Wat is er mis met Skoda???

tja... andere logo's ben ik persoonlijk ook niet voor te vinden, is zo een beetje willen maar niet kunnen.

Ik pas mijn wagens ook graag een beetje aan naar mijn smaak, en ik zie niet graag logo's op mijn wagens dus binnenkort worden de skoda logo's er ook afgeflikkerd.
Daarna wordt de wagen ook verlaagd en komen er andere (sobere) velgjes op, enfin er is een totaalconcept /forum/images/graemlins/winkie.gif

Het verwijderen van mijn logo's wil helemaal niet zeggen dat ik beschaamd ben over mijn skoda, mijn vorige wagen was een VW en daar heb ik net hetzelfde gedaan...

Andere logo's plaatsen vind ik persoonlijk goedkoop ogen en je bedot er niemand mee (je maakt jezelf enkel belachelijk)

Cheers

Berre
 

Frankie

Actief lid
Ik had hiervoor een VEEL te dure GolfIV 130pk TDI en dat was wel cool? Fijne auto ja en zag er wel gemeen uit (black magic 17" xenon en tijdje RAMMSTEIN sticker achterop /forum/images/graemlins/smile.gif ), maar mijn huidige Octavia is in bijna alle opzichten beter. Alleen die sticker zou niet zo staan op de Octavia /forum/images/graemlins/smile.gif Nee alle gekheid op een stokje, wie koopt er nu een auto van merk A om vervolgens de logo's te vervangen door die van merk B, dat is toch pure onzin. Tijd voor een bezoekje aan de doktor. Kijk, een Vauxhaul(?) logo op een Opel is tot daar aan toe, maar de rest ???
 

Boertje

Nieuw lid
dat soort lui kunnen het gewoon niet hebben dat ze met bijvoorbeeld hun BMW veel duurder uitzijn. tis gewoon jaloezie!
 

CF1

Lid
Ik heb ook de logo's vervangen...




...van m'n VW velgen door Skoda centercaps vooraleer ze onder de wagen te plaatsen

noem het 'skoda snobisme' :-P
 
Wat een zielige lui zeg ..
smile.gif
 

Fabia_SDi

Nieuw lid
In mijn ogen is er weinig mis met Skoda.
Helaas hebben de latere typen uit het kommunistische tijdperk het merk wellicht weinig goed gedaan, maar er zijn te weinig mensen die zich realiseren dat Skoda van oudsher een merk was met een sterk kwaliteitsimago.

...Zegt iemand die na 9 jaar Peugeot, 4 weken in een Fabia rijdt
 

LenK

Forumguru
Als iedereen die gevoelig is voor labels een rode neus zou krijgen dan zou het denk ik heel erg rood gaan zien in Nederland.
Daarom proberen fabrikanten een herkenbaar product neer te zetten, zodat al die status gevoelige personnen er de hoofdprijs voor betalen.
Bij auto's is de herkenbaarheid al meer dan een eeuw gegarandeerd door het logo. En dan krijg je dus "wannabees" (auto oppimpen om meer te laten lijken of logo's vervangen) en "dontwannashows" (logo's en type aanduidingen verwijderen).

Blij dat ik daar niet gevoelig voor ben. Voorbeeld uit een andere branche: Hästens bedden. Herkenbaarheid hebben ze voor elkaar: die blauwe ruitjes. Dan moet je dus vooral geen hoeslaken over je matras doen.
En je ziet ook hier dat je flink betaald voor dat label. Bijna 5000 euro voor een simpel 2 persoons vast bed. Gekkenwerk.
En dat bed is echt niet 2-3 keer zo goed als een ander...
 
Ook in mijn ogen is er niets mis met Skoda. In tegendeel: waarom zou je voor dezelfde vergelijkbare auto met dito uitrusting meer betalen.
Ik had samen met mijn vriendin een station nodig voor de twee honden (2 boxers) en het liefst een beetje ruimte binnenin voor de eventuele toekomst. Als VAG liefhebber uiteraard gekeken naar diverse modellen binnen het concern, maar voor een vergelijkbare golf of bora variant met dezelfde opties als in de L&K betaal je vaak gewoon een paar duizend euro meer (en dan hebben we het over occasions
ahum.gif
).
En zeg nu zelf de uitstraling van zo'n zwarte L&K is toch veel mooier dan zo'n '13 in een dozijn' golf
super.gif
.
 

Matra_Murena

Actief lid
Da's waar! Ik heb wel mijn typeaanduiding laten weghalen, maar gewoon omdat dat veel mooier staat. (vind ik)

Maar niet altijd klopt dit verhaal over merken en status, zo ben ik er best wel van overtuigd dat Hastens een heeeeeel stuk beter slaapt dan een Ikea matras. Maar dat komt omdat er veel merken matrassen maken die daar niet op gespecialiseerd zijn, dus net zoiets als dat Albert Hein opeens auto's zou gaan maken en verkopen...

Maar hoe dan ook, ik denk dat meestal (niet altijd da's waar) mensen hun logo's verwijderen omdat ze puur de Logo's niet mooi vinden. Iemand die het logo van zijn Octavia verwijderd zou dat waarschijnlijk ook gedaan hebben als hij een Jetta had gekocht. Of een Audi, of wat dan ook. Feit is dat iedereen namelijk nog steeds ziet wat voor een auto het is. De modellen onderscheiden zich niet alleen omdat er een logo voorop staat namelijk.
 

sitechris

Donateur
ik ben zelf altijd pro type aanduiding. Ik vind het zelfs jammer dat je maar moeilijk kunt zien of je nu een rode TDI of een gewone TDI rijdt. Geldt ook voor de FSI. Ik vind dat je altijd het onderscheid moet kunnen maken. Het erafslopen van typeplaatjes vind ik echt iets voor de gemiddelde BMW 316 i rijders, ik zou er zelf nooit aan beginnen. Als je baalt of je schaamt van/voor je type of merk auto, dan heb je volgens mij de verkeerde aangeschaft.
 

Pedro

Lid
Ik sloop ze er ook vaak af, ik vind het vaak (niet altijd) ontsierend, strak is meestal mooier, dat rsgtitdi16V blabla verhaal mag achterwege blijven, ongeacht de "status" of benadrukte techniek.
 

exup

Lid
Uiteraard heb ik ook mijn type aanduiding verwijderd "1.8 Turbo 20V" dat vind ik so overdone, zo van "de mijne is grote als de jouwe" infantiel dus zodoende. Alle emblemen ook overigens. (Doe ik principe bij al mijn auto's)

Verder is de reden van de koop van mijn Octavia heel simpel, bewezen techniek van de 1.8 T met de marketing fout dat je voor veel minder geld hetzelfde blok krijgt als van de RS met 180 pk waar je een stuk meer voor moet betalen, wat na tuning resulteerd in hetzelfde resultaat namelijk 220 pk en 335 Nm.

Dus heel veel auto en kwaliteit voor weinig, en dat ik met Audi logo rijdt op de velgen en VW op het stuur (van Seat moet ik nog een plekje zoeken) is voor de lol omdat je altijd weer een vraagteken boven de hoofden van de mede autorijderd ziet!

Ik ga me nooit verontschuldigen of schamen voor mijn keuzes, of ze nou publiekelijk geaccepteerd zijn of niet, ik ben niet status gevoelig (is gebakken lucht) of elitair.

Bovendien is het voor mij een kwestie van keus niet van budget, want ik kan in principe aanschaffen wat ik wil mbt tot de hobby.

Wat geinig was mbt mijn collega's (die rijden allemaal de "zogenaamde" betere merken en klassen, denk Audi A6 en hoger, Volvo XC70 en 90, Mercedes en BMW) dat ze overdonderd waren door de value for money bij dit merk in deze uitgave

Exup
 

johann

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: exup</font><hr />

Uiteraard heb ik ook mijn type aanduiding verwijderd "1.8 Turbo 20V" dat vind ik so overdone, zo van "de mijne is grote als de jouwe" infantiel dus zodoende. en dat ik met Audi logo rijdt op de velgen en VW op het stuur (van Seat moet ik nog een plekje zoeken) is voor de lol omdat je altijd weer een vraagteken boven de hoofden van de mede autorijderd ziet!

Ik ga me nooit verontschuldigen of schamen voor mijn keuzes, of ze nou publiekelijk geaccepteerd zijn of niet, ik ben niet status gevoelig (is gebakken lucht) of elitair.


Exup

[/ QUOTE ]

Niet statusgevoelig, maar wel met Audi-logo's gaan rijden?
 

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: johann</font><hr />

Niet statusgevoelig, maar wel met Audi-logo's gaan rijden?

[/ QUOTE ]
Als hij ze om de Audistatus zou weglaten zou hij er juist gevoelig voor zijn. "Alles" van VAG zit erop dus ook Audi.
 
Bovenaan Onderaan