Wat hoort er bij de MDI?

ikmail

Nieuw lid
Ik ben van plan om in mijn nieuwe Octavia een MDI (Media Device Interface) te laten inbouwen. Ik heb geen idee hoe zoiets eruit ziet en of het bestellen vanuit de brochure voldoende is. Het ding kost 160 euro, maar ik lees her en der dat er per device ook nog kabels benodigd zijn a ??? euro.
Dus: hoe werkt zo'n MDI? Ik heb een Iphone en een stuk of wat USB-sticks. Hoe krijg ik die aan een MDI? Heeft een MDI maar een aansluiting, dus moet ik elke keer als ik wissel van device een kabel wisselen? Enz. enz. enz.

:ahum:
 
Voor die 160 euro krijg je een connector in je dashboardkastje. Met alleen die connector kan je idd nog niets. Er zijn bij mijn weten op dit moment drie kabeltjes verkrijgbaar: MDI-iPOD, MDI-USB en MDI-miniUSB. Prijzen per kabel zijn mij niet bekend. Wanneer je via de MDI-kabel een apparaat aansluit, kan je de muziekbestanden op het apparaat afspelen via de installatie (Bolero, Columbus etc.).
Je moet idd voor het wisselen van iPOD naar USB-stick de MDI-kabel wisselen. Ik weet niet welke radio je op het oog hebt, maar je zou kunnen overwegen om de muziek die op de USB-sticks staat op een SD-kaart kunnen kopiëren. De iPOD kan dan via de MDI worden afgespeeld.
 

ikmail

Nieuw lid
Je moet idd voor het wisselen van iPOD naar USB-stick de MDI-kabel wisselen. Ik weet niet welke radio je op het oog hebt, maar je zou kunnen overwegen om de muziek die op de USB-sticks staat op een SD-kaart kunnen kopiëren. De iPOD kan dan via de MDI worden afgespeeld.

Dank voor je antwoord! Verhelderend.
Ik krijg een Amundsen. En is in deze een Ipod gelijk te stellen aan een Iphone? Ik hoor wel eens dat, ondanks dezelfde kabeltjes, ze toch anders reageren.
Enig idee wat een kabeltje kost?
 

hemi24

Forumguru
AZO 800 001 voor iPod–MDI;
AZO 800 002 voor USB–MDI;
AZO 800 003 voor miniUSB–MDI;
AZO 800 004 voor 3.5mm jack–MDI;

Prijs zal zo ergens varieren rond de € 20,- p.st., waarbij de laatste het goedkoopst is...
 
Ik heb een Amundsen met MDI en kabel t.b.v. Iphone. Het kabeltje wat je orgineel bij de Skoda dealer kunt bestellen kost €99. Belachelijk bedrag maar ja! Zodra je de Iphone aansluit geeft de Iphone aan dat je een niet orginele accesoire gebruikt. Het lijkt er dan op dat het geheel niet gaat werken. Echter zodra je op de Iphone de Ipod opend herkent het systeem je muziek bestanden en kun je alle afspeellijsten, albums, artiesten ed via de Amundsen selecteren. Je Iphone word tevens geladen.
Hoe het zit met usb sticks weet ik niet. Ik lees van anderen dat je dus kabeltjes moet wisselen. Maar ja met 32 gb op mijn Iphone heb ik niets anders meer nodig.
Het geluid via de boxen (8 stuks) in combi met de Amundsen is werkelijk een genot om naar te luisteren.
 

hemi24

Forumguru
€ 99,- euro voor het kabeltje van de MDI naar de ipod?

'k Zou nog één keer terug gaan naar de dealer om verhaal te halen en vervolgens NOOIT meer!!!

Ik had deze kabel samen met de MDI-USB voor ca 35 euro...
 

nomad

Senior Member
Ik heb een Amundsen met MDI en kabel t.b.v. Iphone. Het kabeltje wat je orgineel bij de Skoda dealer kunt bestellen kost €99. Belachelijk bedrag maar ja!

Ben heel benieuwd welke dealer dat dan was.... Hoe bedoel je winstmarge ?
Ze kosten 17 euro bij Skodateile.cz
 
Skoda Centrum De Meern.
Hebben me gisteren ook al voor niets laten komen voor het inlezen van een aantal navigatiekaarten. Zou tussen de bedrijven door kunnen. Vergaten even te melden dat het 45 minuten per cd kost om ze erop te zetten! x3 Dacht het niet!
Dat ik accoord ben gegaan met een kabeltje van 99 euro! Ik lijk wel gek.
Morgen mijn verhaal halen bij de dealer.
 

ikmail

Nieuw lid
Ben heel benieuwd welke dealer dat dan was.... Hoe bedoel je winstmarge ?
Ze kosten 17 euro bij Skodateile.cz

Ipod kabeltje zie ik bij bovenstaande site staan voor 27,60. Toch een stuk minder dan 99 euro. Maar is die site te vertrouwen en zo ja, hoeveel rekenen ze als portokosten? En komt de douane ook niet op bezoek voor invoerrechten? Of geldt dat alleen voor buiten-EU? Heb ik namelijk eens gehad bij een Chinese site.
 
Skoda dealer geconfronteerd met deze discussie. Hij gaf aan dat er een oplossing gezocht gaat worden. Hij kon voorstellen dat een dergelijk prijsverschil voor een onderbuik gevoel zorgt. Ben benieuwd met welk voorstel hij komt.
 
Ipod kabeltje zie ik bij bovenstaande site staan voor 27,60. Toch een stuk minder dan 99 euro. Maar is die site te vertrouwen en zo ja, hoeveel rekenen ze als portokosten? En komt de douane ook niet op bezoek voor invoerrechten? Of geldt dat alleen voor buiten-EU? Heb ik namelijk eens gehad bij een Chinese site.

Ik heb het kabeltje MDI-USB er bij kunnen regelen. Volgens mij kosten ze normaal iets van 33 eurie.
Wat betreft de invoerrechten heb je binnen de EU geen last van. Buiten de EU pas vanaf iets van 150 eurie.
 
Ik heb een creditnota gekregen van €49,-
Uiteindelijk dus €50,- betaald.
Dealer was het met me eens dat het verschil tussen inkoop (€27,50) en verkoopprijs te veel van het goede was.
 

EdK

Forumguru
Dat is ondanks de credit dan nog een flinke winstmarge.
Maar ja die dealer wil ook roomboter op zijn boterham ipv margarine
 

fransh

Nieuw lid
MDI uitbouwen.

Ben bezig om de MDI die nu bij mij is ingebouwd om die eruit te halen, dat is geloof ik allemaal gelukt, alleen de kabel die naar de radio gaat zit in de standaard draadboom verwerkt, weet iemand of dit ook zo is in een nieuwe skoda, of moet die kabel er ook uit, dat zou betekenen dat ik de hele draadboom kapot zou moeten maken.

bvd,
 

lock

Actief lid
Mijn wagen wordt besteld zonder MDI. Kan je dit achteraf ook nog op je columbus plaatsen?
en zo ja wat kost dat dan ongeveer?
 
Bovenaan Onderaan