Webasto superb iv 2020

Goedenavond,

inmiddels weer 2000km verder en wat een comfort t.o.v. de vorige superb. Diesel.
Ook weer wat opties ontdekt en wat blijkt, op de Duitse import zit DCC, voorruitverarming maar ook een Webasto standkachel. (Af fabriek)
lijkt me dubbel op omdat je ook elektrisch kan voorverwarmen.

ik heb hem 1 keer kunnen gebruiken en ding werkt op benzine.
ik vroeg me af of je er ook mee kan koelen!
op de afstandsbediening zit maar 1 knop?

iemand die hIer ervaring mee heeft?

Coled

Senior Member
S winters echt een goede optie.
Koelen gaat hem helaas niet worden.
Als je een IV hebt kan je dat weer wel regelen als hij staat te stekkeren en je gebruikt de app.

Arjan1985

Forumguru
Die voorruit verwarming een keer gebruikt op het werk in Duitsland. Raam binnen 3 minuten ijs vrij. Maar een steen koude auto van binnen.
Met die Webasto Air (of liquid?) heater die je ook op afstand kan bedienen kun je zorgen dat je in de winter lekker in een 18 graden warme auto binnen stapt op moment dat je weg gaat rijden.
Normaal kan je die Webasto wel laten blazen (als het een Air Top is) zonder verwarmen, ventileren.

Rallye

Forumguru
Je gebruikt de standverwarming niet alleen om je voorruit te ontdooien, maar om een lekker warme auto en een voorverwarmde motor te hebben als je vertrekt. Bovendien zijn ook de zijruiten ontdooid. Ik zie dat ”dubbelop” dus niet zo.

Als je standverwarming af-fabriek is gemonteerd kun je de standverwarming ook via je navigatie/infotainment instellen. Gewoon aangeven hoe laat je wilt vertrekken. En in de zomer haalt hij dan buitenlucht binnen, die koeler is dan de lucht in de auto. Als je auto wat jonger is kan dat mogelijk zelfs via de Skoda-app.

Bovenaan Onderaan