Wanneer komt nou een keer de 1.6tdi chiptuning..??????

dirkie996

Forumguru
Koppelkromme ziet er inderdaad zeer goed uit.Hopelijk is daarmee het slome karakter beneden 2000t/min verholpen.Vergeleken met m'n vorige auto( Audi A4 1.9 tdi) heb ik soms de indruk dat m'n Octi niet goed aanpakt en ik zodoende iets meer gas moet geven en de koppeling iets moet doen slippen om te vertrekken.Met een diesel moet je toch meer op koppel kunnen rijden.Vanaf derde versnelling en boven 2000t/min rijdt de Octi goed maar 1ste en 2de versnelling vind ik niet zo schitterend en soms op het bonkige af ( zeker wanneer je noodgedwongen naar 1ste versnelling moet terugkeren omdat in 2de er niks gebeurt bij stapvoets en traag rijden)
De grote hamvraag is natuurlijk of de originele koppeling dit allemaal zal kunnen verwerken?Indien ja, denk ik er serieus over om deze vitaminekuur te laten uitvoeren.:grin:

soulchi

Nieuw lid
Ik heb nu nog een A1 staan 1.6 TDI CR 90pk DSG7 doet inmiddels een 140pk en 330Nm!

Ben bezig met de video op dit moment: hier alvast de uitdraaien.

org16tdicr90pk.png

35900616.png

jdvsorg.png

Loopt overigens echt als een kanon nu, dit is een DSG7!

Had zelfs nog niet opgemerkt dat het voor en A1 was. 140 is zeeeeer goed. De meeste geraken tot 135 of net iets meer door de kleinere intercooler. Bij de grote broer zoals A3, golf, Leon halen ze dan wel de 140.
Wat halen jullie uit de grote broer?

Keep up the good work. Er zijn er dan toch nog die weten waar ze mee bezig zijn.

Race Eend

Forumguru
De koppelkromme ziet er zeer netjes uit, maar vanwege de DSG zou ik em toch op bijv 280Nm begrenzen. Dan heb je vanaf ca 3500 rpm nog steeds 140 pk, maar iets meer zekerheid voor je (dure) versnellingsbak.

De 105pk doet al 275Nm origineel op de bank, onzin dus om hem op 280Nm te zetten. De DSG7 kan 350Nm hebben zonder problemen.

Koppelkromme ziet er inderdaad zeer goed uit.Hopelijk is daarmee het slome karakter beneden 2000t/min verholpen.Vergeleken met m'n vorige auto( Audi A4 1.9 tdi) heb ik soms de indruk dat m'n Octi niet goed aanpakt en ik zodoende iets meer gas moet geven en de koppeling iets moet doen slippen om te vertrekken.Met een diesel moet je toch meer op koppel kunnen rijden.Vanaf derde versnelling en boven 2000t/min rijdt de Octi goed maar 1ste en 2de versnelling vind ik niet zo schitterend en soms op het bonkige af ( zeker wanneer je noodgedwongen naar 1ste versnelling moet terugkeren omdat in 2de er niks gebeurt bij stapvoets en traag rijden)
De grote hamvraag is natuurlijk of de originele koppeling dit allemaal zal kunnen verwerken?Indien ja, denk ik er serieus over om deze vitaminekuur te laten uitvoeren.:grin:

Koppeling van de 5 bakken kunnen tot 350Nm probleemloos hebben!

Je ziet aan de A1 al dat het koppel onderuit direct een stuk sterker stijgt, het luie is er echt compleet af.

Had zelfs nog niet opgemerkt dat het voor en A1 was. 140 is zeeeeer goed. De meeste geraken tot 135 of net iets meer door de kleinere intercooler. Bij de grote broer zoals A3, golf, Leon halen ze dan wel de 140.
Wat halen jullie uit de grote broer?

Keep up the good work. Er zijn er dan toch nog die weten waar ze mee bezig zijn.

Maximaal kan er tussen 145 en 150pk gehaald worden, maar je uitlaatgastemperatuur loopt dan een stuk hoger op, zonde om de boel zo hoog te belasten voor de laatste paar pk's.

Ik denk dat de meesten inderdaad niet verder komen dan 130 tot 135pk. We zijn heeeeeeel wat uurtjes op de rollenbank bezig geweest, om de temperaturen en verloop zo te krijgen als dit.

sitechris

Donateur
Mooie waardes, wat haal je voor de 1.6 TDI 105 pk, of heb je die nog niet? Maw....als je toch gaat chippen, loont dan (bij bv de Polo en de A1) de extra investering om toch een 105 pk aan te schaffen ipv 90 pk versie?

soulchi

Nieuw lid
Mooie waardes, wat haal je voor de 1.6 TDI 105 pk, of heb je die nog niet? Maw....als je toch gaat chippen, loont dan (bij bv de Polo en de A1) de extra investering om toch een 105 pk aan te schaffen ipv 90 pk versie?

Volgens mij zijn het dezelfde blokjes. Of ben ik mis?
Ik denk dat de te halen waardes voor alle blokjes hetzelfde zijn.
Onderverdeeld in 2 groepen.

Polo A1,... met kleine intercooler gaan iets minder halen dan de golf, A3, Leon,... met de grotere intercooler.

JD?
Ben een leek, maar probeer iets te leren he. Davy is op verlof, dus kan aan hem niks vragen

Race Eend

Forumguru
De intercooler is niet zo heel bepalend voor een TDI. Uitlaatgastemperatuur is veel belangrijker bij de moderne TDI met alle roetfilters. Er is dus niet zo veel verschil in het uiteindelijke resultaat, misschien als je een aantal runs achter elkaar doet op een warme dag wel.

De 75-90 en 105pk 1.6 TDI motoren zijn gelijk, maakt dus niet uit welke versie je koopt.

Hier de video vd tuning:
JDEngineering OBD-Tuning VAG 1.6 TDI CR - YouTube

laagvlieger

Forumguru
Haha, nu denk ik: had ik mijn Fabia Combi maar besteld met 1.6 TDI 75 pk. Dan had ik nu een ultieme wolf in schaapskleren ... Maar die kwam vorig jaar niet in aanmerking voor die 15% eco-premie die men kreeg op de 1.2 TDI met eveneens 75pk. Wat een flinke € 4000 bedoeg in voordeel van de driecilinder. (inclusief de meerprijs)

Ik blijf deze curve heel mooi vinden!

soulchi

Nieuw lid
Marco wie is soulchi ??
Een oud verbannen lid ?

Davy is de eigenaar van DVX Performance
Ik ben soulchi ;)
Oud verbannen denk ik niet, ben er nog maar pas op. maar je mag me steeds bannen hoor.
Probeer hier gewoon veel uit te leren

soulchi

Nieuw lid
De intercooler is niet zo heel bepalend voor een TDI. Uitlaatgastemperatuur is veel belangrijker bij de moderne TDI met alle roetfilters. Er is dus niet zo veel verschil in het uiteindelijke resultaat, misschien als je een aantal runs achter elkaar doet op een warme dag wel.

De 75-90 en 105pk 1.6 TDI motoren zijn gelijk, maakt dus niet uit welke versie je koopt.

Hier de video vd tuning:
JDEngineering OBD-Tuning VAG 1.6 TDI CR - YouTube

Wel gisteren kreeg ik telefoon uit Spanje van Davy.
Blijkbaar is er al een programma in omloop van xxx (naam verwijderd, want ging geen namen noemen)) en het doet me deugt hier iets te lezen over uitlaatgastemperaturen.
Blijkbaar is het doorgestuurde programma bedreigend voor de 1.6 TDI motoren die er door hem gemaakt zijn.
Uitlaatgastemperaturen gaan er de hoogte in dat het geen naam heeft. (is me zo uitgelegd geweest)

Als ik u bezig hoor lees ik dat jullie rekening houden met wat de versnellingsbak aankan, wat de gemaakte temperaturen zijn, noodloop wordt niet weggeschreven,... enz. Jullie weten blijkbaar waar je me bezig bent.
Kunnen jullie iets doen met de sheets die vrijgekomen zijn?
Mss kan jij je gedacht er eens rond formuleren, want aan die grafieken zelf kan ik niet aan uit; Das Chinees voor mij.

soulchi

Nieuw lid
@ soulchi: Davy=soulchi ?? Voor een "leek" ben je wel goed op de hoogte.....
Ken wel iets van auto's. Heb zelf graduaat gestudeerd. Maar voor programmatie was ik niet geslaagd. :-)
Probeer er mij wel een beetje mee bezig te houden ja.
Ikzelf kom veel bij Davy omdat ik daar zijn bureau aan het opfrissen ben.
Verder pure interesse en leer elke dag bij.
Maar van dat programma zelf snap ik niks en zal zo blijven vrees ik.
Het enige dat ik daar in zie zijn grafiekskes, lijntjes, piekskes en rode dingskes dat aangepast zijn...

Snap de verwarring een beetje, maar ben zeer zeker Davy niet. Die is bij zijn ouders op bezoek in spanje.
Ben zelf actief in de immo, dus heeft niet echt iets met auto's te maken.
Wie weet is dit wel toekomstmuziek voor mij. ;)

jeffreyt

Nieuw lid
Lache dit :)

Ga gewoon naar JD. Je weet dan dat het goed zit en kwaliteit krijgt. Die zullen, gezien de bekendheid en hun reputatie never rommel in de markt zetten.

Tot die tijd krijgen alle andere "huis" tuners de gelegenheid om te investeren in ontwikkeling en zullen ze ook een degelijk product moeten kunnen afleveren. De PK/NM winst zal uiteindelijk iedereen uit het blok kunnen halen, maar of dat ook geldt voor de levensduur van de auto/motor......

Import Yeti

Forumguru
Hmmm....:grin: 140PK 320 NM:shocked:, dat begint interessant te worden. Nou nog eventjes de ervaringen van deze tuning afwachten.
Dan wordt het misschien eens tijd dat ik mijn Yeti door JD onderhanden laat nemen.

Race Eend

Forumguru
Dat is het nadeel van forums altijd een beetje. Alle forummers kijken de kat uit de boom. En ondertussen staat onze agenda vol met 1.6 TDI rijders, die niet op forums komen en dus geen ervaring voor je gaan schrijven ;)

Bovenaan Onderaan