Webasto Evo 5 standkachel voor Skoda Octavia II 1.2 TSI DSG

kwoudenberg

Nieuw lid
In mei wordt mijn nieuwe Skoda Octavia II met een Webasto Standkachel geleverd.
Heeft iemand ervaring met deze later na aflevering ingebouwde kachel?
Hoe bevalt deze assesoire en hoe lang gebruik je hem al?

mikehotel

Actief lid
Ik heb in een vorige auto een Webasto standkachel (ThermoTop) laten inbouwen en is nog steeds iets wat hoog op het verlanglijstje staat. In de vijf jaar gebruik heb ik er nooit onderhoud aan gehad en werkt gewoon fantastsch. Niks ruiten moeten krabben of door condens dichtslaande ruiten, gewoon in een warme auto stappen en rustig (!) wegrijden. Want het koelwater wag dan wel lekker warm zijn op het moment dat je wegrijdt, het blok (en olie0 is zeker nog niet op bedrijfstemperatuur. Overigens is de koude start wel een stuk gemakkelijker nadat het blok is voorverwarmd.

Een ander belangrijk punt is de wijze van bediening. Ik had zelf een afstandsbediening en dat werke voor mij met onregelmatige werktijden het beste. Op moment dat wekker ging, schakelde ik de standkachel aan en na 40 minuten (bleek voor mijn auto de optimale "brandduur") sloeg deze weer af. Deze tijd heb ik persoonlijk ook wel nodig om een beetje mens te worden, maar wanneer je zo'n "snelle" bent die binnen een kwartier nadat de wekker is gegaan heb je hier niet voldoende aan.

Rallye

Forumguru
Geen antwoord op je vraag, maar ik loop hier ook al langer over te denken. Kun je, als je de auto hebt, wat foto's plaatsen van hoe het bedieningspaneel geplaatst is?

Ik ben ook wat prijzen aan het vergelijken, dus zou je mij, evt. via pm, laten weten wie hem ingebouwd heeft en wat je betaald hebt?

jurjen

Lid
Ik heb een Webasto standkachel in de Octavia II 1.6 TDI DSG die ik half januari heb opgehaald en ben er dolblij mee. Bij de TDI geeft standverwarming extra genot omdat die motor vrij weinig warmte afgeeft waardoor het bij temperaturen onder nul erg lang duurt voordat de auto op temperatuur komt, vooral als je het eerste stuk vaak binnenwegen rijdt.
Ik heb ook de afstandbediening (met timer), wil nog wel eens snel vertrekken, en stel de kachel via de a.b. 'swinters in op vertrektijd. Dat kan de avond van tevoren. Als je dan 'smorgens bij de auto komt is alles lekker warm en helemaal doorzichtig. Kachel is tot nu toe storingsvrij en bereik van de afstandsbediening is prima. De ventilatie-optie voor 'szomers heb ik nog niet gebruikt.

jurjen

Lid
Kun je, als je de auto hebt, wat foto's plaatsen van hoe het bedieningspaneel geplaatst is?
Je kunt 'm met afstandsbediening incl timer nemen (Telestart T100 HTM), dan heb je helemaal geen bedieningspaneel in de auto.
Prijzen vind je bij Webasto op de site (Prijsconfigurator), die van mij is ingebouwd bij Autotemp Claasen in Amsterdam.

kwoudenberg

Nieuw lid
Jurjen,

Bedankt voor je bericht, Vrijdag wordt mijn Lease auto met Webasto geleverd.
Ik zal mijn ervaring proberen aan je door te geven, maar als ik jouw zo hoor komt het wel goed.

Groeten,

Karel Woudenberg

Rallye

Forumguru
Die prijsconfigurator zegt niets over de inbouw. Daar heb je dus niets aan. Zo'n Telestart lijkt me erg groot in mijn broekzak, bovendien zou ik er twee nodig hebben. Dat wordt er duur.

Jij hebt dus wel de Telestart? Geen bedieningspaneel dus?

Mocht iemand anders foto's hebben van hoe het paneel bij hem geplaatst is, dan hou ik mij aanbevolen.

jurjen

Lid
Ik heb geen goed beeld van de inbouwkosten omdat ik de uiteindelijke rekening aan de leasemaatschappij niet echt bestudeerd heb. Toen de boel binnen budget zat geloofde ik het wel. Ik heb inderdaad geen bedieningspaneel in de auto. De afstandsbediening is ietsje groter dan de autosleutel zelf en inderdaad niet lekker op broekzakformaat.

Een tweede afstandsbediening zal qua kosten niet zo'n probleem zijn. De meerprijs die je in de prijsconfigurator ziet zijn ook voor het zend- en ontvanggedeelte onder de motorkap, niet alleen de a.b. Als dat ding een keer stukgaat hoop ik toch dat dat tientjeswerk is.

edit: Als ik jou was zou ik voor de inbouwprijzen gewoon even bellen naar de inbouwers in je buurt.

kwoudenberg

Nieuw lid
Deze week heb ik de Skoda Octavia 1.2 TSI DSG Elegance BL met een Webasto standkachel geleverd gekregen. Het is een uitvoering Evo 5 met zowel verwarming als ook ventilatie bedienbaar via klok of afstandbediening. Wel even rekening houden met het alarm want die gaat na enkele minuten af door de ventilator, je moet hem dus uitschakelen of de binnen sensors uitschakelen. Alles werkt prima en ik ben zeer tevreden over de Skoda zelfs in vergelijking met de vorige auto een Audi A4. Zal nog een ervarings verslag maken na 5000 km nu eerst maar eens op gang komen.

Rallye

Forumguru
@kwoudenberg: kun je voor mij een foto plaatsen van hoe de klok bij jou geplaatst is? Alvast bedankt!

Bovenaan Onderaan