Wat is de functie Mobiele hotspot?

Hoi iedereen, sinds gisteren 28/03/2018 ben ik een trotse eigenaar van een Skoda superb combi. De auto rijdt heel erg fijn en voelt zeer goed aan. Het colombus infotainment systeem werkt maar behoren en intuïtief. Maar toch is het nog om het 1 en ander uit te proberen.

Hierbij enkele vraagje omtrent de mobiele hotspot functie.

Dient de mobiele hotspot enkel om internet te delen?

Is er mogelijkheid om bv de sd kaart gegevens te delen met de verbonden apparaten. (Zoals een wifi harde schijf)?

Wat is het nu ervan als men op de mobiele telefoon ook een mobiele hotspot kan maken?

Groeten uit België

Kjell Provost
 

Frazajunior

Actief lid
De mobiele hotspot gebruik je wanneer je data deelt. Dat wil zeggen internet ontvangt en derden ook die mogelijkheid wil geven. Wanneer je dus op je telefoon door je internettegoed zit kan je dus blijven internetten op een andere mobiele hotspot.
Dus dat is het antwoord op het verhaaltje nut ervan.
Op de andere vragen kan ik geen antwoord geven.

Groet
 

Horkje

Forumguru
Het heeft ook niet heel veel nut voor de meesten. Stel dat je kinderen alleen Wifi hebben dan kan je het daarvoor gebruiken. Overigens kan je inderdaad zoals je zelf ook al aangeeft via je eigen smartphone een hotspot maken.

Als je het toch zou willen heb je sowieso een extra Sim-kaart nodig in je auto. Ik heb dat zelf gedaan om bijvoorbeeld de weergave van de navigatie als Google Earth (dus geen Google Maps maar echt Earth) weer te geven. Dat is dan wel weer tof (vind ik).

Wat betreft het delen van content op een SD via de auto, is mij niet bekend / gelukt. Wat zou je uberhaupt willen delen via je SD?
 

gdisselkoen

Forumguru
Ik zou zeggen, pak het instructieboekje er eens bij. Daar staan alle mogelijkheden helder uitgelegd. :lezen:

Zelf gebruik ik de Wifi met een extra SIM kaart zodat alle mobiele apparaten via Wifi het internet op kunnen. Al zijn dat meestal alleen mijn eigen apparaten. :D

Er zijn ook een paar Apps speciaal voor de Superb. O.a. de Media Comand App waarmee je muziek van alle gekoppelde apparaten kunt afspelen.
 
Het heeft ook niet heel veel nut voor de meesten. Stel dat je kinderen alleen Wifi hebben dan kan je het daarvoor gebruiken. Overigens kan je inderdaad zoals je zelf ook al aangeeft via je eigen smartphone een hotspot maken.

Als je het toch zou willen heb je sowieso een extra Sim-kaart nodig in je auto. Ik heb dat zelf gedaan om bijvoorbeeld de weergave van de navigatie als Google Earth (dus geen Google Maps maar echt Earth) weer te geven. Dat is dan wel weer tof (vind ik).

Wat betreft het delen van content op een SD via de auto, is mij niet bekend / gelukt. Wat zou je uberhaupt willen delen via je SD?

Bedankt voor de vele reacties.

Wel ik had een Sandisk wireless connect harde schijf gekocht. Helaas kunnen de bestanden of films enkel via de app gestreamd worden.
Vandaag heb ik het ding teruggestuurd.

Het zou super zijn mocht de inhoud van de sd kaarten via de mobiele hotspot functie gedeeld kunnen worden in de vorm van een media server. Ik denk dat dit puur softwarematig is want mijn playerxtreme op mijn iphone vind de auto wel maar er is geen inhoud.
 
Ik zou zeggen, pak het instructieboekje er eens bij. Daar staan alle mogelijkheden helder uitgelegd. :lezen:

Zelf gebruik ik de Wifi met een extra SIM kaart zodat alle mobiele apparaten via Wifi het internet op kunnen. Al zijn dat meestal alleen mijn eigen apparaten. :D

Er zijn ook een paar Apps speciaal voor de Superb. O.a. de Media Comand App waarmee je muziek van alle gekoppelde apparaten kunt afspelen.

Mja het instructieboekje heb ik al meermaals doorgenomen, staat er idd niet in... het kon zijn dat er extra mogelijkheden waren he.
 

Jamesdean1974

Senior Member
Het heeft ook niet heel veel nut voor de meesten. Stel dat je kinderen alleen Wifi hebben dan kan je het daarvoor gebruiken. Overigens kan je inderdaad zoals je zelf ook al aangeeft via je eigen smartphone een hotspot maken.

Als je het toch zou willen heb je sowieso een extra Sim-kaart nodig in je auto. Ik heb dat zelf gedaan om bijvoorbeeld de weergave van de navigatie als Google Earth (dus geen Google Maps maar echt Earth) weer te geven. Dat is dan wel weer tof (vind ik).

Wat betreft het delen van content op een SD via de auto, is mij niet bekend / gelukt. Wat zou je uberhaupt willen delen via je SD?
Hoe heb jij Google Earth op Columbus gekregen?
 

CDK

Forumguru
Bij mij staat Google Earth aangevinkt voor zover ik weet, maar heb niet het beeld er bij :pieker:
 

CBreedijk

Donateur
Bij mij staat Google Earth aangevinkt voor zover ik weet, maar heb niet het beeld er bij :pieker:

Ik moet elke keer handmatig Google Earth activeren (ws ivm dataverbruik).

Had voor mij standaard aan mogen staan.

Heb wel “te veel” gespeeld en geprobeerd te updaten van kaarten.
Toch niet de goede WiFi van thuis opgepakt en dus via Sim. En bundel overschreden
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Horkje

Forumguru
Als je verder gewoon online bent zou het toch moeten werken? Misschien heel even een keer Connect kiezen en een nieuwsitem, tankstations met actuele prijzen kiezen om te checken of het allemaal werkt? Zou zeker op jouw nieuwe cockpit @Corné de Kluijver heel, heel gaaf zijn.

Bij mij duurt het na het starten soms eventjes voordat het beeld over gaat naar Google Earth weergave maar hoef er verder nooit iets voor te doen / laten.

Qua bundellimiet zou het volgens mij tegenwoordig zo zijn dat je hooguit wordt geknepen maar niet direct wordt “afgesloten”. En Google Earth verbruikt echt niet zo heel veel (1Mb per Km en dat lijkt heel wat maar tegenwoordig zitten we ruim in de Gb’s).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CBreedijk

Donateur
[QUOTE="Horkje]
Qua bundellimiet zou het volgens mij tegenwoordig zo zijn dat je hooguit wordt geknepen maar niet direct wordt “afgesloten”. En Google Earth verbruikt echt niet zo heel veel (1Mb per Km en dat lijkt heel wat maar tegenwoordig zitten we ruim in de Gb’s).[/QUOTE]

Ben ook niet afgesloten. Wel geknepen. En krijg nog een naheffing.
 

Horkje

Forumguru
Ik moet elke keer handmatig Google Earth activeren (ws ivm dataverbruik).

Had voor mij standaard aan mogen staan.

Heb wel “te veel” gespeeld en geprobeerd te updaten van kaarten.
Toch niet de goede WiFi van thuis opgepakt en dus via Sim.

Misschien dat even een nieuwe of volledige update daar verandering in brengt.

In mijn beleving moest ik volgens mij voor de update medio 18 januari dit jaar ook steeds de weergave “activeren”. Weet het niet 100% zeker maar niet geschoten altijd mis.
 

waaltje

Senior Member
Bedankt voor de vele reacties.

Wel ik had een Sandisk wireless connect harde schijf gekocht. Helaas kunnen de bestanden of films enkel via de app gestreamd worden.
Vandaag heb ik het ding teruggestuurd.

Het zou super zijn mocht de inhoud van de sd kaarten via de mobiele hotspot functie gedeeld kunnen worden in de vorm van een media server. Ik denk dat dit puur softwarematig is want mijn playerxtreme op mijn iphone vind de auto wel maar er is geen inhoud.

ik heb een seagate harde schijf met wifi en als ik die met de auto connect kan ik wel alle inhoud benaderen en hij speelt de muziek probleemloos af, film moet ik nog zien of die dat doet
 

gdisselkoen

Forumguru
:ot:
@Horkje @CBreedijk Ik weet niet of de 'spelregels' bij alle telecom aanbieders hetzelfde zijn.
Zelf zit ik bij T-Mobile en daar is het zo geregeld dat je van internet gebruik kunt blijven maken wanneer je bundel op is. je krijgt dan wel een lagere snelheid. Ook heb je de mogelijkheid om een extra bundel te kopen die geldig is totdat je vanuit je abonnement weer je MB's (GB's) krijgt.

Heb daar helaas deze maand mee te maken gehad. Doordat de vaste internet verbinding weggevallen was, wordt er automatisch overgeschakeld naar de mobile verbinding. En dan is 6GB snel verbruikt.:D

Aangezien ik deze week toch naar Skoda-land ging, geen extra bundel gekocht, maar de zakelijke telefoon gebruikt. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan