Wat nou weer?

Fmoon

Forumguru
Word ik nou in de steek gelaten? Ik was haar elke week. Iemand een idee wat het is, hoe het kan ontstaan en vooral hoe ik het op zou kunnen lossen? Glans lijkt eraf.
 

Bijlagen

  • IMG_20170309_175133.jpg
    IMG_20170309_175133.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 202

sandurtjuh

Forumguru
Ik zou ook zeggen dat je blanke lak is opgelost/verwijderd inderdaad. Poorboys is normaal gezien goed spul, lijkt me stug dat het daar aan kan liggen. Gebruik je ook polish?
 
Tja mijn eerste gedachtes gaan toch naar het middel wat je gebruikt.. lak lost echt niet zomaar op dus er moet wat inzitten wat de lak aanvreet..

Zou iets anders gaan gebruiken en tja; hoe dit te herstellen? Lastig. Maar ik denk dat je ermee naar een goeie spuiter moet.

Is de metalic lak niet aangetast? Dus alleen de blanke lak?
 

Fmoon

Forumguru
Nope geen polish. Je ziet het ook alleen maar als er een bepaald licht op staat. Met het LED lampje erlangs gegaan en er mist absoluut geen blanke lak. Poorboys is zo neutraal als maar kan als ik lees wat erop staat. Wellicht eens een beetje klei gaan proberen, of juist wel polish? Het lijkt alsof het in de blanke lak zou zitten. Misschien een keer een vogelpoep zou je denken van agressieve aard, maar dat verklaar niet dat enkele handvat.
 

sandurtjuh

Forumguru
Bizar inderdaad, ik gebruik ook poorboys, geen slechte dingen over gezien/gehoord verder. Ben benieuwd of je het weg krijgt en/of erachter komt wat het is.
 

Fmoon

Forumguru
Ja wie weet heeft het er altijd al gezeten hoor. Zag het nu toevallig omdat ik vanwege een enkel breuk op de grond zat ipv gehurkt. Het is enkel daar en verder nergens. Ook voorbumper er andere hendels gecheckt maar zit nergens. Als je met een ledlamp erlangs gaat glimt het ook gewoon net als de rest. En anders even een nieuw lakje claimen.
 

Cordoba

Forumguru
Poorboys World heeft gewoon één van de beste shampoo's die er is. (ik neem aan dat je de reguliere Super Slick & Suds gebruikt) Dat is de shampoo die ik al 5-6 jaar gebruik, alleen niet in de winter dan gebruik ik een shampoo met toegevoegde carnauba wax. Nu gebruik ik altijd wel een veel lagere dosering dan officieel wordt aangegeven, maar ik geloof niet dat daar de oorzaak ligt.

Omdat het niet alleen het handvat, maar ook de achterbumper is, geloof ik ook niet dat het veroorzaakt wordt door slijtage (zou op handvat kunnen) of doordat je met bijv. zuur aan je handen die plekken hebt aangepakt. Meest logische oorzaak lijkt mij te zitten in slecht spuitwerk of slechte lak. Het probleem kán in de blanke lak zitten, maar omdat het alleen kunststof delen betreft, sluit ik ook niet uit dat het in de behandeling van de kunststof zit (bijv. niet of onvoldoende kunststofprimer gebruikt. Kunststof kan namelijk na verloop van tijd en bij wat hogere temperaturen allerlei stoffen op het oppervlak opnemen in de kunststof zelf. Bij een vorige werkgever voor een speciale gelegenheid ooit wat kunststof delen bedekt met een dun laagje goud. Na een aantal weken/maanden was het goud voor een groot deel ín de kunststof terechtgekomen in plaats van erop.

Mijn advies: terug naar de dealer, dit lijkt mij overduidelijk een productiefout.
Met polijsten kun je het wel oplossen, maar dan heb je wel kans dat dit een tijdelijk oplossing is, dus terug naar de dealer @Fmoon
 

Fmoon

Forumguru
Ik heb nog lakgarantie! Nog 3 maanden. @Cordoba, wat u zegt is ook helemaal mijn gevoel. Met die shampoo is nik mis. Oppervlak van de lak lijkt me ook goed. Is overweeg morgen inderdaad naar de dealer te gaan, ik wil alleen wel met een sterk verhaal komen. Dat verhaal word door jullie input aardig compleet.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Fmoon

Forumguru
Wat adviseer je voor een amateur als ik? Welk spul. Of kan ik beter naar een poetsbedrijf ervoor :-p
 

s-line

Forumguru
Je zou ff langs een schadebedrijf kunnen rijden, zij kunnen je echt wel een goed advies geven wat het beste is. En als het lakgarantie is kunnen zij dit ook mooi op papier zetten voor de dealer/of Pon.
 
Bovenaan Onderaan