Water in koffer

Geregeld staat er water in mijn koffer. Ik lijk niet onmiddelijk te vinden waar dit uitkomt.
Zijn er problemen gekend met deze octavia? (Is de gewone 5-deurs)
 

Chatslet

Forumguru
Waarschijnlijk de achterlichten waar water langs loopt. Rubberen pakking kan uitgedroogt zijn en daardoor water door laten. Heb dat voorheen ook bij mijn Ford Mondeo gehad.
 
Ik heb het gisteren eens van dichter bekeken, en de raamrubbers zelf zien er wel goed uit. Maar nu was ik op een andere piste aan het denken. Ik heb ook een schuifdak zitten (die achteraf geplaatst werd) die lekt (begrijp: met de regelmaat der klok krijg ik na een regenbui een klets water in mijn nek). Zou het kunnen dat er ook water door het dak naar achteren loopt? Want ik heb de indruk dat het water precies onder de stijlen van de koffer ligt... Dus als het dak/chassis dubbel uitgevoerd is kan het zijn dat het water via daar in de koffer geraakt...
Ook: is zo'n achteraf geplaatst schuifraam eenvoudig te fixen?
 

Antera

Donateur
Daar kan zeker water langs naar achteren lopen maar als eht goed is zitten daar 2 afvoer slangen voor die dat verzorgen. misschien dat die niet meer door de carroserie steken in de achterbak of misschien gescheurd zijn
 

Chatslet

Forumguru
Al naar de afdichting van de achterlichten gekeken? Andetrs achterbank plat, iemand in de kofferbak laten kijken en dan met de tuinslang water over de auto sproeien. Zie je meteen waar het lekt.
 
Achterlichten zijn het niet. Het water komt zeker van ergens boven. Het water komt vanuit de 2 stijlen langs de koffer.
Die zijn hol en daar voel ik nat (water ligt er ook net onder)
Nu heb ik 2 verdachten:
- Het schuifdak, maar dat heb ik intussen hersteld (versta: heel de boel uitgenomen, verstorven rubber verwijderd en helemaal opgekit-> geen water meer in mijn nek :-)). Alhoewel ik niet onmiddelijk zie hoe er water van hier naar de koffer zou gaan.
- De scharnieren van het kofferdeksel zitten precies ook in 2 "gaten" van de carosserie, waar water kan inkomen. Misschien zijn deze niet meer goed dicht? Van hieruit zie ik het wel mogelijk om water in de koffer te krijgen. Misschien sillicoon ik deze ook best op? Iemand enig idee?
 
1

1mooieauto159

scharnierpunt_rechts.JPG

Waarschijnlijk de scharnierpunten van de klep even een nieuw laagje kit inleggen.
Ik gebruikte hiervoor caravan kit van de rol.
 

Bijlagen

  • scharnierpunten.JPG
    scharnierpunten.JPG
    105,1 KB · Weergaven: 40
Waarschijnlijk de scharnierpunten van de klep even een nieuw laagje kit inleggen.
Ik gebruikte hiervoor caravan kit van de rol.


Dit had ik ook reeds geprobeerd (met gewone transparante kit), maar dit bracht ook geen soelaas.
Van waar zou dit nog kunnen komen? Zitten er openingen onder de dakrail/geleider?

Grtz

[MODERATORBREAK]Foto's graag uit de quote laten.[/MODERATORBREAK]
 
1

1mooieauto159

Hallo Wouter, er zitten volgens mij inderdaad nog een stuk of 5 gaten onder de dakrail. Misschien even natrekken van de schroeven.
 
Bovenaan Onderaan