wat is de "onderste acculaadgrens"?

ESL

Donateur
Ik heb het idee dat het resterende vermogen in de batterij terwijl hij 0% aangeeft nog best wel fors is bij de S4. Bij mijn S3 was leeg ook echt leeg naar mijn idee, en ging hij echt op brandstof verder, ook bij lagere snelheden. Bij mijn huidige S4 geeft hij vaak al 0% aan, maar dan kan ik nog ruimschoots vanaf de snelweg het hele dorp door, de wijk in rijden en thuis komen zonder dat de benzinemotor start. Dat was bij de S3 echt niet zo.

Dat gezegd hebbende; ik rijd de accu van mijn S4 altijd gewoon helemaal leeg als dat zo uitkomt en pomp hem weer helemaal vol als ie hier op de oprit staat.

Ik ben nu nog afhankelijk van of er een paal is, dus dan is onder de 20% een beetje tricky.

Ik zat op de achterkant van een bierviltje uit te rekenen wat het omslagpunt is. Ga je uit van een benzineverbruik van 5,6 liter per 100Km (waarvan ik niet zeker weet of dat representatief is), en 2,35 euro per liter, dan zit je tot 70 cent per Kwh nog steeds goed. Je moet goed je best doen om aan een 11 Kw paal meer te betalen.

ESL

Donateur
ik zou hem gewoon leeg rijden ipv iedere keer dat menu door te worstelen, maar wie ben ik.
Inderdaad; op elektra is al snel veel goedkoper, zelfs bij een snellader is het nog steeds goedkoper dan op benzine rijden. Thuis laad je voor iets van 25 cent, dat is het goedkoopst natuurlijk. Maar dat omslagpunt ligt zo ongeveer 70 cent inderdaad, en eigenlijk iedere normale lader zit daar ruim onder.

ik zou hem gewoon leeg rijden ipv iedere keer dat menu door te worstelen, maar wie ben ik.
Ik weet niet hoe het in de winter is, maar ik denk dat ik ook als ik met 80% vertrek vanzelf boven de 20% eindig gezien de afstand (ongeveer 60Km). Dus dan is het e-mode instellen en klaar.
Inderdaad; op elektra is al snel veel goedkoper, zelfs bij een snellader is het nog steeds goedkoper dan op benzine rijden. Thuis laad je voor iets van 25 cent, dat is het goedkoopst natuurlijk. Maar dat omslagpunt ligt zo ongeveer 70 cent inderdaad, en eigenlijk iedere normale lader zit daar ruim onder.
Laten we de hogere wegenbelasting buiten beschouwing dan mag puur financieel gezien t.o.v. benzine een laadsnoer bijna 200% verlies hebben.....

Bovenaan Onderaan