wat mag een nieuw setje velgen kosten?

cali05

Forumguru
Dit weekend kreeg ik een folder in de bus waarin ik er op attent gemaakt werd dat ik nog andere accessoires kon bestellen bij mij fabia die in bestelling is.
In die folder staat een leuk setje Avior velgen. Toch wat anders dan de standaard Antares. In de prijslijst zijn die velgen €25,- duurder dan de standaard velgen. Wielmaat en bandenmaat is hetzelfde. Wat gaat een dealer rekenen als ik die velgen erop wil hebben ipv de Antares?
Ik ben benieuwd naar jullie inschatting. Vandaag heb ik een seintje gehad van mijn dealer: €560,- :shocked: Hoe vindt je die?
 

Noord26

Forumguru
€400,- lijkt mij redelijk om bij te leggen als je 16" velgen krijgt met 205/45R16 banden.

€560,- meer betalen voor iets wat in totaal €100,- extra kost?

:uitlachen:
 

TurboBooster

Forumguru
Als bewuste folder er voor bedoeld is om een al bestelde auto nog verder op te "leuken" zouden die velgen niet meer dan de bewuste 100 euro mogen kosten. Evt. zou daar dan nog de bandenwissel bij kunnen komen +/- 75 euro.
Antares velgen gaan dan terug naar de importeur.
Avior velgen incl. banden als set wordt door skoda aangeboden voor 759 euro.
 

wanderer

Senior Member
plus de kosten van 4 banden 205/45R16....
minus de kosten van bandenwissel...
Antares velgen + banden gaan dan terug naar de importeur.
 

TurboBooster

Forumguru
De Avior velg is net als de Antares velg 15 inch.

Losse set Antares velgen 369 euro
Losse set Avior velgen 496 euro
 

erik2907

Actief lid
Dit weekend kreeg ik een folder in de bus waarin ik er op attent gemaakt werd dat ik nog andere accessoires kon bestellen bij mij fabia die in bestelling is.
In die folder staat een leuk setje Avior velgen. Toch wat anders dan de standaard Antares. In de prijslijst zijn die velgen €25,- duurder dan de standaard velgen. Wielmaat en bandenmaat is hetzelfde. Wat gaat een dealer rekenen als ik die velgen erop wil hebben ipv de Antares?
Ik ben benieuwd naar jullie inschatting. Vandaag heb ik een seintje gehad van mijn dealer: €560,- :shocked: Hoe vindt je die?

Tja, gekocht is gekocht. De dealer verkoopt de nieuwe set in principe altijd tegen de nieuwprijs en het is maar wat hij ervoor over heeft om '2e hands' velgen terug te nemen.
 

Jkz

Lid
Ik zou dan liever een complete set 16 of 17 inch op marktplaats kopen of zo en de antares op winterbandjes laten afleveren! Er staan hele mooie setjes op MP zowel nieuw als gebruikt! Het is maar wat je wil! Heb zelf een spiksplinternieuwe set in 17 inch gekocht origineel voor de vw Polo, vw embleempjes omgeruild met die van de antares velg en het ziet er super uit!
Kostte mij 750 euro maar daarbij heb ik de antares wel mooi op winterbanden staan. Dat is beter dan 560 euro betalen en maar 1 setje hebben en ook nog eens in 15 inch!!
 
Bovenaan Onderaan