoegde waarde hebben (zeker als occassion), met name dankzij de geweldige zescilinder lijnmotor (één van de beste motoren op dit moment), het toponderstel, geweldige besturing en natuurlijk RWD. Het is echt een Freude am Fahren auto, een hele echte hot-hatch, zij het prijzig.

De Mazda 3 mist echt 4WD, je leest dat de nieuwe auto ook nog steeds veel last heeft van torque steer. Overigens schrijft een 1 serie wel weer gunstiger af dan de Mazda 3. Het prijsverschil is dus in praktijk stukken minder spannend.

Je vergeet overigens een echte hot hatch te noemen. De Megane RS met cup-chassis. Met wat zinvolle opties ongeveer 35/36k. Vanafprijs 32k. Koopje!

Andere hot-hatch die lekker stuurt en te doen is qua prijs is de Leon FR/Cupra. Alleen jammer van interieur, dat is echt no-go area.
Ook noemenswaardig maar te duur, de Audi S3. Wel interessant als occassion.

Als we toch met lijstjes bezig zijn, over 1,5 jaar ga ik mijn 130i vervangen (vlak voor de 100k op teller). Ik kom tot volgend lijstje (op volgorde van wenselijkheid):

- Gebruikte BMW Z4 Coupe 3.0si (zelfde motor als 130iauto's van 3 jaar oud met 20k op teller staan nu al voor 35k te koop, maar wel met 2 jaar garantie. Zie bv http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b1wt4tcmyza2). Het is een love or hate it auto, ik vind hem ongekend mooi!
- Gebruikte 130/135i (minder mooi dan de Z4, maar net iets praktischer en het rijdt even lekker. M-pakket wel een must)
- Nieuwe Megane coupe RS (nieuw kopen is ook leuk, de Megane RS vind ik ook een mooie auto)
- Gebruikte VW Golf GTI/GTI R (goede allrounder)
- Gebruikte BMW 3 serie (vanaf 325i)
- Gebruikte Mazda 6 MPS (lekkere auto dankzij 4WD en prijzen op de occassionmarkt zijn zeer aantrekkelijk)
- Gebruikte Laguna GT (stuurt geweldig lekker dankzij 4WS en de 2 liter turbo is een fijne motor)
- Gebruikte Octavia RS (geen hot-hatch, maar met chippie wel snelle en ruime cruiser. Wel gebruikt, nieuwprijs te hoog)
- Gebruikte Audi S3 (dikke motor, maar ben niet echt een Audi fan)

Heel stiekem heb ik mijn hoop al gevestigd op een mooie Z4 coupe. Nadeel, aanbod is extreem laag en ik ben bang dat de verzekeringskosten echt hoog gaan worden. Voor onderhoud ben ik niet zo bang, zelfde techniek als de 1/3 serie.

Audi S3 te duur ? Zelfde prijs als een Focus RS ! Dan weet ik het wel als ik een halve ton ineens bijgeschreven krijg...
 

sitechris

Donateur
Ja, de Focus RS is idd ook een leuke om erbij te zetten. Exterieur is supercool, wel heb ik mijn kanttekeningen bij het interieur. Goedkope materialen, namaak aluminium etc. En ondanks surplus aan vermogen (305 pk/440nm) zijn de prestaties minder goed dan bv de 130i en de Audi S3.

Even wat prestaties naast elkaar zetten van aantal hot-hatches (met dank aan cijfertjes van Auto, Motor und Sport).

Focus RS (http://www.auto-motor-und-sport.de/...-mit-turbo-fuenfzylinder-im-test-1322568.html)
0-80 km/h 4,9 Sek.
0-100 km/h 6,4 Sek.
0-120 km/h 8,6 Sek.
0-160 km/h 14,6 Sek.
0-180 km/h 19,2 Sek.

VW Golf GTI (http://www.auto-motor-und-sport.de/...rd-focus-st-zwei-breitensportler-1258038.html)
0-80 km/h 4,8 Sek.
0-100 km/h 6,9 Sek.
0-120 km/h 9,1 Sek.
0-160 km/h 16,3 Sek.
0-180 km/h 22,0 Sek.

Ford Focus ST (http://www.auto-motor-und-sport.de/...rd-focus-st-zwei-breitensportler-1258038.html)
0-80 km/h 4,8 Sek.
0-100 km/h 6,9 Sek.
0-120 km/h 9,1 Sek.
0-160 km/h 15,7 Sek.
0-180 km/h 21,6 Sek.

BMW 130i (http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/bmw-130i-sechs-sells-652807.html)
0-80 km/h 4,3 Sek.
0-100 km/h 6,1 Sek.
0-120 km/h 8,2 Sek.
0-160 km/h 14,2 Sek.
0-180 km/h 18,0 Sek.

Audi S3 Sportback (http://www.auto-motor-und-sport.de/...tback-viertuerer-mit-265-turbo-ps-694059.html)
0-80 km/h 4,4 Sek.
0-100 km/h 6,3 Sek.
0-120 km/h 8,3 Sek.
0-160 km/h 14,1 Sek.
0-180 km/h 18,5 Sek.

Skoda Octavia RS (http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/skoda-octavia-rs-ost-erweiterung-766095.html)
0-80 km/h 5,2 Sek.
0-100 km/h 7,6 Sek.
0-120 km/h 10,2 Sek.
0-160 km/h 18,3 Sek.

Ik heb qua verbruik wel negatieve ervaring met de Focus ST (zelf gereden). Die zuipt echt als een dolle. Snel autobahn ritje incl 150 km in Nederland leverde een verbruik van zelfs onder de 1 op 6 op. Wel had de motor een hele fraaie sound. Is toch een voordeel van de 5 en 6 pitters. Die klinken beter. De BMW 130i verbruikt redelijk, gemiddeld rijd ik 1 op 9,5. Bij zeer snel Autobahn werk zakt het verbruik naar 1 op 7,5. De tweeliter TSI's zijn volgens mij ook redelijk zuinig, denk nog net wat zuiniger dan de 130i.
 

nomad

Senior Member
Ik heb mijn hoop erop gezet dat het tuig wat ons nu berooft van de columbussen ziet dat daar nu de lol er wel vanaf is en dat ze Golfjes VI gaan beroven van die mooie ledachterlichten.:D
 

Wasmachineman

Forumguru
Gooi een chip a 1250 euro in je VW GTI en je hebt ook 245 pk. Meer dan voldoende power.

Mbt de 1 serie, 45k voor de 130i is wat mager, tel er nog maar wat bij op als je wat opties bijbesteld. Toch vind ik de 130i wel toegevoegde waarde hebben (zeker als occassion), met name dankzij de geweldige zescilinder lijnmotor (één van de beste motoren op dit moment), het toponderstel, geweldige besturing en natuurlijk RWD. Het is echt een Freude am Fahren auto, een hele echte hot-hatch, zij het prijzig.

De Mazda 3 mist echt 4WD, je leest dat de nieuwe auto ook nog steeds veel last heeft van torque steer. Overigens schrijft een 1 serie wel weer gunstiger af dan de Mazda 3. Het prijsverschil is dus in praktijk stukken minder spannend.

Je vergeet overigens een echte hot hatch te noemen. De Megane RS met cup-chassis. Met wat zinvolle opties ongeveer 35/36k. Vanafprijs 32k. Koopje!

Andere hot-hatch die lekker stuurt en te doen is qua prijs is de Leon FR/Cupra. Alleen jammer van interieur, dat is echt no-go area.
Ook noemenswaardig maar te duur, de Audi S3. Wel interessant als occassion.

Als we toch met lijstjes bezig zijn, over 1,5 jaar ga ik mijn 130i vervangen (vlak voor de 100k op teller). Ik kom tot volgend lijstje (op volgorde van wenselijkheid):

- Gebruikte BMW Z4 Coupe 3.0si (zelfde motor als 130iauto's van 3 jaar oud met 20k op teller staan nu al voor 35k te koop, maar wel met 2 jaar garantie. Zie bv http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b1wt4tcmyza2). Het is een love or hate it auto, ik vind hem ongekend mooi!
- Gebruikte 130/135i (minder mooi dan de Z4, maar net iets praktischer en het rijdt even lekker. M-pakket wel een must)
- Nieuwe Megane coupe RS (nieuw kopen is ook leuk, de Megane RS vind ik ook een mooie auto)
- Gebruikte VW Golf GTI/GTI R (goede allrounder)
- Gebruikte BMW 3 serie (vanaf 325i)
- Gebruikte Mazda 6 MPS (lekkere auto dankzij 4WD en prijzen op de occassionmarkt zijn zeer aantrekkelijk)
- Gebruikte Laguna GT (stuurt geweldig lekker dankzij 4WS en de 2 liter turbo is een fijne motor)
- Gebruikte Octavia RS (geen hot-hatch, maar met chippie wel snelle en ruime cruiser. Wel gebruikt, nieuwprijs te hoog)
- Gebruikte Audi S3 (dikke motor, maar ben niet echt een Audi fan)

Heel stiekem heb ik mijn hoop al gevestigd op een mooie Z4 coupe. Nadeel, aanbod is extreem laag en ik ben bang dat de verzekeringskosten echt hoog gaan worden. Voor onderhoud ben ik niet zo bang, zelfde techniek als de 1/3 serie.

He Chris, deze link http://www.nationaalautoforum.nl/7729-bmw-z4-sdrive35is-verzacht-de-pijn.html zorgt ervoor dat er wat meer Z4 coupe's op de weg komen en dat het aanbod zo wat groter wordt ?
 

sitechris

Donateur
ik ga pas over 1,5 jaar shoppen, dus laat nu het aanbod maar lekker laag zijn ;). En er hoeft maar 1 goede te staan, dan kan ik altijd toehappen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan