100-serie Weber tuning

RSlogo

Actief lid
Wie wil zijn 100 serie sneller maken? Met wat knutsel werk heb je een weber op je motor (Weber te koop)!!! /forum/images/graemlins/945.gif

Bijlagen

• 29346-Weber.jpg
    29346-Weber.jpg
    7,2 KB · Weergaven: 27

RSlogo

Actief lid
Ik heb géén ideeeee !!!!
ahum.gif
Ik heb dit via de Rally Sport als tuning tip voor een 100 serie gekregen. Ik ben er aan begonnen, maar het heeft nooit op de motor gezeten.

Bart

Lid
Ik denk dat je in ieder geval een adapter op je inlaatspruitstuk moet plaatsen.
De Weber op de foto zit op een 100-serie spruitstuk, met twee inlaatpoorten. Deze past niet op een Favorit-blok; in dat geval heb je een 136/100-serie spruitstuk (vrij zeldzaam) nodig, met vier inlaatpoorten.
Of je gaat zelf aan het boren/zagen enz.

Verder vraag ik me af of de Weber echt winst oplevert t.a.v. je standaard Favorit-carburateur. Als je Favorit automatische choke heeft, moet je ook nog een handchoke installeren.

Ik zou zeggen; als het goed en zuinig loopt - zo laten.

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Bart</font><hr />

Ik zou zeggen; als het goed en zuinig loopt - zo laten.

[/ QUOTE ]

Ik zou zeggen,als je een weber hebt/wilt dan is zuinigheid toch niet zo belangerijk,want hij lust dan toch zeker wel wat meer benzine dan.

Bart

Lid
Deze Weber dient als vervanging van de standaard Skoda 100-serie Jikov carburateurs.
Qua ontwerp zijn ze grotendeels gelijk.

Een Weber schijnt wat meer vermogen te geven tegen een (verwachte) toename van het brandstofverbruik.

Dat laatste (meer brandstof) geldt in de eerste plaats voor de kleinere motoren, zoals die van de S100 en S105. Standaard Jikov is hier beter op toegerust, maar Weber valt altijd te proberen.

Bovenaan Onderaan