Wat is er mis met 15" Orion velgen?

Letop

Nieuw lid
Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Zo op het forum kijkend moet je wel van Mars komen om gewoon de standaard 15" Orion velgen te nemen, die bij de Elegance uitvoering horen. De meeste zijn wel erg blij met hun 16" of 17" licht metaal. Los van het feit of je het mooi vindt of niet, wat is er mis met 15" velgen? /forum/images/graemlins/1884.gif
 

Henny

Actief lid
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

haha, ja er is gewoon een hang naar grotere diameters gaande hè? Veel 17". In de folder gebruikt Skoda ook steeds de 17" velgen.
Ik heb zelf 16" besteld, omdat ik dat (de Vega velgen) gewoonweg de mooiste qua uiterlijk vind.
Bij mijn oude Octavia I had ik de sterk daarop lijkende Elegant velgen en dat waren 15" en om te zien bij de gehele auto vond ik die wel iets aan de kleine kant.
 

Erikje

Actief lid
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

tja, "size does matter", een beetje bijblijven met de trends, dat is denk ik de reden. Daarnaast lijkt het erop dat veel leden van dit forum leasen en met de lage prijzen van de Skoda's blijft er dan extra budget over, zie mijn uitvoering van de O2 /forum/images/graemlins/cool.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Los van het feit of je het mooi vindt of niet

[/ QUOTE ]

Ik denk niet dat je het los kúnt zien. Groter is mooier onder zowat elke auto en ik denk daarom dat het uiterlijk bij vrijwel iedereen als belangrijkste reden geldt.

Natuurlijk speelt de sportiviteit ook mee: grotere velgen betekenen ook bredere banden met smallere wangen.
 

Droopy

Actief lid
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Bij mij speelde mee dat de meerprijs voor andere velgen in verhouding erg laag is. Zodoende had ik het er wel voor over. Voor de rest sluit ik me aan bij Erikje
 
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Ik vind de standaard velgen van de Elegance te klein onder de O2.. Daardoor vind ik t niet echt mooi staan..
 

deusjevo

Forumguru
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Niets, ze zitten onder mijn in januari af te leveren Demarrage.... /forum/images/graemlins/cheer.gif

EDIT: 5 minuten later:

Oeps, er zitten Triton velgen onder de Demarrage.... /forum/images/graemlins/blush.gif /forum/images/graemlins/blush.gif

Ze lijken ook wel HEEEEEL erg op elkaar.
 

Jan_Hein

Actief lid
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Wilde eerst de HELIOS-velgen eronder laten zetten voor de iets bredere bandenmaat, maar toch maar zo gelaten want de standaardvelgen zien er ook goed uit naar mijn smaak.
Ik heb ooit gereden met een GOLF met grote velgen en brede banden maar ik vond dat niet lekker rijden: stuiterde over de straat en dat was erg oncomfortabel.
Heb wel gevraagd aan mijn dealer of er MICHELIN-banden onder de auto gezet konden worden om het lawaai te verminderen.
Het ziet er inderdaad beter uit aan de buitenkant maar als ik rij zie ik de grooooooote velgen niet.

Martijn, kom wel een keer bij je langs, gaan we samen de auto inrijden. Hup Haarlem.

Groeten, Jan-Hein
 
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Niks mis met de 15", ik heb ze ook en ik vind ze wel netjes staan. Het ligt er maar net aan wat je gewend bent denk ik.
 
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Mooie velg, maar voor 245 euro heb je 16 inch, geef je daar niets om dan heb je voor dat geld ook een klein leder pakket.
Wat voor lange trippen prettiger aanvoelt dan het kunstof stuur.
 

Reizende

Actief lid
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Mankeert niks aan! Alleen, tsja, als je de keuze kunt maken...
Ook ik stond voor de keuze: Een standaard Passat of een aangeklede Octavia? En wat betreft de meerprijs, hoef je het in mijn ogen niet voor te laten! 17" vind ik ook erg mooi, maar persoonlijk vond ik dat ik daar teveel comfort voor inleverde. Ik rij tenslotte zo'n 50 tot 60.000 km/j.
En wat betreft je keuze: ieder zijn smaak toch? /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Karstieman

Forumguru
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Er is in mijn ogen niets mis met de 15'' velgen.
Persoonlijk vind ik de 17'' wel sportiever en mooier.
En aangezien ik geen nieuwe banden hoef te betalen ben ik voor de 17'' gegaan.
Als ik de auto niet had geleased, maar gekocht, weet ik niet of ik voor 17'' was gegaan ivm. de hoge kosten voor een nieuw setje banden en het hogere verbruik.
 

Edwin

Lid
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Ik heb er ook gewoon Orion velgen onderzitten met Goodyears (NCT5). Deze zijn redelijk stil. Volgende week komen er Goodyear Ultra Grip 7 banden onder.
 

Potje

Actief lid
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Lijkt me een duidelijke 'Geschmacksache'!

Ik heb de 17" gedaan omdat die zo verschrikkelijk geil staan! Ik boet wat in op het gebied van comfort maar ben wel de blits! /forum/images/graemlins/rockon.gif

Moet ook eerlijk toegeven dat ik de overige velgen uit het gamma niet zo spannend vond. Maar nogmaals: Geschmacksache! /forum/images/graemlins/cool.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

bling bling roelt /forum/images/graemlins/winkie.gif

Niets mis met 15" hoor, zal ongetwijfeld goed rijden.
 
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Ik vind de 15" er persoonlijk niet mooi uit zien, te veel rubber. 16" maakt dan toch net even het verschil. 17" vind ik nog mooier maar had het geld er niet voor over en de Pegasus velgen vind ik trouwens ook niet zo spannend. Als Skoda nog andere 17" velgen had in die tijd die ik wel mooi had gevonden had ik het misschien wel gedaan.
 

guitar_billy

Senior Member
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

het is inderdaad een kwestie van smaak. puur voor de looks vindt ik een kleinere velg met erg breed en hoog rubber mooier dan een hele grote velg met een platte plak rubber eromheen.

dit vindt ik bijvoorbeeld heel erg mooi :
http://www.aussiecoupes.com/images/xacoupe.jpg

op dit moment heb ik 15" velgen en standaard rubber (195/65R15) onder mijn Octavia I. lichtmetaal in de zomer, staal + dop in de winter. sinds een paar dagen te bewonderen in de fotogalerij... /forum/images/graemlins/worshippy.gif /forum/images/graemlins/1761.gif /forum/images/graemlins/cool.gif
 
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Is goed Jan-Hein /forum/images/graemlins/smile.gif

Wij gaan een nieuwe O2 bestellen begin 2006 /forum/images/graemlins/smile.gif Kan er niet op wachten /forum/images/graemlins/tongue.gif

Haarlem /forum/images/graemlins/473.gif
 

Jan_Hein

Actief lid
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

Die staat Martijn !!

Kunnen we gelijk even zien of er wat mis is met die 15" Orion velgen.
Tis wel geen RS maar hij zal toch wel van zijn plek komen. Ben benieuwd.!!

Groeten, Jan-Hein
 

higgy

Forumguru
Re: Wat is er mis met 15\" Orion velgen?

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Niks mis met de 15", ik heb ze ook en ik vind ze wel netjes staan. Het ligt er maar net aan wat je gewend bent denk ik.

[/ QUOTE ]
Idem hier.
 
Bovenaan Onderaan