Wat kan ik verwachten na het chippen

whalertje35

Actief lid
Ik ben toch enigzins benieuwd hoe mijn auto (Octavia Combi L&K 1.8T) na het chippen gaat rijden. Wie heeft hier ervaring mee?

Er wordt geschreven op autoweek dat de standaard L&K in 9.4 sec de 0-100 doet, in het boekje staat 8.6 sec. Wat kan ik verwachten na de chipkuur?
 
Leistungsstufe 1 - 1.8T 132kW (180 PS) MKB: AUM, ARX

Artikel Nr: 40 10 01 806
  • Basis: 1.8T 110kW (150 PS) MKB: AUM, ARX
  • Leistungsoptimierung durch Neuprogrammierung der Motorelektronik
  • Fahrleistungen mit Limousine und Schaltgetriebe gemessen
Max. Leistung: 132 kW (180 PS) @ 5700 RPM

Max. Drehmoment: 310 Nm @ 3100 RPM

Max. Geschwindigkeit: ca. 232 km/h
Max. Beschleunigung: ca. 7.3 Sekunden von 0-100 km/h


Volgens Sportec, bovenstaand. Zal wel iets te optimistisch zijn, maar geeft een beetje een idee.
 
Hoi,

Ik heb mijn octavia ook laten doen bij JD Engineering. Ik heb er eerst een andere downpipe voor laten maken, en toen op de vermogenbank bij JD. Daar is hij op 219pk uitgekomen met een koppel van 350NM. Hij rijdt nu helemaal super. Hij is wel wat onrustig maar daar kan je heel goed mee rijden. Ik geloof ook dat het brandstof gebruik minder is geworden.

Mijn advies....DOEN!!!
 

whalertje35

Actief lid
Hoi,

Ik heb mijn octavia ook laten doen bij JD Engineering. Ik heb er eerst een andere downpipe voor laten maken, en toen op de vermogenbank bij JD. Daar is hij op 219pk uitgekomen met een koppel van 350NM. Hij rijdt nu helemaal super. Hij is wel wat onrustig maar daar kan je heel goed mee rijden. Ik geloof ook dat het brandstof gebruik minder is geworden.

Mijn advies....DOEN!!!

Ok, dat is niet verkeerd. Maar jij hebt een AUM (met de K03s, gemodificeerd inlaatspruitstuk, andere injectors etc). Ik heb de AGU (K03)deze komt geloof ik tot 200 pk / 290 Nm.

Maar jij hebt een chip op maat neem ik aan? Is die flink sneller geworden?
Ik ben wel benieuwd hoe die van mij er op reageert.
 

Dutch4x4

Senior Member
De motor van de 4x4 turbo van OCTurbo is de AUX. Verder wel vrijwel identiek aan de AUM voor de voorwielaangedreven Octavia, da's waar.

Tja, wat kun je verwachten? Dat hij behóórlijk veel sneller aanvoelt, compleet met de echte turboschop die je in je stoel wegdrukt. Het verschil tussen een standaardchip en een chip op maat maakt voor het algemene gevoel niet veel uit. De chip op maat zal wellicht net iets meer pk's opleveren, maar dat is niet het belangrijkste. Wat vooral het verschil is met een standaardchip, is dat je het motorkarakter op je wensen kunt laten afstemmen. Dus: veel koppel onderin of juist een topvermogen in de hoge toeren, geleidelijke vermogenstoename of een lekkere bult in het midden, etc.
 
Bovenaan Onderaan