Wat is jullie gemiddelde verbruik en is de boordcomputer hierin nauwkeurig?

EdwardP

Actief lid
Ik test normaal ook niet de afwijking van mijn kilometerteller, maar ik kwam er achter dat de teller in mijn Superb 2 kilometer minder aangeeft op mijn woon-werkroute dan mijn vorige auto.

Met m’n vorige auto was het enkele reis 20 km, met de Sup 18 km en Google Maps geeft 19 km aan…

pkrijgsman

Actief lid
Skodabroeders,

Hier nog een eigen antwoord op mijn eigen vraag...

Ik rekende adgelopen keer uit 1:17,1 de boordcomputer gaf aan 'sinds afgelopen tankbeurt' 1:17,2
Wat mij betreft dan toch behoorlijk nauwkeurig!

Deze tank is leeggereden tijdens een heuvelachtige vakantie en een terugreis met gezin en bijbehorende bagage vanuit Calais.
Ik heb geen cumulatief gemiddelde, niet bijgehouden, maar wel dit:
1e tank 1:18,5
2e tank 1:16,7
3e tank 1:17,1

Mijn streefverbruik is toch om weer een 1:18 minimaal te scoren...

Leek me zinvol om dit te delen, al was het alleen maar omdat ik zelf dit topic startte....

• Leuk
Waarderingen: EdK

Polvo

Actief lid
Ik test normaal ook niet de afwijking van mijn kilometerteller, maar ik kwam er achter dat de teller in mijn Superb 2 kilometer minder aangeeft op mijn woon-werkroute dan mijn vorige auto.

Met m’n vorige auto was het enkele reis 20 km, met de Sup 18 km en Google Maps geeft 19 km aan…

Lijkt mij toch wel veel afwijken.
Ik reed afgelopen week van noord naar zuid Nederland en terug, volgens Google Maps totaal 442km op de teller staat 424 km.
Een verschil van 18 km.
Ik heb er 17 inch wielen onder zitten i.p.v. de standaard 16 inch, een verschil in omtrek van 1,5 cm op 2 meter oftewel 0,75%
Dat verklaar dus niet een dergelijk verschil van 4,2%
Het verbruik valt dan ook 4,2% gunstiger uit als ik de google afstand aanhoud.

Bovenaan Onderaan