Wanneer nu eventueel bestellen

Ik zit erg te denken aan een superb combi mocca brown als volgende leaseauto. Dat is ook de redenw aarom ik lekker meelees en meegeniet met alle info hierover. Nu kwam ik echter op een aantal plekken tegen dat deze kleur eruit gaat, met verwijzingen naar andere topics waarin dit vermeld staat, maar ik kan deze topics niet vinden. Wel wat info over belgische dealers die dit zeggen, maar andere dealers die hier weer neits vanaf weten enzo.
Dus even heel concreet (misschien leest iemand van een skoda dealer mee zelfs). Als ik een superb combi 1.6 greenline business mocca brown wil bestellen voor gebruik pas in nov/dec/jan (Lease auto loopt in nov af). Wanneer moet ik hem dan uiterlijk bestellen zodat dit nog kan. (als de kleur er dus uitgaat).
 

Stevens

Nieuw lid
De kleur is er al uit nu, je bent reeds te laat. Week 16 was de laatse bestelweek voor deze kleur. Op de configurator van skoda vind je deze kleur ook niet meer terug bij de superb. En ik zou zeggen, bestel tijdig, want de levertermijn is minstens 18 weken tegenwoordig en als je bedrijf en de leasemaatschappij teveel tijd nemen, loopt dat direct op.
Maar er zouden nieuwe kleuren bijkomen en sommige zijn zeker ook niet mis.
 

vincefra

Actief lid
Stevens heeft gelijk ... niet te lang wachten want 18 weken + administratie hier en daar is echt lang.
Voor mensen die bvb. van een Ford komen is dat pijnlijk ...
 

Stevens

Nieuw lid
Idd, als je met rommel van Ford rijdt, is die lange wachttijd extra lang. Als je in Nederland woont, kan je gerust eens kijken naar de stockwagens, dat hebben wij in België niet, maar ik zag op de Nederlandse website een indrukwekkende lijst staan van stockwagens.
En die week 34, is dat niet de productieweek?
 
Stevens heeft gelijk ... niet te lang wachten want 18 weken + administratie hier en daar is echt lang.
Voor mensen die bvb. van een Ford komen is dat pijnlijk ...

He vincefra, ik rijd momenteel Ford en moet idd tot september wachten op mijn S2C. Maar waarom is dat voor mij dan pijnlijk? Ik bedoel, dat is het ook wel maar hoe bedoel je dat eigenlijk?
 
Idd, als je met rommel van Ford rijdt, is die lange wachttijd extra lang. Als je in Nederland woont, kan je gerust eens kijken naar de stockwagens, dat hebben wij in België niet, maar ik zag op de Nederlandse website een indrukwekkende lijst staan van stockwagens.
En die week 34, is dat niet de productieweek?

Stevens, waarom is Ford rommel? Is die wetenschap een kwestie van ervaring of perceptie?
 

Stevens

Nieuw lid
Spijtig genoeg heb ik daar ervaring mee ja, ik rijd momenteel met een Mondeo en heb het ene probleem na het andere en geen kleine problemen! Mijn Superb is in bestelling en spijtig genoeg moet ik hierop wachten...
 
Spijtig genoeg heb ik daar ervaring mee ja, ik rijd momenteel met een Mondeo en heb het ene probleem na het andere en geen kleine problemen! Mijn Superb is in bestelling en spijtig genoeg moet ik hierop wachten...

Ik rijdt ook (nog) een Ford, een Focus 1.8 tdci wagon. Fantastische rijdersauto die me werkelijk nooit in de steek heeft gelaten, behoudens dan de keer dat ik geen voorrang kreeg en hem bijna total-loss reed. Het weggedrag van mijn focus zal ik nog het meest gaan missen. Maar kwalitatief gewoon erg goede auto. Dus niet alle Fords zijn rommel.:)

Overigens was de wachttijd bij mijn Focus nog een graadje erger, bijna 6 maanden.
 
Ok ik heb tussendoor nog dealers gemaild met mijn vraag en ik kreeg het volgende antwoord.
Ze zitten voor de greenline in productieweek 34, en de mocca brown gaat eruit in week 39.

Kortom nog 4 weekjes om alles even te regelen...
proefrit, offerte, beslissing, goedkeuring, bestelling, ppfffff

<kreeg deze info al van 2 verschillende dealers>
 

vincefra

Actief lid
Ford en weggedrag is inderdaad voortreffelijk.
Ford en looks is ook goed (maar dat zijn smaken)
Ford en bouwkwaliteit (vooral interieur) is bedroevenswaardig ... en daar zijn dan ook de meeste problemen (loskomende panelen, slecht gemonteerde speakers, ... ). heb al van alles gehoord.

Nu ja, voor het grappig te maken ... met Ford recht naar het stort ...
 
Ford en weggedrag is inderdaad voortreffelijk.
Ford en looks is ook goed (maar dat zijn smaken)
Ford en bouwkwaliteit (vooral interieur) is bedroevenswaardig ... en daar zijn dan ook de meeste problemen (loskomende panelen, slecht gemonteerde speakers, ... ). heb al van alles gehoord.

Nu ja, voor het grappig te maken ... met Ford recht naar het stort ...

Ik ken die verhalen niet echt. En ik heb er ook geen ervaring mee. De enige keer dat er in mijn interieur van alles (airbags etc) los kwam was toen ik met 70/u in de zijkant van een Peugeot 206SW vlamde. :(
 

Stevens

Nieuw lid
Voor alle duidelijkheid, vincefra en ik zijn goede vrienden, dus hij kent de verhalen. Maar met die Ford heb ik echt geen geluk gehad. Wat je zegt is juist, de wegligging van die Ford is niet te evenaren!! Maar de rest is zeer spijtig, enkele problemen die ik gehad heb :
-waterlek
-kapot vliegwiel
-daardoor koppeling kapot
-vlotter in de benzinetank kapot
-loskomend dashboard (tot 3 maal toe)
-....
duidelijk op maandag gemaakt.
 
Trouwens op de autorai stond een gloednieuwe focus te staan en bij het dichtdoen van de klep (station) ging het bodywork flink heen en weer, bleek dat het los zat. Kan natuurlijk dat dit komt doordat veel mensen eraan zitten (was 2de dag van de autorai), maar toch. de ford=host was blij dat ik het even meldde.
 

quorumz

Actief lid
hm helaas kan zelfs mijn huidige skoda superb niet tippen aan de wegligging van mijn ford focus wagon ][... is deze bak toch iets te groot voor:)
 
Vandaag een telefoontje van de dealer gehad, 2 weken geleden een superb sedan besteld kleur mocca brown, de verwachtte productieweek was toen week 24. Helaas is de productieweek nu week 34/35 :shocked:. Gelijk de vraag gesteld of de kleur mocca brown nog ging lukken omdat de dealer eerder melde dat deze kleur week 34 komt te vervallen. Gelukkig is dit ook uitgesteld naar week 39.
Nu dus nog lang wachten tot september. :koffie:
 
Nee geen DSG, gewoon een superb sedan comfort businessline in de kleur mocca brown, met als optie sunset en alarm.

Die van mij ging ook van 10-12 weken naar 18-20 weken levertijd. De reden die Nieuwkoop den Bosch opgaf was de 1.6 tdi Greenline motor. Die was volgens hem niet aan te slepen bij Skoda en VW.
Ik heb nog de vraag bij mijn dealer uitstaan over de door mij bestelde mocca brown kleur. Ik heb nog geen antwoord gehad.
 
Bovenaan Onderaan