Wat voor velgen op een Octavia?

Medeforummers!

Ik heb nu nog een octavia op staal met doppen rondrijden (zomerbanden) en ik heb setje apart staal voor de winter.

Nu wil ik wel graag lichtmetaal er onder hebben maar hoe en wat.
Of setje lichtmetaal in de huidige maat 195 65 15 en hoef ik alleen maar velgen te kopen. Ik dacht wellicht aan de Dezent F met skoda logo's in de naafkapjes.

Of wellicht via het forum hier een set 16 inch skoda velgen overnemen maar daar moeten dan nog banden bij. En dit is een wat duurdere optie.

Waar ik mee zit is het comfort, ik rij nu op de 15 inch en ik vind de auto al aardig stug en geeft best veel door van de weg. En ik ben bang als je voor veel groter gaat het alleen maar minder comfy wordt maar een harde bak. Ik vind het onderstel redelijk stug staan op korte hobbels.

Ik denk dat 16 nog wel kan maar 17 wordt me denk ik ook te duur qua velgen + banden en verminderd comfort. Maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? Het is een 1.9 TDI uit 2006 combi

delta

Actief lid
Ik heb zelf DezentF 17 inch met michelin, rijd erg goed en comfort is zeer goed te doen.

Rolle

Senior Member
Ik heb af fabriek 17" en sportonderstel en ik heb geen last van verminderd comfort. Veel hangt natuurlijk ook af van de wegen waar je over rijdt.

Bovenaan Onderaan