We zijn weer lekker bezig!!

M1K3RsZ

Actief lid
Zo we zijn weer gestart met het uitbouwen en het inbouwen.

Maar eerst uitgezocht wat voor boxjes er achter in de achterkant (hoedenplank) ingebouwd kunnen worden en heb gekozen voor de JBL GTO428 dit zijn 10cm (4") 2 weg 35 watt RMS/108 watt peak en deze zullen voor achter denk ik samen met de andere boxxen die ik ga plaatsen een goede aanvulling zijn in het totaal.
Daarna maar de hele kofferbak bekleding uitgebouwd en om goede afdrukken te maken met polyester om subwoofer enclosures te maken. hier komen de 2 maal de gt5-10 elk 275 watt RMS/1100watt peak. Nu zul je denken zonde van de ruimte maar ik verlies hier helemaal geen ruimte door aangezien ik de enclosures heb gemaakt in de uitsparingen aan de zijkant.
ben er nog niet helemaal overuit welke JBL set ik in de voordeuren ga plaatsen en of ik nog in de achter deuren ook nog speciaal speciale paneeltjes ga maken.
Maar goed, alles op z'n tijd.

Ik houdt jullie op de hoogte! :D
IMG_1173.jpg IMG_1174.jpg
 

Dax

Lid
*huivert bij de zoveelste rijdende boombox door zijn rustige kindervriendelijke buurtje ;)*
Wat betreft woofer demping materiaal, zoek eens naar (polyester) fiberfill - goedkoop, en erg positieve uitwerking op het geluid! http://www.mobileinformationlabs.com/HowTo-1WooferBox-Enclosure-Construction_1.htm voor wat handige ditjes en datjes en hmm ff kijken deze wb fiberfill voordelen globaal http://www.513electronics.com/easy-...one-with-polyester-fiberfill-by-tom-nousaine/ hm zit wel wat onzin tussen geschreven (zoals bij zoveel A/V ) maar in t kort t werkt uitstekend als dempings materiaal, is goedkoop en veilig/prettig om mee te werken - wat lijmspray op de wanden en aanbrengen, of los, maakt op zich weinig uit als je aan de regeltjes houd wb volume en hoeveelheid, en weg houd bij de conus vandaan. Op rol werkt het het makkelijkst, maar onze geliefde Action verkoopt ook el cheapo kussentjes die er vol mee zitten voor minder dan de gemiddelde prijs van het spul op rol bij grossier ^_^
 

Cordoba

Forumguru
Spullen uit de hatchback aan het overbouwen Mike?
Achterboxen zul je minimale aanpassingen moeten doen, standaardmaat waar rekening mee is gehouden is iets van 4"x 6". Achterportieren is in elk geval standaard ruimte voor tweeters (bij de de deurhendel).
 
Vet!!!

Ben benieuwd naar de rest, misschien brengt het mij op ideeën :D heb altijd wel een leuke ICE installatie gehad in voorgaande auto`s.
Mis nu toch nog steeds die lage tonen wel in, is net ff mooier :jaja:
Aangezien mn kofferbak ruimte ook niet zo heel groot is, is wat jij aan het maken bent misschien wel iets voor mij.

Top bezig!
 

M1K3RsZ

Actief lid
*huivert bij de zoveelste rijdende boombox door zijn rustige kindervriendelijke buurtje ;)*
Wat betreft woofer demping materiaal, zoek eens naar (polyester) fiberfill - goedkoop, en erg positieve uitwerking op het geluid! http://www.mobileinformationlabs.com/HowTo-1WooferBox-Enclosure-Construction_1.htm voor wat handige ditjes en datjes en hmm ff kijken deze wb fiberfill voordelen globaal http://www.513electronics.com/easy-...one-with-polyester-fiberfill-by-tom-nousaine/ hm zit wel wat onzin tussen geschreven (zoals bij zoveel A/V ) maar in t kort t werkt uitstekend als dempings materiaal, is goedkoop en veilig/prettig om mee te werken - wat lijmspray op de wanden en aanbrengen, of los, maakt op zich weinig uit als je aan de regeltjes houd wb volume en hoeveelheid, en weg houd bij de conus vandaan. Op rol werkt het het makkelijkst, maar onze geliefde Action verkoopt ook el cheapo kussentjes die er vol mee zitten voor minder dan de gemiddelde prijs van het spul op rol bij grossier ^_^
Bedankt voor de tips, heb al het 1 en ander uitgezocht en weet er ook aardig veel vanaf, ben een soort van audiofiel :D ;)
de tip voor de kussentjes van de action is leuk maar wil het liever lekker kunnen plakken en dit gaat toch t makkelijkst op rol
 

M1K3RsZ

Actief lid
Spullen uit de hatchback aan het overbouwen Mike?
Achterboxen zul je minimale aanpassingen moeten doen, standaardmaat waar rekening mee is gehouden is iets van 4"x 6". Achterportieren is in elk geval standaard ruimte voor tweeters (bij de de deurhendel).

ja klopt cordoba, vandaar dat ik gaar ook niet veel aan kan/ga veranderen. de achterportieren van me hatchbak ;)
had ik een 3-weg composetje zitten de GTO6583c waar ik de tweeters inderdaad in de standaard deurhendel had verwerkt maar verder had ik de achterportierbekleding bewerkt zodat ik er nog eens 2 woofers aan weerszijde kwijt kon. helaas kon ik deze setjes er niet uit halen of de gehele set overzettten aangezien het andere bekleding dan huidige is. en kan de auto ook niet inleveren zonder deurbakken.
 

M1K3RsZ

Actief lid
Vet!!!

Ben benieuwd naar de rest, misschien brengt het mij op ideeën :D heb altijd wel een leuke ICE installatie gehad in voorgaande auto`s.
Mis nu toch nog steeds die lage tonen wel in, is net ff mooier :jaja:
Aangezien mn kofferbak ruimte ook niet zo heel groot is, is wat jij aan het maken bent misschien wel iets voor mij.

Top bezig!
Ik hou je wel op de hoogte:D , ik had in mijn vorige faab , in het reservewiel compartiment ook een glasvezelbak gemaakt en daar me 2 woofers in verwerkt. toen me vloer iets opgehoogt en daar me versterker verwerkt zodat ik minimale ruimte verloor. afgewerkt met een dikke plaat plexi en blacklight.
 

M1K3RsZ

Actief lid
zo speaker terminals, dempmateriaal, bekleding is besteld, 2de zijkantbak is gemaakt , speakers voor hoedenplank zijn onderweg en morgen ff hout halen voor de voorkant. Nou hoop ik dat mn 35mm2 voedingskabel met alle zekeringen en speakerkabel snel verstuurd wordt uit duitsland want dan kan ik weer verder en kan ik nog meer foto's posten.
 

M1K3RsZ

Actief lid
Zal zo maar weer eens wat foto's posten maar alles is een beetje vertraagd vanuit Duitsland kan nu niet verder :(
Maar goed alles op z'n tijd. 35mm2 kabel is nu weer vertraagd, subgrills moesten opnieuw besteld worden. JBL speakers waren ineens verkocht aan een ander , dus alles zit lekker tegen.
 

M1K3RsZ

Actief lid
Nou heb alles ff bij elkaar gezet en tot nu toe is dit het resultaat. ik kan nu niet verder omdat ik eerste de grills wil voorboren maar heb gekozen voor de audio system bars 3 stuks aan weerszijde. zodra de grills binnen zijn kan ik gaan stofferen. Heb de speakerterminals zo uit laten komen dat deze in de plaats zitten waar de kapjes naar je achterlichten zit. deze komt toch te vervallen.
En op de plek waar nu bij het reservewiel een bak zit waar je driehoek en andere troep zit komt mijn versterker te liggen met m'n nieuwe Condensator. is een DIETZ 12 Farad dus wij hebben geen kermis meer in de auto!

Houd jullie op de hoogte als er weer veranderingen zijn/komen.
 

Bijlagen

  • IMG_1303.jpg
    IMG_1303.jpg
    495,7 KB · Weergaven: 100
  • IMG_1305.jpg
    IMG_1305.jpg
    411,8 KB · Weergaven: 101
  • IMG_1306.JPG
    IMG_1306.JPG
    460,4 KB · Weergaven: 101
  • IMG_1308.JPG
    IMG_1308.JPG
    454,5 KB · Weergaven: 102
  • IMG_1314.JPG
    IMG_1314.JPG
    456,5 KB · Weergaven: 95

M1K3RsZ

Actief lid
zo dr is weer een update, vandaag is alle bekabeling/ onderdelen die ik nodig had binnen gekomen.
Dus we konden weer verder met de built!!! toegevoegd wat nieuwe foto's plus eindresultaat.
Morgen gaan ik samen met Klitmp3 alles inbouwen en zal het gehele eindresultaat gepost worden!!
 

Bijlagen

  • IMG_1405.jpg
    IMG_1405.jpg
    2 MB · Weergaven: 75
  • IMG_1407.jpg
    IMG_1407.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 70
  • IMG_1408.JPG
    IMG_1408.JPG
    1,9 MB · Weergaven: 72
  • IMG_1409.jpg
    IMG_1409.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 70
  • IMG_1410.jpg
    IMG_1410.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 70
  • IMG_1411.jpg
    IMG_1411.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 70
  • IMG_1414.jpg
    IMG_1414.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 70
  • IMG_1415.JPG
    IMG_1415.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 68
Bovenaan Onderaan