Wat zou jij kopen ?

Karstieman

Forumguru
Ivm. mogelijk wisseling van werkgever kan het voorkomen dat ik mijn mooie leasert moet gaan teruggeven aan de Carlease. /forum/images/graemlins/407.gif

Maar nu DE moeilijkste vraag die er is: /forum/images/graemlins/623.gif
Wat zou jij voor een auto kopen als je je Skoda MOEST inleveren en een budget had van max 17.000 ?
Enige voorwaarden: /forum/images/graemlins/regels.gif
- geen Skoda
- benzine
- bouwjaar: 2003 - nu
- 5 deurs
 

SkodaMan

Actief lid
[piiieeep] man, da's nie goe. Balen /forum/images/graemlins/407.gif

Waarom kun je voor die EUR 17.000 geen leuk Skoda krijgen? Ik heb pas voor m'n Pa nog een hele leuke Fabia op de kop getikt van 2004 voor nog geen EUR 14.000 (weinig km's, altijd binnen gestaan, van oud mannetje geweest).
 

Karstieman

Forumguru
Mijn probleem is dat ik nu de 2.0tdi rijd met 140pk (volgens VeeJay zelfs 150pk ).
Ik houd van sportief rijden en wil toch graag een auto die dit ook kan.
Maar aangezien ik maar 1 km van mijn (mogelijk) nieuwe werk woon, hoef ik geen grote auto ofzo. Er wordt toch niet veel in gereden. Ik zoek eigenlijk een kleine (grootte van Fabia) die niet zoveel kost in de wegenbelasting en verzekering...

Wat zouden jullie kiezen ?
 

superjef

Nieuw lid
Ik krijg zelf as zatertdag mn nieuwe fabia combi. Nu rij ik in een ford focus die mij eerlijk gezegd fantastisch bevalt. Ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen over zn grote broer de mondeo. Weet alleen niet wat ie kost in NL tweedehands, ik woon zelf in belsj. Is wel wat groter dan wat je wil...
 

Dutch4x4

Senior Member
Waarom geen Skoda als voorwaarde?

Als 't (heel) snel, 5-deurs en benzine moet zijn, kijk dan ook eens naar een gebruikte Ibiza FR 1.8T. Helaas geen Fabia-variant van... /forum/images/graemlins/frown.gif
 

Karstieman

Forumguru
@Dutch4x4: Een nieuwe fabia is niet te krijgen in een snelle versie (voor mijn budget), dus die valt eigenlijk al af.... Verder mag 't best een Skoda zijn, maar ik wilde voorkomen dat iedereen meteen 'Fabia' zou roepen /forum/images/graemlins/wink.gif

Het hoeft trouwens niet 'heel' snel te zijn ,maar meer dan 90pk mag wel...Voor een kleinere auto is dat meer dan genoeg.
 

Jpoers

Lid
Ford Fiesta, Zeer hoge kwaliteit, Ziet er zeker niet slecht uit.
Veel mogelijke opties, Sportief. 1.6 16V Futura,
net iets over budget.
volgens mij is er nu ook een WK actie.

kijk anders ook eens op:
http://www.nieuweautokopen.nl/index.html /forum/images/graemlins/baby012.gif
je kan je voorkeuren invullen en dan rollen er een paar adviezen uit.
 

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: superjef</font><hr />

Ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen over zn grote broer de mondeo.

[/ QUOTE ]

Behalve het feit dat ze eens in de zoveel tijd spontaan niet starten. Bekend bij de Ford dealer, die sturen meteen de ANWB op je af.
 

Henny

Actief lid
Een Seat Leon 1,8 sport. Oude model, misschien is nieuwe niet voor die prijs te vinden. Maar mijn broer heeft een paar maanden terug zijn Leon weggedaan (nieuwe lease auto) en dat was een 1,8 20v sport uitvoering. 125 pk, benzine, 5 deurs. Supergoeie stoelen (beter dan die in de O2, allebei), heerlijk onderstel en goeie kwaliteit. Alleen veel kleinere koffer en minder ruimte achterin dan de Octavia, anders had ik hem zo willen overnemen. De turbo versie is natuurlijk nog vlotter, 150 pk. Dat rijdt echt fantastisch!
Zelfde bodemplaat als de O1 die ik had, alleen stuurt het veel en veel strakker!
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Karstieman</font><hr />

@Dutch4x4: Een nieuwe fabia is niet te krijgen in een snelle versie (voor mijn budget), dus die valt eigenlijk al af.... Verder mag 't best een Skoda zijn, maar ik wilde voorkomen dat iedereen meteen 'Fabia' zou roepen /forum/images/graemlins/wink.gif

Het hoeft trouwens niet 'heel' snel te zijn ,maar meer dan 90pk mag wel...Voor een kleinere auto is dat meer dan genoeg.

[/ QUOTE ]

Okee, maar dan is de Fabia met de tweeliter-benzine toch snel genoeg? Past nieuw zo goed als in je budget, en gebruikt zeker.

En die vijf deuren? Moeten het er echt vijf zijn? Zo niet, dan zijn er al gebruikte ST's voor rond de 17.000 te koop. Zoals deze:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=28815471&amp;p_type_lijst=RL&amp;o_id=3396642
 

richyk

Actief lid
Seat Ibiza Sport 1.4 16V 100pk € 17.544,- Rijklaar. (met volautomatische airco, 16 inch velgen)

VW Polo Trendline 1.4 16V 100pk € 17.125,- excl. aflevering (geen airco, kale auto)

Opel Corsa Silverline 1.4 16V 90pk € 16.382,- Rijklaar (Airco, speciale uitvoering)

Leuke auto's voor je budget waarbij de Ibiza er uit springt vanwege de complete uitrusting. Alle auto's trouwens uitgevoerd in een standaardkleur. Je zou natuurlijk ook gebruikt kunnen kopen maar als je er toch niet zoveel in rijdt zou ik zelf voor dit budget een nieuwe kopen.

En als je er iets bijlegt kun je natuurlijk ook altijd mijn Seat Altea kopen /forum/images/graemlins/grin.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Ik zou gaan voor een:

1. VW golf IV 1.8T (om de o2 TDi te evenaren)
Anders, voor wat minder gereden kilometers:

2. Peug 206 110PK op 1030 kilo is niet verkeerd.
3. For Fiesta geeft value for money
 

Henny

Actief lid
Ga eens rijden in een oud model Leon sport met 1,8 of 1,8 T motor zou ik zeggen. Er waren anderen hier op dit forum ook al erg enthousiast over.
Voordeel is dat het bekend aanvoelt achter het stuur, en het er ook m.i. veel en veel leuker uitziet dan die flauwe Golfs (en je hebt niet die storingen met de verlichting), voor minder geld. Het dashboard is exact hetzelfde als in de A3, die ook weer veel duurder is.
 
Moet je nu ook nog die auto afkopen bij je huidige werkgever? Dat moet bij mij namelijk wel en wordt een duur grapje kijkend naar de uitvoering waar jij in rijdt.
 
Bovenaan Onderaan