Wat zijn de maten van de kofferruimte van een Superb combi ?

bluemoon

Nieuw lid
Ik ben geïnteresseerd in een Superb combi 3 (occasion)
Overal kan ik vinden wat het volume is in liters
Maar ik kan niet vinden wat de maten zijn van de kofferruimte
Ook ben ik geïnteresseerd in de laadlengte met een neer geklapte achterbank

Kunnen jullie mij daarbij helpen ?

JeSko

Forumguru
De maten zijn als volgt

Lengte = meer dan je ooit nodig zal hebben
Breedte = meer dan je ooit nodig zal hebben
Hoogte = meer dan je ooit nodig zal hebben

;)

Serieus nu, ik vind ook enkel de liters, wellicht dat een S3 eigenaar je hiermee kan helpen door even snel zijn koffer op te meten, online vind ik er niets van terug.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
In elk geval alvast een paar maten :

upload_2020-12-1_4-48-24.jpeg

Andere optie is om langs de dealer te gaan en daar zelf even te meten?

JeSko

Forumguru
Bizar @eriktv dat de S3 nog gegroeid is ten opzichte van onze S2, de breedte van de auto vooraan is zelfs van 1.82 meter naar 1.86 gegaan :nailbiting:

bluemoon

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties
Bizar eigenlijk dat je dit soort maten niet zo makkelijk kunt vinden maar dat je wel wordt doodgegooid met aantal liters
Met al die crossovers en (semi)SUV`s vertekend dat enorm, want die hebben meer ruimte in de hoogte, maar qua lengte valt dat vaak best nog wel tegen....

SereN

Lid
Die liters geven inderdaad een slechte weergave. Die rekenen ze maar tot de hoogte van de hoedenplank, daarom verschillen een sedan en break (combi) meestal niet zoveel in liters. Ik reed voordien met een Citroen grand C4 spacetourer, daar lijken het aantal liters dan niet zo impressionant, maar da's eigenlijk wel een veel grotere koffer dan andere wagens (vooral in de hoogte dan).
Evengoed tellen die liters ook alles mee onder de 'vloer' van de koffer. Zo heeft een Superb iV 'zogezegd' 150l minder kofferruimte dan de reguliere Superb, maar die 150l bevinden zich volledig onder de vloer (ingenomen door tank/batterijpakket), dus voor mij is dat in de praktijk niet zo'n verschil. (in tegenstelling tot mijn buurman zijn Mercedes C300de, waar er een grote 'bult' zit in de koffer)

philippe bakker

Forumguru
Die liters geven inderdaad een slechte weergave. Die rekenen ze maar tot de hoogte van de hoedenplank, daarom verschillen een sedan en break (combi) meestal niet zoveel in liters. Ik reed voordien met een Citroen grand C4 spacetourer, daar lijken het aantal liters dan niet zo impressionant, maar da's eigenlijk wel een veel grotere koffer dan andere wagens (vooral in de hoogte dan).
Evengoed tellen die liters ook alles mee onder de 'vloer' van de koffer. Zo heeft een Superb iV 'zogezegd' 150l minder kofferruimte dan de reguliere Superb, maar die 150l bevinden zich volledig onder de vloer (ingenomen door tank/batterijpakket), dus voor mij is dat in de praktijk niet zo'n verschil. (in tegenstelling tot mijn buurman zijn Mercedes C300de, waar er een grote 'bult' zit in de koffer)
De E300de is eigenlijk de categorie Vd superb. En die heeft nu voorlopig ook nog die bult. ( bij de nieuwe E of C gaat die er niet meer zijn) Maar die zullen wel iets anders rijden.

Bovenaan Onderaan