Wat te kiezen S3 2.0 TDI of 1.4 TSI

Govo

Lid
forum leden,

Help, wat te kiezen. Uit België te importeren S3 combi 2.0 TDI 190 pk L&K bijna full option, uit 2-2016 met 25000 km incl winterbanden of .. inmiddels geïmporteerde S3 combi 1.4 TSI act ambition business uit 2- 2017 met 5000 km zonder acc, dcc en Canton en geen trekhaak ..Overigens prijsverschil incl alle kosten 8500,- euro in voordeel van natuurlijk de TSI. Buiten nog de wegenbelasting en eventuele inruil later...
Dus graag jullie ervaringen met deze systemen. Met name het acc en canton..
Groet van een lid in , ook wel een luxe, twijfel ...

Rosinfield

† In Memoriam
Dat argument snap ik nooit zo goed. Appels zijn prima met peren te vergelijken. Bv welk fruit is sappiger, vind je lekkerder, is goedkoper, enz. Zo zeker wanneer het gaat om auto's en al helemaal als het om hetzelfde merk en type gaat waarbij alleen de motorisering verschilt. Waarom zou je dan niet kunnen vergelijken? Het gaat er alleen om op welke dimensie(s) je vergelijkt.
Het appels/peren statement laat slechts ruimte voor één soort vergelijking. Die waarbij beide te vergelijken zaken identiek zijn en daarom zinloos is.

Govo

Lid
Appels en peren, aardappelen of pasta... ik vraag naar jullie ervaringen met de systemen zoals canton en met name adaptieve cruisecontrol .. daar zijn de meningen namelijk aardig over verdeeld ..

Sonck

Lid
de 2.0 190 L&K kan je gewoon niet vergelijken met de 1.4TSI zonder veel opties ...
Op alle vlak ga je verschil voelen , zelf de geluidsdemping is beter van de L&K , Het comfort, de TDI motor is zo veel sterker dan de TSI en gaat minder verbruiken ....

Ik zou weten wat te kiezen

Govo

Lid
Dus kies je de TDI.... maar je woont in NL? Of in België .. diesels worden in nl veel zwaarder belast...

Sonck

Lid
Natuurlijk zou ik de L&K 190tdi kiezen

Woon in BE en doe heel veel km’s
Dus het minder verbruiken is belangrijk voor mij
Dat met de lagere CO2 uitstoot maakt dat ik minder getakseerd word op men loon

In Blaanderen hebben we een heel lage BIV belasting op inverkeerstelling bij een lage uitstoot. Voor mijn wagen was dat maar 75€

Natuurlijk moet jij jouw rekening maken
Maar de L&K is echt niet te vergelijken met een optie loze Ambition ..

Good luck mrt de keuze

Govo

Lid
Dank, Sonck. Ik doe waarschijnlijk max 25.000 privé per jaar... hoe is jou ervaring met het dcc dan...Meningen zijn namelijk erg verdeeld er zijn zelfs Skoda verkopers die het een beetje arrogant zelfs gewoon niet " zouden" bestellen..

tha a

Senior Member
Lijkt mij duidelijk. Voor €8500 verschil zou ik voor de L&K gaan.

Hou daarbij ook van een diesel que trekkracht.

Sonck

Lid
Ik wil geen wagen meer zonder ACC , meer dan 1/2 van tijd rij ik met de ACC aan
Is actieve veiligheid en reageert super zelf bij regen geen enkel probleem
Soms wel eens actiefste gas bij geven om niet te brusk te vertragen ... hij kijkt niet enkele wagens voorruit maar enkel naar de directe voorligger ...
alle actieve veiligheids systemen die de L&K heeft zitten ook op mijn wagen en zou niet meer zonder kunnen :)

Ervaring met acc is (op een storing na) goed. Gewoon extra comfort, gebruik het dagelijks.

Als de twijfel gaat om diesel of benzine dan kun je alleen naar je eigen kosten kijken. Verder zoeken naar een luxer uitgerust benzinemodel kan natuurlijk ook. Ik rij ruim voldoende voor een dieseltje, dus ik zou (voor mezelf) een rode strik om de 190pk diesel doen bij dit vergelijk.

Succes met je keuze

Tassin

Forumguru
Ik rij zelf sinds 10/2015 met de S3 2.0 TDI 190 pk L&K full option (zo'n 35k km/jaar) en ik geniet nog steeds van elke rit. Teveel pluspunten om alle stuk voor stuk in de verf te zetten. Rijdt heerlijk, DCC naar wens in te stellen, krachtige motor, alle aanwezige (luxe-)opties maken je verblijf in de S3 wel erg aangenaam. Natuurlijk heeft de S3 z'n verbeterpunten, maar je krijgt heel wat terug voor je geld.

Heb je de financiële mogelijkheden, kies dan gerust de L&K. Je zal hier geen spijt van hebben.

0ri0n88

Forumguru
Gezien je kilometrage kun je rustig die diesel nemen.

Wil je per sé een tsi dan zou ik er 1 zoeken met een leukere uitrusting als deze. Ook dat verkoopt beter of ruilt weer beter in later.

Bakkertje

Forumguru
Ik rijd waarschijnlijk wel 80% van de tijd op de ACC, het enige wat nog lastig is, is dat ik zelf moet schakelen. Als die l&k ook nog een DSG heeft, dan is het feest helemaal compleet.
DCC schijnt ook erg goed te werken. Ik heb diverse review filmpjes van professionele auto reviewers gezien en het DCC systeem wordt daarin geroemd. Daar bovenop, als je in BE woont ben je bijna wel verplicht om jezelf te wapenen tegen de slechte wegen en zou ik sowieso DCC nemen.

Dus als je het geld kunt missen, de l&k, wat niet wegneemt dat ook die 1.4 TSI een prima motor is..

Govo

Lid
Keuze gemaakt , het is de 1.4 TSI act ambition business geworden. Blijkt voller te zitten dan gedacht. Wel acc, voorruitverwarming, parkassist, alcantara bekleding , verwarmde achterbank ..etc . Alleen heeft de vorige eigenaar gedacht tot aan de achterbank. Namelijk geen van binnen uit neer te klappen achterbank en geen elektrische achterklep.
Maar verder eigenlijk een nieuwe auto.. bij eindelijk een betrouwbare handelaar.. namelijk contact gehad met originele dealer die alles bevestigde !

kariem.010

Nieuw lid
Keuze gemaakt , het is de 1.4 TSI act ambition business geworden. Blijkt voller te zitten dan gedacht. Wel acc, voorruitverwarming, parkassist, alcantara bekleding , verwarmde achterbank ..etc . Alleen heeft de vorige eigenaar gedacht tot aan de achterbank. Namelijk geen van binnen uit neer te klappen achterbank en geen elektrische achterklep.
Maar verder eigenlijk een nieuwe auto.. bij eindelijk een betrouwbare handelaar.. namelijk contact gehad met originele dealer die alles bevestigde !

Gefeliciteerd Govo, met je koop, ben benieuwd naar de foto's ben zelf ook bezig met het kopen van een nieuwe auto. Denk dat ik dit door www.carimport.solutions laat uitvoeren aangezien het volledige traject daar duidelijk beschreven staat en had een nette offerte ontvangen. had jij het zelf gedaan? natuurlijk kan je ook je 1.4 laten chippen als je meer pks wilt. Had je daar wel eens overna gedacht?

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf. Het 1.4 TSI 150 pk ACT blok is heerlijk en weer een hele verbetering tov de 1.4 TSI 125pk

Bovenaan Onderaan