Wat te kiezen S3 2.0 TDI of 1.4 TSI

Govo

Lid
Thanks beste mensen, inmiddels in een bijna week al meer dan 600 heerlijke kilometers gemaakt met een smile van oor tot oor. En computer geeft aan dat ik er nog ongeveer 350 kan rijden.... voor een benzine motor......

Beste Kariem010, ik heb m bij een handelaar gekocht , stond al op kenteken..
Ik heb mijzelf aardig verdiept, en als je de mogelijkheid en de tijd en het geduld hebt....doe het zelf.
RDW site en belastingdienst site bieden veel informatie over bpm , dagkentekens en "keuring"
En misschien ken je een autobedrijf waar je meer dan goede contacten mee hebt, misschien willen die je ook helpen maar maak dan duidelijke afspraken van te voren over zijn kosten C.q. winst......Succes..

Govo

Lid
Sorry bestanden zijn te groot, ben geen computer wizard.. zal proberen mijn profiel te veranderen :D

philippe bakker

Forumguru
Ik rij zelf sinds 10/2015 met de S3 2.0 TDI 190 pk L&K full option (zo'n 35k km/jaar) en ik geniet nog steeds van elke rit. Teveel pluspunten om alle stuk voor stuk in de verf te zetten. Rijdt heerlijk, DCC naar wens in te stellen, krachtige motor, alle aanwezige (luxe-)opties maken je verblijf in de S3 wel erg aangenaam. Natuurlijk heeft de S3 z'n verbeterpunten, maar je krijgt heel wat terug voor je geld.

Heb je de financiële mogelijkheden, kies dan gerust de L&K. Je zal hier geen spijt van hebben.
en wat vindt je dat dan beter kan ?

kariem.010

Nieuw lid
Thanks beste mensen, inmiddels in een bijna week al meer dan 600 heerlijke kilometers gemaakt met een smile van oor tot oor. En computer geeft aan dat ik er nog ongeveer 350 kan rijden.... voor een benzine motor......

Beste Kariem010, ik heb m bij een handelaar gekocht , stond al op kenteken..
Ik heb mijzelf aardig verdiept, en als je de mogelijkheid en de tijd en het geduld hebt....doe het zelf.
RDW site en belastingdienst site bieden veel informatie over bpm , dagkentekens en "keuring"
En misschien ken je een autobedrijf waar je meer dan goede contacten mee hebt, misschien willen die je ook helpen maar maak dan duidelijke afspraken van te voren over zijn kosten C.q. winst......Succes..

bedankt, ik heb mij er ook echt in verdiept en ben er achter gekomen dat ik het liever uit handen geef en een vast prijs ga betalen dan zelf moeten K*tten. Vind je niet, hiernaast heb ik ook geen tijd hiervoor. Ik weet geen eens waar ik die wagen moet gaan laten, want hij mag niet zonder kenteken op de weg staan last ik op Car.Sol... site.
Bedankt en nogmaals veel plezier er mee Govo.

Grt Kariem

Tassin

Forumguru
en wat vindt je dat dan beter kan ?

1. Na gebruik van de trekhaak staat de blind spot detection altijd uitgeschakeld. Softwarematig nochtans een kleintje om de oorspronkelijk instelling te herstellen als de adapter van de trekhaak geen aansluiting meer detecteert. De BSD werkt voortreffelijk en ik vertrouw erop. Als die dan plots uitgeschakeld staat ...
  2. Smartgate is waardeloos. Niks mee aan te vangen.
  3. Android Auto is op zich een zeer goede optie. Spijtig dat bij mij de verbinding om de haverklap verbroken wordt. In de praktijk dus vrijwel onbruikbaar. Smartphone is nochtans splinternieuw, Android Auto de recentste versie.
  4. Kofferverlichting is zielig. Ok, zelf verholpen met Ledjes van Superskoda.
  5. Navigatie: als ik Mijn Reisdoelen selecteer, zou het logischer zijn dat ik daar mijn favorieten te zien krijg. En niet mijn recentste reisdoelen, want die krijg ik al te zien als ik een nieuwe besteming wil ingeven. Hierdoor moet ik weer enkele manipulaties meer uitvoeren.
  6. Internetverbinding: ik heb na levering meteen een sim met internettoegang geplaatst. Helaas nooit iets mee kunnen aanvangen. Als IT-er ben ik nochtans onderlegd genoeg om die dingen te kunnen configureren. 't Zal dus niet aan mij liggen (deze keer) ...

Zoals gezegd, allemaal slechts kleine verbeterpunten en zeker niet irritant of onoverkomelijk. Ik zou mijn Superb een 9 op 10 geven. En dat zegt het toch wel allemaal.

Bovenaan Onderaan